اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

در نشستی صمیمانه؛ کودکان و نوجوانان روستای گردکوه با «مژگان شیخی» دیدار کردند

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۰۳ ب.ظ

مژگان شیخی، نویسنده محبوب کودکان و نوجوانان کشور با حضور در کتابخانه «حاج علی اکبر محبوبی گردکوه» با اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست صمیمی که پنج‌شنبه شب (28 آذر) به میزبانی کتابخانه حاج علی‌اکبر محبوبی روستای گردکوه برگزار شد، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان مهریز؛ حسن زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز، احسان عابدی، رئیس اداره کتابخانه‌ها و کتابخوانی اداره کل؛ محمد رضایی کارشناس بودجه اداره کل و محمدرضا خراسانی، رئیس شورای اسلامی روستای گردکوه حضور داشتند.

مژگان شیخی در این نشست با اظهار خرسندی از توفیق حضور در کتابخانه روستای گردکوه، شنیدن نظرات کودکان و نوجوانان درباره آثار خود را موجب رشد و تقویت آثار بعدی خود دانست و گفت: اطلاع داشتن از نظرات مخاطبان، از لازمه‌های کار هر نویسنده‌ای است تا بداند بازخورد آثارش در بین مردم چگونه است و در ادامه، مسیری را طی کند که مورد رضایت خوانندگانش باشد.

وی شروع کار نویسندگی خود را از سال 63 در مجله کیهان بچه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: در این مدت بیش از 250 کتاب داستان تألیف و ترجمه کرده‌ام که هرکدام بازخوردهای خاص خود را داشته و تعدادی از آنها تبدیل به انیمیشن و کارتون نیز شده است.

در این برنامه، عطیه خراسانی، فاطمه فلاحی پناه، فاطمه محسنی و مهدیه محسنی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه به معرفی و قصه گویی «کتابهای کاش تو را می دیدم»، «مسافرهشتم»، «خاله اناری» و «خر دانا» از داستان‌های مژگان شیخی پرداختند و پس از آن ساعتی با نویسنده محبوب خود گفتگو کرده و سئوالات خود را از وی پرسیدند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

جلسه پیگیری و بررسی روند جداسازی سالن های مطالعه و بخش های مخزن و کودک کتابخانه سمسار عصمت آباد برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۹ ب.ظ

جلسه پیگیری و بررسی  روند جداسازی سالن های مطالعه و بخش های مخزن و کودک کتابخانه سمسار در روز سه شنبه 26 آذر ماه با حضور حامد عطارها معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد، سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز و جمعی از کارشناسان اداره کل کتابخانه های یزد، اعضای  شورا ی روستای عصمت آباد، خیر و مسئول کتابخانه سمسار عصمت آباد  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، حامد عطارها ، معاونت اداره کل کتابخانه های عمومی استان، در ابتدای این نشست با بیان این که کتابخانه عمومی سمسار یکی از فعال ترین کتابخانه های روستایی استان است بیان داشت: با توجه به درخواست های مکرر مراجعان کتابخانه و پیگیری مسئول کتابخانه مقرر شد ساختمان زیر زمین کتابخانه جهت سالن های مطالعه خواهران و برادران جدا شود و طبقه فوقانی کتابخانه به بخش های مخزن و کودک  تقسیم شود.

عطارها تصریح کرد: با عنایت به این که توان مالی کتابخانه ها محدود است و هزینه های کتابخانه ها از نیم درصد در آمد شهرداری صورت می گیرد؛ خواستار مساعدت شورا و خیران روستا جهت تامین بخشی از هزینه ها  شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در این نشست اظهار داشت: بسیاری از اقدامات در این کتابخانه از قیبل لوله کشی آب و گاز، ساخت سرویس بهداشتی از محل حساب کتابخانه های عمومی صورت گرفته است و در خصوص جذب نیروی انسانی برای کتابخانه تلاش های و پیگیری های ویژه مدیر کل انجام شد که خوشبختانه نیروی کتابدار کتابخانه با وضعیت نیروی ثابت و قراردادی در کتابخانه مشغول به کار شده است.

در این جلسه همچنین مقرر شد هزینه های نصب دوربین مداربسته، یک عدد سیستم کامپیوتری و تجهیزات قفسه و میز و صندلی توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تهیه شود و نیز جداسازی سالن های مطالعه ویژه خواهران و برادران و اصلاح درب ورودی با مساعدت خیری انجام شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

کارگاه آموزشی «روش تحقیق» در کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۸ ب.ظ

به مناسبت هفته پژوهش و با حضور دانش آموزان دبیرستان دخترانه سیدالشهداء کارگاه روش تحقیق مقدماتی روز سه شنبه 19 آذرماه در محل کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ایمان مطهری نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز با بیان این که کارگاه آموزشی مقدماتی به مدت 3 ساعت و برای گروه دانش آموزان دبیرستان دخترانه سیدالشهداء برگزار شد گفت: در این دوره آموزشی روش های جستجو در پایگاه های اطلاعاتی، ساختار کلی یک پژوهش، نحوه یادداشت برداری، استناد و رفرنس نویسی ارائه شد.

مطهری نیا مدرس این کارگاه ضمن اشاره به اهمیت روش تحقیق در مدارس و آشنایی دانش آموزان با انواع روش های تحقیق افزود: کارگاه های روش تحقیق برای دانش آموزان دبیرستان با هدف توانمندسازی این گروه هدف در زمینه انجام پژوهش ها است.

مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری، تعداد شرکت کنندگان در این دوره آموزشی را 40 نفر اعلام کرد و گفت: پیش بینی شده است دوره مقدماتی روش تحقیق و نحوه رفرنس نویسی در دیگر مدارس شهرستان نیز برگزار شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی نشست نمایش نامه خوانی در دبستان دخترانه سیدالشهداء برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۴ ق.ظ

به همت کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی، نشست نمایش نامه خوانی با اجرای 4 نفر از دانش آموزان در سالن اجتماعات دبستان دخترانه سیدالشهداء مهریز در روز دوشنبه 18 آذرماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری با اعلام این خبر گفت: نشست های نمایش نامه خوانی با هدف ایجاد اعتماد به نفس،داشتن نقش اصلاحى غیرمستقیم، ایجاد خلاقیت، تقویت فن بیان و ترویج فرهنگ کتابخوانی با هدایت سیده شازده علوی کتابدار کتابخانه تمرین و در مدارس اجرا می شود.

معتمدی در ادامه گفت: 4 نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه سیدالشهداء که از اعضاء فعال کتابخانه هستند در کلاس های نمایش نامه خوانی کتابخانه شرکت کرده و با تمرین نمایش «خدا با همه مهربان است» از کتاب «نمایش نامه های آسان» نوشته حسن دولت آبادی و به کارگردانی سیده شازده علوی به اجرای این اثر هنری در حضور دوستان خود پرداختند.

در پایان مراسم، با اهداء جایزه از فاطمه زارع بیدکی، نازنین زهرا دهقانی زاده، مینا زارع بیدکی و فاطمه زارع بیدکی تقدیر شد.

گفتنی است، سلسله نشست های نمایشنامه خوانی از فعالیت های ترویجی کتابخانه های عمومی است که با هدف خوانش بهترین نمایشنامه های ایران و جهان، معرفی سبک ادبی نمایشنامه و نمایشنامه نویسان برتر به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع)؛ نشست کتابخوان مدرسه ای برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱ ق.ظ

به مناسبت هفته بسیج و با همکاری دانش آموزان عضو انجمن اسلامی نشست کتابخوان ویژه هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، زهرا دهقانی زاده مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع) با اعلام این خبر گفت: برگزاری این نشست ها، موجب آشنایی نسل جدید با سیره شهدا به عنوان بهترین الگوهای بشر خواهد شد.

دهقانی زاده همچنین بیان کرد: کتابخانه ها با ارائه منابع مکتوب از خاطرات دفاع مقدس و ارائه آن در بین نسل جوان می توانند تفکر و منش شهدا را رواج دهند.

گفتنی است در این نشست، کتاب های "قصه دلبری" تالیف محمدعلی جعفری توسط زهرا اسماعیلی، "راز کانال کمیل" تالیف گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی توسط ریحانه ابویی، "راز درخت کاج" نوشته معصومه رامهرمزی توسط مهدیه رضایی، "دختر شینا" نوشته بهناز ضرابی زاده توسط فاطمه چابک، "یادت باشد" نوشته محمدرسول ملاحسنی توسط فاطمه فرهمند و"پسرک فلافل فروش" توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی توسط زهرا دهقانی زاده معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

از سوی خیر کتابخانه عمومی سمسار عصمت آباد؛ 30 نسخه کتاب کمک درسی اهداء شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۳ ق.ظ

دکترعلی اصغر سمسار یزدی، خیر کتابخانه سمسار عصمت آباد در یک اقدام ارزشمند فرهنگی، 30 نسخه کتاب کمک درسی به مبلغ 10میلیون ریال اهداء کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، اکرم دهقان عصمت آبادی، مسئول کتابخانه عمومی سمسار عصمت آباد با اعلام این خبر گفت: با توجه به این که نظام جدید در مدارس بوجود آمده و مطالب کتاب های درسی نیز به همین سبب تغییر یافته است لذا، دکتر علی اصغر سمسار یزدی 30 نسخه کتاب جدید کمک درسی به مبلغ 10میلیون ریال به مجموعه این کتابخانه اهداء کرده است.

مسئول کتابخانه سمسار هدف از این کار نیک را استفاده دانش آموزانی اعلام کرد که توان خرید کتاب های کمک درسی را به دلیل هزینه بالای کتاب ندارند.

شایان ذکر است، در یک اقدام ارزشمند دیگر، دکتر مجید راستی نیز تعدادی کتاب کمک درسی به مبلغ پنج میلیون ریال به کتابخانه سمسار اهداء کرد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت هفته بسیج؛ نشست کتابخوان مدرسه ای در دبیرستان پسرانه دوره اول صدرا برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳ ق.ظ

به همت کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز و به مناسبت هفته بسیج، نشست کتابخوان مدرسه ای در دبیرستان پسرانه دوره اول صدرا در روز یکشنبه سوم آذرماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این نشست، با حضور سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، حسن زارعیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از دانش آموزان دبیرستان پسرانه صدرا برگزار شد.

در ابتدای مراسم سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج مایه افتخار و سربلندی اسلام و انقلاب است و طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، «بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد.»

قریشی در ادامه سخنان خود به همکاری خوب مدارس با کتابخانه های مهریز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با ارائه طرح «همگام با کتابخانه همراه با مدرسه» که در جلسه انجمن کتابخانه های مهریز به تصویب رسید اکثریت دانش آموزان شهرستان به عضویت کتابخانه ها درآمدند و در این مدت کوتاه فعالیت های فرهنگی خوبی با دانش آموزان در کتابخانه ها و مدارس انجام شده است.

رئیس اداره کتابخانه های مهریز از دانش آموزان خواست تا با حضور فعال در کتابخانه ها و شرکت در فعالیت های فرهنگی به صورت بسیجی وار فرهنگ کتاب و کتابخوانی را رونق دهند و به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص این که «امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است» لبیک گویند.

سعید قریشی سلسله نشست های کتابخوان را یکی از برنامه های فرهنگی اداره کتابخانه های مهریز اعلام کرد و گفت: چند سالی است که این نشست ها در کتابخانه ها و مدارس به صورت ماهانه برگزار می شود و از جانب مخاطبان نیز مورد استقبال قرار گرفته است و لذا، این نشست ها به صورت مستمر، با قوت و با همکاری مدارس و دیگر ارگان ها ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست، کتاب های "خاک های نرم کوشک" تالیف سعید عاکف توسط حسین سلمانی شوازی، "عارفانه" تالیف گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی توسط محمدمهدی نصیری، "گریز از هزارتو" نوشته جیمز دشنز توسط علی محمد زارع زاده و "پینه دوز و شاه عباس" نوشته محمدحسین پاپلی یزدی توسط سیدامیررضا حسینی معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

در پایان این نشست نیز به ارائه کنندگان کتاب، لوح تقدیر و هدیه‌ای به رسم یادبود اهداء شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از کتابخانه روستایی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۹ ق.ظ

مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به همراه سیدخلف حوتی نژاد معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردکوه در روز پنجشنبه 30 آبان دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، علیرضا محسنی، مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه ضمن اعلام این خبر گفت: در ابتدا محمد جوادیان زاده ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه، در جمع اعضا کودک و نوجوان حضور یافت.

وی، در خصوص اهمیت کتابخانه های روستایی گفت: کتابخانه‌ها ی روستایی کانون آگاهی‌بخشی هستند و می‌توان با سیاست های خوب، مدرن و کارشناسی شده آینده روشنی برای کودکان و نوجوانان فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان سخنان خود به بیان نقش و اهمیت کتاب در زندگی فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان پرداخت و از حضور کودکان و نوجوانان این روستا به جهت شرکت در فعالیت های فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، جمعی از پسران فعال عضو کتابخانه با اجرای سرود با موضوع کتاب و همچنین برگزای نشست کتابخوان با معرفی کتاب های «حسن پوست باقالی خور»، «کرم شب تاب و چراغ قوه»، «ضرب المثل ها»، «افسانه های ملل» و «فاطمه پهلو شکسته» توسط پنج نفر از دختران عضو کتابخانه از جمله فعالیت های صورت گرفته در این بازدید بود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گزارش تصویری برنامه های هفته کتاب در کتابخانه امام هادی(ع)

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۳۰ ق.ظ

کتابخانه امام هادی(ع) در هفته کتاب و کتابخوانی با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی میزبان اعضا، دانش آموزان و مسئولان در کتابخانه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز بازدید محمدجواد برزگر معاون فرماندار مهریز از کتابخانه، بازدید مدارس دخترانه شاهد، نمونه پسرانه ابن سینا، مرکز توانبخشی خانه سبز و برگزاری نشست کتابخوان، نمایشگاه کتاب، قصه گویی و جمع خوانی کتاب از جمله برنامه های برگزار شده به این مناسبت در کتابخانه امام هادی(ع) بود. 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز