اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

برگزاری سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶ ق.ظ

سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،روز دوشنبه،27شهریور ماه با حضور معاون فرماندار و جمعی از مسئولین و اعضای انجمن در کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع)برگزار شد.

در این جلسه،محمد زارع،معاون فرماندار با اشاره به برگزاری این نشست در کتابخانه مسجد امام حسین (ع) ،خواستار برگزاری جلسه فیمابین اداره کتابخانه ها با هیات امنای مسجد و پیگیری مجدانه مشکلات کتابخانه و تمدید حق انتفاع 30 ساله کتابخانه شد .

معاون فرماندار در ادامه با اشاره به آغار سال تحصیلی جدید از ادارات کتابخانه ها و آموزش و پرورش خواست با همکاری و اجرای برنامه های دوجانبه با محوریت کتاب در راستای جذب و علاقمند نمودن  دانش آموزان به کتابخانه تلاش نمایند.

در این جلسه، سعید قریشی،رئیس اداره کتابخانه های عموی شهرستان به ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه قبل و نیز به تشریح عملکرد و وضعیت کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع)پرداخت.

قریشی همچنین،مهم ترین برنامه های اجرایی کتابخانه ها را در هفته دفاع مقدس و ایام محرم با محوریت "معرفی کتاب" بیان کرد.

در پایان این نشست،هر کدام از حاضرین در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود در باب دستور جلسه پرداختند.

برگزاری نشست کتابخوان ویژه سربازان با معرفی کتاب های دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس،افتتاح بخش کودک کتابخانه امام هادی (ع)در هفته دفاع مقدس،برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب"اشک باید راز دار باشد"با همکاری نمایندگی سایپا(محمود زارع بیدکی)در ایام محرم،انعقاد تفاهم نامه در خصوص اجرای طرح "تور کتابخانه ها "با هدف برگزاری کلاس درس در کتابخانه و آشنایی دانش آموزان با محیط کتابخانه ها،برگزاری جلسه فیمابین اداره کتابخانه ها و هیات امنای مسجد امام حسین و پیگیری تمدید حق انتفاع کتابخانه در فرمانداری،قول مساعد شهرداری و شورای شهر در خصوص ساخت المان کتاب از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری کلاس های آموزشی در کتابخانه مهر روستای بهادران شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ق.ظ

کلاس های آموزشی ویژه گروه های مختلف سنی  در کتابخانه عمومی مهر شهرستان مهریز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مریم منگلی، مسئول کتابخانه با اعلام رضایت و استقبال زیاد مردم روستای بهادران از کلاس های آموزشی کتابخانه بیان داشت:کلاس آموزش کاردستی و خطاطی برای دختران و پسران مقطع ابتدایی و کلاس طراحی برای نوجوانان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در کتابخانه مهر برگزار شد.

گفتنی است  کلاس آموزش چرتکه از این هفته روزهای سه شنبه درکتابخانه برگزار می شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

حضور ریاست اداری مالی و مسئول حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد در نشست شورای اداری کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹ ب.ظ

جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با حضور ریاست اداری مالی و مسئول حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد و کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان، روز یکشنبه ،19 شهریور ماه ، در کتابخانه عمومی مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،در این نشست ابتدا علی ملاعباسی، ریاست اداری مالی اداره کل ضمن تبریک عید غدیر خم،با تشریح عملکرد های مهم و ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مبحث رعایت حقوق و بها دادن به نقش کتابدار در کتابخانه های عمومی، در راستای آشنایی کتابداران، به بیان نکات  مهم اداری پرداخت و رعایت آن را در محیط کتابخانه های عمومی و توسط کتابداران و مسئولین یادآور شد.

در ادامه محمد رستگاری، مسئول حراست اداره کل نیز مواردی را در حوزه سلامت اداری بیان کرد و همچنین به 8 بند از تخلفات اداری در کتابخانه های عمومی در خصوص نقض قوانین، ترک خدمت و غیبت های غیر موجه اشاره نمود.

در پایان نیز سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه های حفاظتی و اداری پرداخت.

بازدید از کتابخانه های عمومی بقیه الله و مسجد امام حسین (ع) و پیگیری مسائل حفاظتی این کتابخانه ها از برنامه های پایانی این نشست بود.

 

 

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت میلاد امام هادی(ع) معرفی کتاب و قصه گویی در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲ ق.ظ

به مناسبت میلاد امام دهم(ع)، جشن میلاد با اجرای قصه گویی و معرفی کتاب در باب شخصیت حضرت امام هادی (ع) در کتابخانه امام هادی (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، با همت و تلاش مسئول و کتابدار کتابخانه و  به مناسبت میلاد باسعادت امام هادی(ع) و در راستای آشنایی با سیره و زندگی این امام بزرگوار، جلسه قصه گویی و معرفی کتاب در کتابخانه برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا طیبه زارعزاده، مسئول کتابخانه داستانی از کتاب "نگین  شکسته "نوشته مجید پوروهاب را در جمع تعدادی از اعضای کتابخانه بازگو کرد و در ادامه کتاب "آواز مرغ باران "نوشته مجید ملامحمدی توسط حاضرین در این مراسم جمع خوانی و معرفی شد.

گفتنی است کتابخانه عمومی امام هادی(ع) در روز میلاد آن حضرت با پذیرایی گل و شیرینی و اهدای کتاب و عضویت رایگان میزبان مراجعین کتابخانه بود.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

معرفی کتاب به مناسبت هفته دولت در کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع) شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳ ق.ظ


همزمان با هفته دولت ، دو عنوان کتاب با حضور اعضای طرح صالحین در کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع)، معرفی و جمع خوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، زهرا دهقانی زاده، مسئول کتابخانه با اعلام این خبر افزو.د: به مناسبت هفته دولت و در راستای آشنایی اعضای کتابخانه با شخصیت شهید رجایی، کتاب"شهید رجایی "نوشته محمود جوانبخت معرفی و خلاصه هایی از آن بیان شد و در ادامه همچنین کتاب" لالایی برای دختر مرده" از حمیدرضا شاه آبادی نیز معرفی شد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری کلاس های تابستانه کتابخانه شهدای خورمیز شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸ ق.ظ

گزارش تصویری

برگزاری کلاس های آموزش نقاشی، زیان انگلیسی، قرآن و ژله ترزیقی در کتابخانه روستایی شهدای خورمیز

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گزارشی از کلاس های آموزشی تابستانه کتابخانه عمومی روضه الشهداء میرک آباد شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶ ق.ظ

کتابخانه عمومی روضه الشهداء روستای میرک آباد شهرستان مهریز، میزبان اهالی روستا در کلاس های آموزشی در فصل تابستان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، راضیه دهقان، مسئول کتابخانه از برگزاری کلاس های آموزش قرآن، آموزش زبان انگلیسی، آموزش کاردستی و آموزش ژله ترزیقی در مقاطع مختلف ویژه اهالی روستای میرک آباد خبر داد.

گفتنی است  در کلاس های تابستانه کتابخانه حدود 100 نفر شرکت داشتند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

معرفی کتاب به مناسبت هفته دولت در کتابخانه عمومی روضه الشهداء شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ق.ظ

روز دوشنبه، 6 شهریور ماه و به مناسبت هفته دولت، برنامه معرفی و جمع خوانی از کتاب های " شهید رجایی" و " شهید باهنر" در کتابخانه عمومی روستایی روضه الشهداء شهرستان برگزار شد.

در این نشست، ابتدا مسئول کتابخانه خلاصه ای از زندگینامه این دو شهید  را برای حاضرین بازگو کرد و در ادامه مطالبی از کتاب  "شهید رجایی و شهیدباهنر" توسط اعضاء جمع خوانی شد. 

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

جشن پایانی کلاس های تابستانه کتابخانه روستایی شهید محمد رضا شیرزاده مدوار

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۵۹ ب.ظ

گزارش تصویری

در روزهای پایانی فصل تابستان، کتابخانه روستایی مدوار با اجرای برنامه جشن اختتامیه کلاس های تابستانی و معرفی کتاب از اعضای شرکت کننده در کلای های تابستانی تقدیر نمود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

حضور پرشور کودکان در آخرین برنامه قصه گویی تابستانه کتابخانه امام هادی (ع) شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹ ق.ظ

آخرین جلسه قصه گویی کودک کتابخانه عمومی امام هادی (ع) شهرستان مهریز، روز یکشنبه، 5 شهریور ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست که با مشارکت جمعی از کودکان و مادران همرا بود، ابتدا داستان "روباه و لاک پشت باهوش" نوشته مسلم ناصری، توسط سیده سمیه طباطبایی کتابدار کتابخانه؛ و در ادامه "قصه نان و آب" نوشته زهره پریرخ، از مجموعه کتاب های آی قصه قصه قصه، توسط طیبه زارع زاده مسئول کتابخانه اجرا و قصه گویی شد.

 مسئول کتابخانه با بیان این خبر که جلسات قصه گویی در روزهای یکشنبه در هفته اول هرماه در طول سال ادامه دارد، خواستار حضور کودکان در مراسم قصه گویی کتابخانه شد.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز