اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و اداره کتابخانه های عمومی مهریز نشست کتابخوان ویژه سربازان برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۱۶ ق.ظ

نشست کتابخوان" ویژه سربازان" با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و با حضور معاون فرماندار و جمعی از مسئولان در محل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مهریز، بعدازظهر دوشنبه، 28آبان ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست که به مناسبت هفته کتاب و آغاز هفته بسیج اجرا شد، 6 عنوان کتاب در موضوعات دفاع مقدس توسط 4 نفر کادر بسیج شهرستان و 2 نفر از سربازان معرفی شد.

در ابتدای مراسم، علی اصغر سلمانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مهریز، به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب جامعه را به رشد و تعالی و پیشرفت می رساند و از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می کند، لذا باید سعی شود فرهنگ کتابخوانی در جامعه فراگیر شود.

سلمانی در ادامه، به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می­کنند و در سخنرانی­های ایشان نیز به این نکته تاکید شده است.

سید امیرحسینی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مهریز، ضمن اشاره به اقدام ارزشمند برگزاری  نشست های کتابخوان توسط کتابخانه های عمومی بیان داشت: قریب به 2سال است، ناحیه مقاومت بسیج با الهام گرفتن از جلسات معرفی کتاب توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و در راستای تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری جهت ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم، نشست های کتابخوان، به صورت مداوم برگزار می­شود که در این جلسات 4 الی 5  نفر به معرفی کتاب می پردازند و این برنامه، مورد استقبال سربازان قرار گرفته است.

گفتنی است در این جلسه، کتاب های "طرح کلی اندیشه اسلامی" توسط حجت­الاسلام حسن دستجردی، "یادت باشد" توسط سیدجلیل حسینی، "سفرسرخ " توسط سید امیر حسینی، "تعلیم و تربیت اسلامی" توسط مرتضی صادقیان، "شرح مراتب طهارت" توسط علی محمد زارع و "توحید آیت الله دستغیب" توسط حجت الاسلام مهدی کفاش معرفی شدند.

در پایان از معرفی کنندگان کتاب، با لوح سپاس و اهداء کتاب، توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نشست بهداشت و سلامت روان در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۵ ب.ظ

با حضور جمعی ازدختران دانش آموز شهر ستان مهریز، نشست بهداشت و سلامت روان، روز دوشنبه، 28 آبان ماه در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز، سیده شازده علوی، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری، ضمن اعلام این خبر و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در راستای اجرای برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه ها، نشست سلامت روان، با هدف آشنایی دختران عضو کتابخانه با مسائل و موضوعات مرتبط با بهداشت و سلامت روان در کتابخانه برگزار شد.

در این نشست، کربلایی، کارشناس شبکه بهداشت و درمان ضمن بیان این نکته که خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه است و سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است اظهار داشت: تحقق خانواده سالم به برخورداری از سلامت روانی و داشتن روابط مطلوب فرزندان با پدر و مادر، بستگی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد، بهداشت روانی، دانش و هنری است که به افراد کمک می کند تا با ایجاد روش هایی صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری کرده و راه حل های مطلوب تری را برای حل مشکلاتشان انتخاب نمایند.

گفتنی است، کتابخانه عمومی شهید مطهری، با هدف آگاه سازی و بالا بردن سطح سلامت دختران، کلاس­های آموزشی سلامت روان را به صورت ماهانه برگزار می­کند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

همایش دمی با خواندن با سخنرانی استاد دانشگاه محمد خدادادی در سالن مجتمع فرهنگی هنری مهریز برگزار شد.

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳ ق.ظ

نشست «دمی با خواندن» به همت اداره کتابخانه های عمومی مهریز و با حضور محمد خدادادی، نویسنده و استاد دانشگاه، پیش از ظهر دوشنبه 27 آبان در سالن مجتمع فرهنگی هنری مهریز برگزار شد. 

محمد خدادادی، در این نشست که به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و مقام کتابدار برگزار شد، به اهمیت مطالعه و تفکر پرداخت و گفت: انسان چیزی جز تفکر و اندیشه نیست و پایه تفکر نیز مطالعه است. ما به اندازه­ای که می ­اندیشیم وجود داریم.

وی افزود: اسلام که دینی عالم‌گیر می‌باشد به کتاب و کتابت عجین شده است، و معجزه‌ی آن کتاب (قرآن کریم) بوده به اندازه لازم در تشویق و ترغیب به امر کتابخوانی سفارش نموده است.

خدادادی تصریح کرد: موضوع کتاب در رشد حیات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد. روح جامعه در پرتو این مهم بارور می ­شود. مطالعه و پژوهش در تاریخ نشان می­ دهد که رشد و توسعه تمدن­ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه، نمی­ توان شاهد رشد و پیشرفت جامعه­ ای باشیم.

محمد خدادادی با اشاره به این که، کتاب دربردارنده اندیشه­ ها و تفکرات اندیشه ورزان و نخبگان ملت­ها است. یادمان باشد، سنگ بنای جامعه مبتنی بر دانایی و علم محوری، مطالعه و اطلاعات می­ باشد و با بینش قوی می ­توان در مقابل شیوه­ های نوین استعمار و قدرت­های استکباری مقابله کرد.

در ادامه این نشست، حمیده حائری کتابدار کتابخانه شهید مطهری به معرفی رمان «هستی» از «فرهاد حسن زاده» پرداخت.

گفتنی است، در پایان مراسم، از 6 نفر از برندگان مسابقه کتابخوانی هفت شهر عشق و فعالان کتاب و کتابخوانی با هدایا و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت هفته کتاب امام جمعه مهریز از کتابخانه های عمومی شهرستان بازدید کرد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۱۷ ق.ظ

همزمان با گرامیدشت هفته کتاب، امام جمعه شهرستان مهریز، صبح روز شنبه 26 آبان ماه، از کتابخانه­ های عمومی مجتمع فرهنگی، بقیه الله(عج)، امام هادی(ع) و شهید مطهری بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، حجت‌الاسلام والمسلمین، عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه مهریز در جریان بازدید از کتابخانه­ های شهرستان و دیدار با کتابداران مهریزی، ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب­خوانی، کتابداران را از اقشار پرتلاشی دانست که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ مکتوب تلاش می کنند.

عبدالرضا محی ­الدینی در ادامه اظهار داشت: یکی از دغدغه ­های امروزی جامعه ما پایین بودن سرانه مطالعه مردم است و کتابخانه­ ها و در راس آن­ها کتابداران، با انجام فعالیت های فرهنگی مناسب و مفید زمینه حضور اقشار مختلف را به کتابخانه فراهم نمایند.

وی، با اشاره به این که، مطالب فضای مجازی قابل اعتماد نیست و تنها وقت خواننده را می­گیرد بیان داشت: کتاب با ارزش­ترین و قابل اعتماد­ترین منبع موجود است که می­ توان به آن استناد کرد و این جاست که نقش و اهمیت کتابداران و کتابخانه­ ها مشخص می­شود.

حجت­ الاسلام محی­ الدینی، ساختمان وفضای داخلی کتابخانه­ های عمومی مجتمع فرهنگی، بقیه الله(عج) و شهید مطهری را مناسب ارزیابی کرد و خواستار پیگیری اداره کتابخانه ­های عمومی مهریز برای بهسازی کتابخانه عمومی امام هادی(ع) به عنوان قدیمی­ ترین کتابخانه مهریز شد.

در پایان این بازدید، امام جمعه شهرستان، از تلاش­ها و خدمات سعید قریشی و دیگر همکارانش در کتابخانه های عمومی مهریز، قدردانی کرد.

در ادامه، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه­ های عمومی مهریز، گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی مهریز ارائه کرد و افزود: شهرستان مهریز هم‌اکنون ۱۱ باب کتابخانه عمومی دارد که از این تعداد، ۵ باب شهری و ۶ باب نیز روستایی است.

قریشی در ادامه، گزارشی از فعالیت­های فرهنگی کتابخانه­ های شهرستان ارائه کرد و سپس به بیان برنامه­ های شاخص کتابخانه­ ها، در بیست و ششمین دوره بزرگداشت «کتاب، کتاب­خوانی و کتابدار» با شعار «حال خوش خواندن» پرداخت.

سعید قریشی، در پایان، از امام جمعه و همراهانش به دلیل حضور در کتابخانه ­های شهرستان و توجه به کتابداران و کتابخانه­ ها، تشکر و قدردانی کرد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

تقدیر از کتابداران شهرستان مهریز در نشست کتابخوان ویژه کتابداران

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶ ب.ظ

در چهارمین روز از هفته کتاب و کتاب­خوانی، نشست کتاب­خوان ویژه کتابداران با حضور معاون فرماندار، بخشدار و مسئولان و کتابداران کتابخانه های عمومی مهریز بعد از نماز مغرب و عشاء در کتابخانه روضه الشهدای میرک­ آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست، محمد زارع، معاون فرماندار، ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب­خوانی و اهدای لوح تقدیر به مجموعه پرسنل کتابخانه های عمومی مهریز، کتابداران را قشر خدوم و پرتلاشی دانست که در زمینه ارائه خدمات کتاب­خوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش و کوشش می­ کنند. وی، تنوع برنامه­ های کتاب­خوانی در هفته کتاب را در سطح شهرستان، مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: برگزاری نشست­های کتاب­خوان، نقد و رونمایی کتاب و برگزاری مسابقات کتاب­خوانی، زمینه را برای ترغیب مردم به مطالعه و خواندن فراهم می­کند.

در این نشست، جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به همراه خانواده هایشان به معرفی کتاب­های مورد علاقه خود پرداختند.

کتابهای «روان­شناسی شوخ طبعی» نوشته سعید بی ­نیاز توسط مهدی معتمدی مسئول کتابخانه مجتمع فرهنگی؛«قصه های من و بابام» نوشته اریش ارز توسط فرزانه بیک، مسؤل کتابخانه خورمیز؛ «خدایا چه بخوریم» نوشته زبیده خدائی توسط اکرم دهقان مسؤل کتابخانه سمسار یزدی؛ «تاریخ ادیان جهان» نوشته جان ناس توسط سیده سمیه طباطبایی؛ «جزیره خضراء» نوشته سید جعفر رفیعی توسط ابوالفضل زارع عضو فعال کتابخانه روضه الشهداء؛ «روزها» نوشته دکتر اسلامی ندوشن توسط ایمان مطهری­ نیا و کتاب «داستان هایی از چهارده معصوم: امام صادق(ع)» نوشته جواد قیومی توسط فاطمه اطهر قریشی معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

گفتنی است در این نشست، فاطمه زارع میرک ­آباد عضو نوجوان کتابخانه، دکلمه و شعری با موضوع کتاب را قرائت کرد.

در پایان این نشست، هدایایی به فاطمه اطهر قریشی و فاطمه زارع میرک ­آباد، 2 شرکت کننده کودک و نوجوان اهداء شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید دانش آموزان دبستان سما از کتابخانه مجتمع در دومین روز از هفته کتاب

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۳۸ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، در دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی، دانش آموزان پایه اول دبستان سما از بخش های مختلف کتابخانه بازدید کردند.

در این بازدید، مهدی معتمدی مسئول کتابخانه، داستان هایی از کتاب های «قصه های خوب برای بچه های خوب» و «یکی بود، یکی نبود» را بلند خوانی کرد.

در ادامه، انیمیشنی در خصوص مهارت های زندگی برای دانش آموزان پخش شد و ایمان مطهری نیا، کتابدار کتابخانه، با تشکیل حلقه فبک به آموزش مهارت های زندگی در قالب تفکر انتقادی و تفکر حل مساله پرداخت. همچنین به دانش آموزانی که به پرسش های مطرح شده پاسخ دادند کتاب اهدا شد.

در پایان این بازدید، شرایط عضویت در کتابخانه برای دانش آموزان بازگو شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

در دومین روز هفته کتاب نشست کتابخوان و جلسه قصه گویی با حضور فرماندار در کتابخانه امام هادی(ع) برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۱۰ ب.ظ

همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، نشست کتابخوان و برنامه قصه گویی عصر یکشنبه 20 آبان در کتابخانه عمومی امام هادی (ع) با حضور فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار و رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سید محمد رستگاری، فرماندار مهریز، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: والدین به عنوان نخستین افرادی که کودک با آنان سر و کار دارد، نقش برجسته و مهمی در آگاهی بخشی و آموزش به فرزندان دارند. از این رو، کودک از بدو تولد با تقلید از رفتار پدر و مادر، آنان را به اصلی ترین الگوهای خود تبدیل می سازد.

رستگاری افزود: کودکان در هنگام تولد به مانند لوح پاکی می مانند که هر چه در نخستین سال های زندگی بر این لوح نگاشته شود، بر روح و رفتار آنان حک شده و تا آخرین لحظه زندگی همراهشان خواهد بود بنابراین، داشتن پدر و مادری آگاه و دارای ویژگی های اخلاقی و فرهنگ متعالی، در تربیت کودک و هدایت آن ها به سمت مطالعه موثر است.

فرماندار مهریز در ادامه گفت: اگر چه مساله کم توجهی و بی توجهی خانواده ها به کتاب، کلیشه ای به نظر می رسد، اما، واقعیت این است که سرانه پایین کتابخوانی به دلیل مشکلات فرهنگی و زیربنایی در این حوزه است.

رستگاری تصریح کرد: سعی شود در نشست های کتابخوان ابتکاری جدید صورت گیرد تا به یک جمع تکراری بسنده نشود.

وی، به حضور پرشور بانوان در این مراسم اشاره نمود و خواستار برگزاری مداوم این برنامه و فعالیت های فرهنگی در کتابخانه ها شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ضمن عرض خیرمقدم به مسئولان و حاضران در این جلسه گفت: اداره کتابخانه های مهریز برای جذب و جلب مخاطبان به کتابخانه های عمومی شهرستان، نشست های کتابخوان، مسابقه خلاصه نویسی کتاب، مسابقه کتابخوانی، نشست جمع خوانی، مثنوی خوانی، قصه گویی، نقاشی خلاق و کلاس های فبک(فلسفه برای کودکان) را به صورت مداوم و در طول سال برگزار می­ کند.

قریشی در ادامه افزود: بی گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است. کتاب همدمی است که اندوه را می زداید و انسان را از جهل و بی خبری می ­رهاند.

وی در پایان سخنان خود، از تلاش کتابداران شهرستان، در جهت برگزاری فعالیت های فرهنگی در کتابخانه ها قدردانی کرد.

در ادامه این برنامه،؛ کتاب های "پیامبر" جبران خلیل جبران، "رویای نیمه شب"، "هفت شهر عشق"، "مثنوی معنوی مولانا" ، "ملت عشق" و تصنیف زندگی توسط سیده سمیه طباطبایی، زهرا زارع زاده، نجمه دهقانی زاده، اشرف السادات محسن الحسینی، وحیده میروکیلی و مرضیه زارعین معرفی گردید.

گفتنی است، مسئولان با حضور در جمع کودکان در برنامه قصه گویی کتابخانه که توسط حمیده حایری اجرا گردید، شرکت کردند.

در پایان مراسم نیز، با اهدای کتاب و  لوح سپاس از مرضیه زارعین فعال فرهنگی کتابخانه قدردانی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با محوریت هفته کتاب و کتابخوانی چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز برگزار شد.

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۲۲ ق.ظ

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با محوریت برنامه های هفته کتاب و کتاب­خوانی، روز سه شنبه، 15 آبان ماه سالجاری در کتابخانه عمومی  مجتمع فرهنگی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در آستانه فرا رسیدن بیست و ششمین دوره بزرگداشت کتاب، کتابخانه و کتابدار با حضور معاون فرماندار، اعضای انجمن و دیگر مسئولان شهرستان در کتابخانه عمومی مجتمع برگزار شد.

در این جلسه محمد زارع، معاون فرماندار، به اهمیت مبحث نوشتن و خواندن اشاره کرد و اظهار داشت: برای دستیابی به موفقیت در امر کتاب­خوانی و پیشرفت در زمینه خواندن، باید به دو مقوله نوشتن و خواندن به موازات هم پرداخت. لذا، کتابخانه ­های عمومی و آموزش و پرورش شهرستان باید بر نهادینه سازی فرهنگ نوشتن و در راستای آن فرهنگ خواندن تلاش نمایند.

وی افزود: با توجه به کم رنگ شدن مقوله مطالعه و کتاب­خوانی، نهادهای فرهنگی به ویژه کتابخانه های عمومی از ظرفیت فضاهای مجازی در امر اطلاع رسانی کتاب های مفید و مناسب استفاده نمایند.

در ادامه معاون فرماندار، با اشاره به برنامه های پیشنهادی کتابخانه های عمومی شهرستان در هفته کتاب و کتاب­خوانی بیان داشت: هفته کتاب فرصت مناسبی جهت معرفی اهمیت و جایگاه کتاب­خوانی است و خواستار همکاری و مساعدت ادارات و نهادهای فرهنگی در فضاسازی و تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی بزرگداشت هفته کتاب در این ایام شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، در ابتدای این جلسه به بیان گزارشی از وضعیت مصوبات جلسه قبلی انجمن پرداخت.

قریشی، با اشاره به فرا رسیدن بیست و ششمین دوره بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با شعار «حال خوش خواندن»  از 19 آبان لغایت 1 آذر سالجاری به ارائه مهم ترین برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان جهت بزرگداشت این ایام پرداخت.

وی، به برگزاری همایش سخنرانی، نشست های کتابخوان، تجلیل از کتاب­خوانان و کتابداران، حضور کتابداران در مدارس و اطلاع رسانی برنانه های هفته کتاب، بازدید مدارس از کتابخانه ها، عضویت رایگان و مسابقه دوچرخه سواری با شعار حال خوش خواندن و کارگاه قصه گویی مادر و کودک اشاره کرد.

در ادامه، حاضران در این جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برنانه های هفته کتاب پرداختند و در نهایت مصوباتی جهت اجرا به تصویب رسید.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

دیدار رئیس اداره کتابخانه های شهرستان مهریز با رئیس جدید اداره میراث فرهنگی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۲۳ ب.ظ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با جلوداری، رئیس جدید اداره میراث فرهنگی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز, سعید قریشی, رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز, روز سه شنبه با رئیس جدید ادره میراث فرهنگی دیدار کرد.

سعید قریشی, در این دیدار ضمن تبریک انتصاب جدید, به ظرفیت های اداره میراث فرهنگی و قابلیت ها و جاذبه های حوزه گردشگری و معرفی این جاذبه ها, در حوزه های فرهنگی اشاره کرد.

وی, همکاری اداره میراث فرهنگی با سازمان های فرهنگی, از قبیل کتابخانه ها را, فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان مهریز دانست.

جلوداری, رئیس جدید اداره میراث فرهنگی, ضمن قدردانی از برنامه ها و اقدامات اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در زمینه ارتقا فرهنگ مطالعه, به گسترش همکاری های فرهنگی بین ادارات کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره میراث فرهنگی تاکید کرد.

جلوداری در ادامه, به ظرفیت های شهرستان مهریز اشاره کرد و افزود: شهرستان مهریز دارای جاذبه های فرهنگی تاریخی غنی است و جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار زیبایی دارد و این جاذبه ها در کنار مهمان نوازی مردم و آداب و رسوم دیدنی این شهرستان, می تواند مهریز را به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل کند.

اهدای کتاب از جانب رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز به رئیس جدید اداره میراث فرهنگی, پایان بخش این دیدار بود.



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید روسای ادارات ارشاد و بهزیستی از کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰ ق.ظ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره بهزیستی شهرستان با حضور در کتابخانه عمومی مجتمع، از بخش کودک و نابینایان کتابخانه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس کتابخانه های عمومی مهریز، توضیحاتی را در خصوص فعالیت های بخش کودک و گزارشی از منابع بخش بریل و کتاب های صوتی ارائه کرد.

وی در ادامه گفت: دسترسی به اطلاعات، یکی از اصلی‌ترین نیازهای افراد در جوامع است. نابینایان نیز از این اصل، مستثنا نیستند و پاسخ مناسب به این نیاز، دنیای این مخاطبان خاص را روشن‌تر می‌کند. قریشی، تاکید کرد که کتابخانه مجتمع آماده اطلاع رسانی به نابینایان است و از رئیس اداره بهزیستی خواست تا با سوق دادن روشندلان به کتابخانه، فرصتی مناسب برای رشد و پیشرفت این دسته از مخاطبان فراهم شود.

علی علیزاده، رئیس اداره بهزیستی مهریز، ضمن بازدید از بخش های کودک و بریل کتابخانه مجتمع گفت: شهرستان مهریز 200 نفر نابینا دارد که لزوم توجه به این قشر از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی، خاطرنشان کرد، ارتباط و همکاری مستمر روشندلان با کتابخانه و دعوت از این افراد برای مشارکت در فعالیت‌های کتابخانه می تواند در جهت رشد و پیشرفت این افراد کمک کند.

حسن زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، با اشاره به ضرورت گسترش امکانات در بخش نابینایان و کم بینایان، به توجه به این بخش و اختصاص امکانات ویژه به واسطه شرایط خاص اعضای آن تاکید کرد.

وی افزود: به‌روز شدن منابع صوتی با توجه به کتاب‌های جدید ارسالی به کتابخانه‌ها و دسترسی به همه منابع صوتی تولیدشده در کشور، همچنین گسترش منابع بریل می‌تواند زمینه استفاده تعداد بیشتری از نابینایان و کم‌بینایان از کتابخانه عمومی مجتمع را فراهم کند.

گفتنی است، بخش نابینایان کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری دارای 250 نسخه کتاب بریل است. همچنین آماده سازی فایل های صوتی و امانت بین کتابخانه ای از دیگر فعالیت های کتابخانه مجتمع برای روشندلان است.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز