اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

فعالیت های فرهنگی کتابخانه های شهرستان مهریز در هفته کتاب و کتابخوانی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳ ب.ظ

گزارش تصویری؛

به همت کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی همایش دوچرخه سواری با شعار سلامت جسم با ورزش و سلامت روح با کتاب در تاریخ 23 آبان 

نشست کتابخوان کتابخانه ای با حضور اعضاء نوجوان در کتابخانه عمومی بقیه الله(عج) در تاریخ 20 آبان

نشست کتابخوان کتابخانه ای با حضور اعضاء نوجوان در کتابخانه عمومی امام حسین(ع) در تاریخ 25 آبان

زنگ کتاب و کتابخوانی در دبیرستان دخترانه صدرا و شهید صلواتی با حضور کتابداران کتابخانه شهید مطهری در تاریخ 22 آبان

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با حضور فرماندار مهریز؛ تقدیر از کتابداران این شهرستان صورت گرفت

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۰۲ ب.ظ

با حضور فرماندار مهریز، تقدیر از کتابداران شهرستان در نشست کتابخوان ویژه کتابداران، یکشنبه شب 26 آبان به میزبانی کتابخانه عمومی روضه الشهداء میرک آباد صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این نشست، با حضور رضا زارع زاده، فرماندار مهریز، مهدی دهقان زاده، بخشدار مرکزی شهرستان، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز و جمعی از کتابداران و مسئولان برگزار شد.

در ابتدای مراسم رضا زارع زاده، فرماندار مهریز ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، کتابداران را از اقشار پرتلاشی دانست که در زمینه فرهنگ مکتوب و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند.

زارع زاده در خصوص برنامه های فرهنگی کتابخانه ها از جمله نشست های کتابخوان گفت: این نشست‌ها، حرکتی مثبت است در جهت معرفی و ارائه کتاب های خوانده شده افراد و به اشتراک گذاری آن می تواند انتخاب مخاطبان و کتابخوانان را سهل و راحت کند و امیدواریم برپایی این نشست‌ها با کیفیت و قوت بیشتری ادامه یابد.

فرماندار مهریز در پایان سخنان خود گفت: امروزه مردم بیشتر به خواندن مطالب در فضاهای مجازی روی آورده اند، هرچند مطالب بی ارزش و حتی کاذب باشد  و در این جا نقش کتابخانه های عمومی و کتابداران اهمیت پیدا  می کند که با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در قالب های مختلف مردم را دوباره به خواندن کتاب سوق دهند.

مهدی دهقان زاده، بخشدار شهرستان مهریز نیز در این نشست با قدردانی از تلاش های رئیس اداره کتابخانه های مهریز و همکارانش، بیان کرد: هم اکنون از مجموع 11 کتابخانه مهریز، 6 کتابخانه روستایی به ارائه خدمات به روستاییان می پردازند که نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی در هر منطقه ای به ویژه روستا را می رساند.

وی در ادامه گفت: طی بازدیدهایی که از کتابخانه های روستایی داشته ام علاقه و رغبت روستاییان را به کتاب مشاهده کردم و برنامه های متنوع و خوبی از سوی کتابخانه ها به این قشر ارائه می شود. همچنین دهقان زاده به انتخاب کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردکوه به عنوان کتابخانه شایسته تقدیر در طرح «روستاهای دوستدار کتاب» اشاره کرد و گفت: کتابخانه های روستایی مهریز پتانسیل و ظرفیت بالایی دارند و با تلاش می توانند در سال جاری به عنوان «روستای برتر دوستدار کتاب» معرفی شوند.   

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز نیز ضمن خوشامدگویی به مسئولان و حضور گرم و صمیمی آن ها در بین کتابداران و تجلیل از مقام کتابداران را ستود و گفت: حضور مسئولان در فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها نشان از توجه مدیران به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و از اهمیت والایی برخوردار است.

سعید قریشی در پایان سخنان خود گزارشی از فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی ارائه کرد.

گفتنی است در این نشست، کتاب های "بهشت فراموش شده" تالیف مهدی خدامیان آرانی توسط فرزانه بیک مسئول کتابخانه عمومی شهدای خورمیز، "سرزمین آرزوها" نوشته مرتضی عبدالوهابی توسط فاطمه ابویی عضو نوجوان کتابخانه روضه الشهداء میرک آباد، "چگونه بخوریم، بجنبیم، بخوابیم" نوشته تام راث توسط طیبه زارع زاده مسئول کتابخانه عمومی امام هادی(ع) و "داستان های شاهنامه" به کوشش محمدرضا یوسفی توسط فاطمه اطهر قریشی عضو کودک کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

در پایان این مراسم از جانب فرماندار، از کتابداران مهریزی با لوح سپاس تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع)؛ نشست قصه گویی برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸ ب.ظ

همزمان با آغاز هفته کتاب و به همت مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع) نشست قصه گویی در روز دوشنبه 20 آبان در بخش کودک کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، زهرا دهقانیزاده، مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع) ضمن تبریک هفته وحدت و آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع) با شروع هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های فرهنگی متنوعی تدارک دیده است و با شعار «حال خوش خواندن» کودکان و نوجوانان را دعوت به کتابخوانی می کند.

وی گفت: در اولین روز از هفته کتاب، ضمن دعوت از کودکان، قصه گویی از کتاب «شلغم پربرکت» ترجمه «زهره پریرخ» صورت گرفت و در ادامه بخش های مختلف کتابخانه در جریان بازدید معرفی شد.

مسئول کتابخانه عمومی امام حسین(ع)، نشست کتابخوان، کلاس نقاشی، بازدیدهای مدارس و معرفی کتاب را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

همزمان با شروع هفته کتاب؛ بازدید مدارس از کتابخانه مجتمع فرهنگی صورت گرفت

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۰۸ ب.ظ

همزمان با شروع هفته کتاب بازدید مدارس از کتابخانه و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برای دانش آموزان دبستان ام لیلی در روز دوشنبه 20 آبان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در اولین روز از هفته کتاب، دانش آموزان پایه سوم و ششم دبستان دخترانه ام لیلی از کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری دیدن کردند.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی با اعلام این خبر گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی دانش آموزان با کتابخانه های شهر می باشد.

وی، همکاری خوب مدارس با کتابخانه ها را امیدبخش دانست و گفت: حضور دانش آموزان در کتابخانه و اجرای برنامه های فرهنگی موجب تشویق کودکان به امر کتاب و کتابخوانی می شود و همچنین موجب دلگرمی کتابداران جهت ارائه خدمات فرهنگی نیز هست.

گفتنی است، بلندخوانی از کتاب «کلیله و دمنه» توسط مهدی معتمدی مسئول کتابخانه برای دانش آموزان پایه سوم دبستان ام لیلی و قصه گویی از کتاب «ایلا نگهبان باغ وحش» توسط سیده شازده علوی کتابدار کتابخانه برای پایه ششم دبستان ام لیلی و بازدید دانش آموزان و معرفی بخش های مختلف کتابخانه از جمله فعالیت های صورت گرفته در روز اول هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه مجتمع بود.  

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

کارگاه آموزشی طراحی ویژه دبیران شهر مهریز در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸ ق.ظ

با حضور دبیران مهریزی و تدریس محمد حسن ابویی استاد دانشگاه فرهنگیان یزد، کارگاه آموزشی طراحی در روز شنبه 11 آبان در بخش کتب هنری کتابخانه شهید مطهری مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ایمان مطهری نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری با اعلام این خبر گفت: بخش کتب هنری این کتابخانه شنبه ها میزبان هنرجویان مهریزی است. وی، در ادامه گفت: به منظور آموزش دبیران و هماهنگی در جهت تدریس هنر در مدارس، اولین کارگاه درس فرهنگ و هنر در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد.

مطهری نیا با اشاره به استقبال خوب هنرجویان از کلاس های بخش کتب هنری گفت: با افتتاح بخش کتب هنری در سال جاری و حضور محمد حسن ابویی خیر این بخش، کلاس های طراحی و نقاشی با قوت برگزار می شود.

مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری در پایان گفت: بخش کتب هنری در روزهای شنبه از ساعت 17 الی 19 پاسخگوی سوالات هنرجویان است و همچنین روزهای چهارشنبه، کلاس های آموزشی طراحی و نقاشی برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن32539312 تماس بگیرند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت کتابخانه عمومی مجتمع نشست نمایش نامه خوانی در دبستان دخترانه شهید شکرالله زارعین برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۰۸ ب.ظ

همزمان با فرار رسیدن 13 آبان نشست نمایش نامه خوانی  با حضور سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، جمعی از معلمان، دانش آموزان و کتابداران  در محل سالن اجتماعات دبستان دخترانه شهید شکرالله زارعین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در ابتدای مراسم، سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز بیان کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و هدف از بزرگداشت این روز آشنایی نسل جدید با رشادت های دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام است که لانه جاسوسی را در این روز تسخیر و به زورگویی آمریکا پایان دادند.

قریشی در ادامه سخنان خود گفت: اداره کتابخانه های عمومی مهریز به مناسبت های مختلف برنامه های متنوعی در مدارس، مهدهای کودک، دانشگاه و... با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی برگزار می کند.

رئیس اداره کتابخانه های مهریز، نمایش نامه خوانی را یکی از فعالیت های ترویجی نهاد کتابخانه های عمومی خواند و گفت: سلسله نشست های نمایش نامه خوانی با هدف خواندن نمایشنامه های ایرانی و سبک های مختلف ادبی نمایش نامه و به مناسبت های مختلف و با همت کتابداران در کتابخانه ها و مدارس برگزار می شود.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع نیز ضمن گرامیداشت 13 آبان و روز دانش آموز گفت: در سال جدید در کنار طرح کتاب خوان نشست های نمایش نامه خوانی با حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه ها و یا با حضور کتابداران در مدارس با قوت اجرا می شود.

وی، مهارت های خواندن، تقویت حافظه، افزایش اعتماد به نفس و آشنایی با متون ادبی را از مزیای این طرح عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، خوانش نمایش «نامه» از کتاب هدهدسفید و با نقش خوانی 7 نفر از دانش آموزان و با کارگردانی «سیده شازده علوی» کتابدار کتابخانه مجتمع در  دبستان شهید شکرالله زارعین صورت گرفت.

در پایان، از نقش آفرینان نمایش «نامه» با لوح سپاس و اهداء جوایز توسط اداره کتابخانه های مهریز تقدیر به عمل آمد.   

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نشست کتابخوان ماه آبان کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۸، ۰۳:۳۱ ب.ظ

نشست کتابخوان کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری با حضور سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز و حسن زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از اعضاء کتابخانه در روز پنج شنبه 2 آبان در محل کتابخانه مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی با اعلام این خبر گفت: امیدواریم با استمرار این گونه نشست ها، گامی در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه برداریم.

وی در ادامه گفت: نشست های کتابخوان به صورت ماهانه و با هدف افزایش سرانه مطالعه و کمک به فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه مجتمع برگزار می شود که با استقبال مردم و اعضاء کتابخانه مواجه شده است.

گفتنی است در این نشست، کتاب های "حماسه حسینی" تالیف شهید مطهری توسط حامد پارسا عضو فعال کتابخانه، "امام رضا(ع) و زندگی" نوشته مهدی غلامعلی توسط مهدی معتمدی مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، "دیوانی از دیوانه ای" سروده غلامحسین زارع بیدکی توسط همین شاعر مهریزی و کتاب "زندگانی پیامبر اکرم(ص)" نوشته سمیح عاطف زین توسط سید سعید سیدرضایی کتابدار کتابخانه معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز