اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

برگزاری کلاس های اوقات فراغت در کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ب.ظ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز همزمان با فرا رسیدن ایام تابستان، از آغاز کلاس های تابستانی در کتابخانه های این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی اظهار داشت: کلاس های اوقات فراغت تابستانی در 11 کتابخانه عمومی شهرستان از اول تیرماه آغاز و تا نیمه شهریور ادامه دارد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی، پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و همچنین ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی را از اهداف این طرح در کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز اعلام کرد.

شرح برنامه های فرهنگی و آموزشی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به صورت ذیل می باشد.


 


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

کلاس های اوقات فراغت تابستان کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ایمان مطهری نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری با اعلام خبر برگزار کلاس های تابستانی در کتابخانه گفت: این کلاس ها علاوه بر پر کردن اوقات فراغت با هدف پرورش خلاقیت، نوآوری و تقویت حس اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

مهلت شرکت در بخش الکترونیک نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تمدیدشد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۲۴ ق.ظ

با اعلام دبیرخانه نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، مهلت شرکت در بخش الکترونیک این جشنواره تا 15 تیرماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، براین اساس، امکان شرکت در بخش مکتوب جشنواره که تا پیش از این تا پایان روز 28 خردادماه اعلام شده بود، تمدید نخواهد شد و شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تنها به صورت آنلاین و با مراجعه به سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir میسر خواهد بود.

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ابتدای اردیبهشت‌ماه و با معرفی 12 کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» آغاز به کار کرد و علاقه‌مندان امکان شرکت انفرادی و خانوادگی در این جشنواره را داشتند.

این جشنواره همچون سه دوره گذشته، به صورت مکتوب و آنلاین در حال برگزاری است و پس از پایان مهلت شرکت مکتوب در پایان روز 28 خرداد، امکان شرکت در بخش آنلاین تا پایان روز پانزدهم تیرماه وجود خواهد داشت.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند در فرصت باقی‌مانده با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان، منابع این جشنواره را به امانت بگیرند و یا با مراجعه به سامانه اینترنتی جشنواره، نسخه الکترونیک کتاب‌ها را تهیه و مطالعه کنند.

گفتنی است، جشنواره ملی کتابخوانی رضوی از ششمین دوره خود با محوریت نهاد کتابخانه‌های عمومی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضاعلیه‌السلام، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی با موضوع سیرة رضوی و پاسداشت ارزش‌های کریمان و کریمة اهل‌بیت عصمت و طهارت‌ علیهم‌السلام برگزار می‌شود.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نخستین کارگاه آموزشی تربیت دینی فرزند در کتابخانه عمومی مهر بهادران برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸ ق.ظ

«کارگاه آموزشی تربیت فرزند» با سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمین احسان اکبری»  و با همکاری کانون فرهنگی شهید حمید سیاهکلی، در محل کتابخانه عمومی مهر بهاردان در روز شنبه 25 خردادماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، مریم منگلی، مسئول کتابخانه عمومی مهر بهادران از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی تربیت دینی فرزند خبر داد و گفت: سلسله کارگاه های آموزشی تربیت دینی فرزند با حضور اعضای فعال کتابخانه و با همکاری کانون فرهنگی شهید حمید سیاهکلی به صورت هفتگی در کتابخانه برگزار می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین احسان اکبری با تشریح مباحثی همچون اصول تربیت دینی فرزند، اهداف تربیت دینی فزند، ابزار و فنون تربیت دینی و آسیب شناسی تربیت دینی به آموزش مخاطبان می پردازد.

حجت الاسلام اکبری در این کارگاه با اشاره به اهمیت تربیت دینی فرزند بیان کرد: آیات و روایات موجود همه حاکی از آن است که دین اسلام به امر آموزش و همچنین تربیت دینی به صورت ویژه اهمیت زیادی می دهد. اما آنچه در آموزش و تربیت دینی با توجه به ویژگی خاص آموزه های دینی و مسایل تربیتی اهمیت دارد، استفاده از روشهایی است که بتوان به اهداف تعیین شده نایل آمد.

وی، در ادامه گفت: نهاد خانواده به عنوان اولین کانونی که کودکان در آن پرورش می‌یابند، نقش اساسی در امر تربیت دینی دارد. بنابراین، تربیت، تکلیفی است که در گام‌های اول به عهده والدین است و قابل فرو گذاردن نیست و رشد و تعالی فرزندان متوقف بر ادای به موقع و درست این تکلیف توسط خانواده است.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی به جهت استقبال مخاطبان به صورت هفتگی در محل کتابخانه عمومی مهر بهادران برگزار می شود.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به میزبانی کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی صورت گرفت؛ مسابقه نقاشی و قصه گویی کتب رضوی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۵۹ ب.ظ

به همت کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری و با حضور اعضاء کودک کتابخانه، مسابقه نقاشی با موضوع  رضوی و قصه گویی از کتب نهمین جشنواره ملی کتابخوان رضوی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع با اعلام این خبر گفت: در این نشست، ابتدا قصه ای از کتاب «امام رضا علیه السلام» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای کودکان روایت شد و در ادامه مخاطبان تصویر ذهنی خود را از قصه بر روی برگه های نقاشی جشنواره رضوی کشیدند.

معتمدی در ادامه اضافه کرد: در این برنامه، تعدادی از کودکان، قصه ها و داستان هایی از کتاب امام رضا علیه السلام را انتخاب و برای دیگر دوستان و حاضران بلندخوانی کردند؛ همچنین در این برنامه در خصوص نحوه شرکت و شرایط حضور کودکان در پویش کتابخوان رضوی با والدین و کودکان گفتگو شد.

گفتنی است، مهلت شرکت در مسابقه آنلاین نهمین جشنواره ملی کتابخوان رضوی تا تاریخ 10 تیر تمدید شده است.

علاقه مندان به شرکت در مسابقه، جهت دریافت منابع می توانند به کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز مراجعه کنند. 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با حضور نوجوانان کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز کتاب های نهمین جشنواره ملی کتابخوان رضوی معرفی شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۱ ق.ظ
به میزبانی کتابخانه عمومی شهید مطهری و با حضور جمعی از اعضاء نوجوان کتابخانه، کتب ویژه نهمین جشنواره ملی کتابخوان رضوی در قالب نشست کتابخوان صبح روز دوشنبه، 20 خرداد معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ایمان مطهری نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری با اعلام این خبر گفت: یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی در کشور، جشنواره ملی کتابخوان رضوی است و استقبال پرشور مردم در این جشنواره در سال های گذشته نشان از محبت و ارادت خاص مردم ایران اسلامی به ائمه است.
مطهری نیا در ادامه گفت: با حضور جمعی از نوجوانان علاقه مند به کتاب و کتابخوانی، کتب ویژه نوجوان جشنواره ملی رضوی در قالب نشست کتابخوان و تهیه فیلم از معرفی این کتب و ارسال آن به سامانه نهیمن جشنواره ملی کتابخوان رضوی در روز دوشنبه 20 خرداد صورت گرفت.
گفتنی است در این نشست زهرا زارع زاده، ریحانه دهقان، مهرانه دهقان، مبینا زارع سروی و زینب لشکرگیر کتابهای «راز آن بوی شگفت: داستانی بر اساس زندگی امام رضا(ع)» نوشته فریبا کلهر، «با کبوترهای گنبد: سروده هایی درباره امام رضا(ع) برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده و کتاب «درختی که بال در آورد: داستان هایی از زندگی امام جواد(ع)» نوشته مجید ملامحمدی را به مخاطبان معرفی و به اشتراک گذاشتند.
علاقه مندان برای دریافت فایل کتاب ها می توانند به نشانی www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا جهت دریافت امانی کتاب های مسابقه به کتابخانه های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.
  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز نشست کتابخوان تخصصی فرهنگیان برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۴۳ ق.ظ

نشست کتابخوان ویژه فرهنگیان با حضور رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، کتابداران کتابخانه عمومی مجتمع و جمعی از معلمان، صبح روز یک شنبه، 19 خردادماه در محل دبیرستان دخترانه فاطمیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این نشست که به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری در دبیرستان دخترانه فاطمیه صورت گرفت، 4 عنوان کتاب توسط 4 نفر از فرهنگیان معرفی شد.

در ابتدای مراسم، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب، جامعه را به رشد و تعالی و پیشرفت می رساند و جامعه ای که کتاب نخواند رو به انحطاط می رود. وی، در ادامه بیان کرد: معلمان، نقش مهمی در کتابخوان شدن دانش آموزان ایفا می کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، در ادامه بیان کرد: مطالعه، ذهن را پربار و اندیشه را رونق می بخشد و لذا، فرهنگ سازی در خصوص مطالعه کتاب از سوی معلمان می­تواند مسیر زندگی دانش آموزان را روشن و اخلاق انسانی و معرفت را در وجود آنها نهادینه کند.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری نیز خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی درخواست های معلمان و دانش آموزان را در حوزه تحقیق و پژوهش در کوتاه ترین زمان فراهم می کنند.

مسئول کتابخانه عمومی مجتمع، در ادامه به نقش و اهمیت کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر کتابخانه، سهم بسزایی در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد و نقش مهمی در حفظ و پیشرفت فرهنگ، آموزش رسمی و خود آموزی و غنی کردن اوقات فراغت ایفا می کند.

سیده صدیقه طباطبایی، مدیر دبیرستان دخترانه فاطمیه، با اشاره به اقدام ارزشمند کتابخانه های عمومی مهریز و حضور کتابداران در مدارس را در جهت برگزاری نشست های کتاب خوان ارج نهاد و بیان کرد: استقبال معلمان و دانش آموزان از این نشست های کتاب خوان، نشان از علاقه مندی آنان به کتاب و کتاب خوانی است و لذا،  خواستار برگزاری مداوم این نشست ها در مدرسه فاطمیه شد.

گفتنی است در این جلسه، کتاب های "جامعه شناسی خودمانی" نوشته حسن نراقی توسط زهرا جاویدی پور، "بهشت جوانان: آنچه باید یک زن و مرد بدانند" نوشته اسدالله محمدی نیا توسط لیلا ولی، "ارتباط بدون خشونت" نوشته مارشال روزنبرگ توسط مینا جاویدی پور و کتاب "بابانظر" نوشته سید حسین بیضائی توسط سیده صدیقه طباطبایی معرفی شدند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به میزبانی کتابخانه عمومی شهید مطهری ویژه برنامه ای به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۰۹ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز, ایمان مطهری نیا مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز گفت: به منظور تبیین آموزه ها و اندیشه های والای حضرت امام خمینی به کودکان و نوجوانان، قصه گویی از کتاب «امام و مهربانی» نوشته «مرتضی امین» و با بازخوانی و جمع خوانی حمیده حائری و اعضاء کودک کتابخانه صورت گرفت.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره) در کتابخانه عمومی مجتمع

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۵۳ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری با اعلام این خبر گفت: در راستای ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) و انتقال ارزشها و ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به کودکان، قصه گویی و نقاشی و رنگ آمیزی از طرح های آماده در بخش کودک کتابخانه اجرا شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

معرفی کتاب «عبور از کارون» در دبستان آزادگان به مناسبت فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷ ب.ظ

گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، با حضور ایمان مطهری نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری در دبستان پسرانه آزادگان کتاب «عبور از کارون» با موضوع خاطرات رزمندگان عملیات بیت المقدس برای دانش آموزان پایه پنجم معرفی و بلندخوانی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز