اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶ ق.ظ

دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب، خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی را در فراغت ناخوانده این روزها به حضور مجازی در این ضیافت کتابخوانی دعوت کرده است. نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این دوره با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی امکان مشارکت علاقه مندان را در بخش‌های مختلف فراهم کرده است.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

فعالیت کتابخانه های عمومی در فضای مجازی تا ۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲ ق.ظ

با توجه به تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه های بهداشتی ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌های عمومی کشور هفته آینده تا ۵ اردیبهشت ماه دایرنخواهد بود و فعالیت های فرهنگی و آموزشی کتابخانه ها در فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان مهریز، با توجه به تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه های بهداشتی ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌های عمومی کشور هفته آینده تا ۵ اردیبهشت ماه دایر نبوده و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها همچنان در بستر فضای مجازی ادامه خواهد داشت.
با این حال پیگیری ها برای فراهم کردن شرایط بازگشایی کتابخانه ها با در نظر گرفتن توصیه های بهداشتی در حال انجام است و بلافاصله ‍پس از فراهم شدن شرایط لازم، کتابخانه ها برای ارایه خدمات حضوری، مطابق قوانین و مقررات آغاز به کار خواهند کرد.
گفتنی است از اسفندماه سال گذشته با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز ارائه خدمات فیزیکی به اعضاء را تعطیل و فعالیت های فرهنگی و آموزشی را در بستر فضای مجازی ادامه داده اند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

شروع جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸ ب.ظ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز ازشروع جشنواره رضوی همزمان با سراسر کشور در شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان مهریز، سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز گفت: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در شهرستان مهریز برگزار می شود.

سعید قریشی بیان کرد: مهلت شرکت در این جشنواره تا اواخر خرداد ماه سال جاری در سه بخش کودک، نوجوان، بزرگسال و دو قالب فردی و خانوادگی با موضوع حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برگزار می شود.

قریشی ادامه داد: جشنواره رضوی در گروه سنی ۴ تا ۱۲ سال از کتاب هایی با عنوان گنبد خورشید، زندگی حضرت معصومه (ع(، ده قصه از امام هادی برای بچه ها انجام می شود.

او تصریح کرد: فعالیت فردی در قالب های نقاشی با استفاده از تمامی ابزار از جمله آبرنگ، گواش، مداد شمعی و رنگی امکانپذیر است.

قریشی گفت: پویش کتابخوان در قالب فیلم پنج دقیقه ای معرفی کتاب، که حجم این فیلم ها ۷۰مگابایت، باید دروبین به صورت افقی تنظیم شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز عنوان کرد: فعالیت گروهی در رده سنی ۹ تا۱۲ سال در قالب نمایش نامه خوانی، جمع خوانی روزنامه و کتاب پذیرش می شود.

او گفت: مسابقه کتاب خوانی جشنواره رضوی در گروه سنی نوجوان از کتاب ها ستاره من،  نشانه ها و مژده گل برگزار می شود.

قریشی افزود: جوان و بزرگسال ۱۸سال به بالا می تواند با خواندن کتاب های امام رضا(ع)، امام رضا(ع) و ایران، بر مدار آفتاب، شاهچراغ(ع)، خورشید رهنمای و حکمت های نقوی در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس اداره کتابخانه های مهریز در پایان گفت:  پویش کتابخوان در قالب داستانک نویسی شامل داستان کوتاه که دارای حداکثر ۵۰۰کلمه از محتوای کتابهای این بخش است نیز برگزار می شود.

گفتنی است، شرکت در تمامی بخش ها و قالب ها، از طریق ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی www.samakpl.ir و به صورت الکترونیک امکان پذیر است.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز