اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

در ابتدای سال جاری صورت گرفت: تعمیر و بهسازی دو کتابخانه عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ق.ظ

در ابتدای سال جاری تعمیر و بهسازی دو کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی و سمسار شهرستان مهریز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اعلام این خبر افزود: در راستای استانداردسازی فضای کتابخانه های عمومی شهرستان ،تعمیر و بهسازی دو کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی و سمسار با مساعدت مالی کتابخانه های عمومی کشور از ابتدای سال جاری آغاز و تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد فعالیت عمرانی و تجهیزاتی در کتابخانه عمومی مجتمع شامل ایجاد سقف کاذب،رنگ آمیزی، تعویض سیستم روشنایی و نصب قفسه فلزی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال و فعالیت عمرانی در کتابخانه سمسار واقع در روستای عصمت آباد شهرستان شامل ساخت سرویس بهداشتی خواهران و برادران با هزینه 200 میلیون ریال تا نیمه اریبهشت ماه به اتمام می رسد.





  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید رمان نویس معلول گردکوهی از کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی روستای گردکوه مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴ ق.ظ

رمان نویس معلول گردکوهی،در ایام عید نوروز سال جاری از کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی روستای گردکوه شهرستان مهریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، علیرضا محسنی ، مسئول کتابخانه روستایی حاج علی اکبر محبوبی از بازدید حمیده اکبر جعفری ، نویسنده و رمان نویس روستا از کتابخانه خبر داد.

حمیده اکبرجعفری ، نویسنده معلول که تنها امکان بهره برداری از4 درصد از اعضای بدنش را دارد، تاکنون 10 رمان منتشر کرده و مشغول تالیف کتاب های جدیدی است و در آثار خود به مشکلات و مسائل زندگی بانوان توجه ویژه ای دارد. از مهم ترین رمان های وی می توان به "زیباتر از دریا"، "هم نفس" و همچنین "شیرین" اشاره کرد.

گفتنی است وی ضمن بازدید یک ساعته از بخش های مختلف کتابخانه ، کتابخوانی و اهدای کتاب را از مهم ترین دغدغه های فرهنگی خود عنوان کرد و قول اهدای 300 عنوان کتاب نفیس و هم چنین یک نسخه از رمان های خود را داد.



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید سرزده فرماندار مهریز از کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸ ب.ظ

به مناست سال جدید ،صبح روز  دوشنبه، 6 فروردین ماه سالجاری، محمد رستگاری، فرماندار مهریز  از کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز؛ فرماندار شهرستان  ضمن تبریک سال جدید  ، با بازدید  از بخش های مختلف کتابخانه های عمومی شهرستان  و امکانات  و منابع موجود ، با کتابداران  کتابخانه های عمومی  در مورد مسائل و مشکلات گفتگو کرد و از نزدیک در جریان خدمات دهی به مراجعین  قرار گرفت.

محمد رستگاری، در این بازدید ، مطالعه و کتابخوانی را از مهم ترین دغدغه های فرهنگی جامعه دانست و بیان داشت: در راستای افزایش مراجعین به کتابخانه، بایستی  توجه ویژه به فضای کتابخانه ها و شاداب سازی آن و غنی سازی و به روز رسانی منابع کتابخانه ها انجام شود و کتابخانه های عمومی شهرستان با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی در پیشبرد اهداف کتابخوانی تلاش نمایند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز افزود:خوشبختانه در سال 96 با مساعدت  نهاد کتابخانه های عمومی کشور و حمایت های خیری و نیم درصد انجمن، فعالیت های عمرانی و تجهیزاتی خوبی در کتابخانه های عمومی شهرستان صورت گرفت و همچنین یک باب کتابخانه در روستای گردکوه با هزینه خیری افتتاح شد.

 

گفتنی است شهرستان مهریز دارای  11 کتابخانه عمومی شهری و روستایی  و  5842 عضو فعال و 128244 نسخه کتاب می باشد.

 


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز