اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

اولین نشست هم اندیشی مسئولان کتابخانه های عمومی در سال 1398 برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۲۰ ق.ظ

اولین جلسه هم­ اندیشی مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، به منظور تشریح دستورالعمل ­های نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، در ابتدای این نشست، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، ضمن تقدیر از تلاش های مسئولان و کتابداران کتابخانه های شهرستان به بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت و از مسئولان کتابخانه­ های عمومی خواست در راستای جلب رضایت مراجعان و خدمت ­رسانی به اقشار مختلف مردم گام بردارند.

قریشی، در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روزهای گرم فصل تابستان و پایان فصل بهار و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، از مسئولان کتابخانه­ های عمومی خواست مدیریت مصرف انرژی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در ادامه با تاکید بر اطلاع­ رسانی نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی از سوی مسئولان و کتابداران، خواستار برگزاری پرشور این جشنواره در کتابخانه های عمومی با هدف آشنایی اقشار مختلف مردم با زندگی و سیره امام رضا(ع) شد.

شمسی ابویی، رابط فرهنگی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان نیز در این نسشت به تشریح شیوه‌نامه اجرایی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تبلیغات این جشنواره پرداخت.

در ادامه این نشست، مهدی معتمدی, رابط کلاس­های آموزش اداره کتابخانه های عمومی مهریز نیز به پیگیر­های صورت گرفته در خصوص برگزاری کلاس­های آموزشی سلامت در سال 1398 اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این کلاسها، ارتقاء سطح آگاهی کارکنان و راهکارهای پیشگیرانه است و برگزاری این کارگاه­های آموزشی را، از اولویت­ های اداره کتابخانه­ های شهرستان مهریز اعلام کرد.

 در پایان این جلسه هم‌اندیشی، مسئولان کتابخانه‌های عمومی مهریز مشکلات کتابخانه‌های متبوع خود را مطرح کردند و مسائل مربوط به کتابخانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶ ق.ظ

نشست قصه گویی کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی، روز یکشنبه 22 اردیبهشت با حضور جمعی از دانش آموزان کلاس اول دبستان روستای گردکوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، علیرضا محسنی مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه با اعلام این خبر گفت: این برنامه در بخش کودک کتابخانه و با قصه گویی از کتاب «موریس و کتاب های پرنده» توسط حمیده حایری برگزار شد.

گفتنی است در پایان این برنامه به هر یک از دانش آموزان کتاب «قصه هایی از امام رضا(ع)» هدیه داده شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نشست کتابخوان اردیبهشت کتابخانه عمومی امام هادی(ع) برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ق.ظ

کتابخانه عمومی امام هادی(ع) با هدف جذب مشارکت اعضاء کودک در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، با حضور جمعی از اعضاء کودک به معرفی کتاب های این جشنواره پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست، ابتداء طیبه زارع زاده، مسئول کتابخانه عمومی امام هادی(ع)، توضیحاتی در خصوص  نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی و نحوه شرکت در این مسابقه به مخاطبان ارائه کرد.

در ادامه این نشست، کتاب­های "امام رضا(ع)" بازنویسی زهرا عبدی و" 8 قصه از امام جواد(ع)" به روایت حسین فتاحی از مجموعه کتاب­های منتخب جشنواره رضوی برای "گروه سنی ب" معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

در جمع دانش آموزان عضو کتابخانه عمومی امام هادی(ع)، کتاب های "ایران در عصر باستان"  نوشته مسعود جوادیان توسط سیده سمیه طباطبایی کتابدار کتابخانه، "قصه های تصویری از بوستان" نوشته مژگان شیخی توسط زینب السادات حسینی، "حوض کاشی" نوشته محمد میرکیانی توسط نازنین زهرا ابویی و " جوامع الحکایات" نوشته حسین فتاحی توسط پریسا زارع معرفی و تجربه خواندن آن به حاضران به اشتراک گذاشته شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نمایشگاه کتاب نهمین جشنواره رضوی در کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵ ق.ظ

کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز جهت ترویج کتاب و کتابخوانی و معرفی نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب رضوی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، ایمان مطهری نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز با اعلام این خبر گفت: در جهت تبلیغ نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی منابع این جشنواره به صورت نمایشگاه کتاب در معرض دید مراجعان قرار گرفت.

مطهری نیا افزود: در این نمایشگاه علاوه بر معرفی کتاب های جشنواره رضوی، با اجرای مسابقات نقاشی و قصه گویی از کتاب های کودک و نوجوان و همچنین معرفی کتب کودک و نوجوان در قالب پویش مجازی, نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به کودکان و نوجوانان معرفی می شود.

 علاقمندان جهت دریافت کتابهای جشنواره با مراجعه به کتابخانه های عمومی شهرستان و یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی  www.razavi.iranpl.ir با دانلود منابع الکترونیکی کتابها می توانند از همین طریق در این مسابقه کتابخوانی شرکت نمایند.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به میزبانی کتابخانه عمومی مجتمع برگزار شد؛ ویژه برنامه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای کودکان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۵۰ ق.ظ

مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز از برگزاری ویژه برنامه­ نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور جمعی از کودکان این کتابخانه در عصر سه شنبه 24 اردیبهشت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی با اعلام این خبر گفت: در این برنامه شعرخوانی کتاب «کبوترها و آهوها» سروده سید احمد میرزاده توسط مسئول کتابخانه، شعر خوانی کتاب «کبوترهای گنبد» سروده سید احمد میرزاده توسط عضو روشندل کتابخانه از منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد. همچنین کودکان عضو کتابخانه عمومی مجتمع ضمن مشارکت در این برنامه و بلندخوانی اشعار رضوی لحظات شادی را تجربه کردند.

معتمدی همچنین اضافه کرد: نمایش فیلم در خصوص زندگی امام رضا(ع) و سخنرانی محسن سعید، کارشناسی دینی کتابخانه در خصوص امام رضا(ع) و آشنایی کودکان عضو کتابخانه با سیره و سبک زندگی آن امام رئوف از دیگر برنامه های صورت گرفته در عصر سه شنبه بود.

در فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که بر این اساس در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های «امام رضا علیه‌السلام» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای متولدین ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده از انتشارات به نشر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا سلام‌الله علیهما) نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد علیه‌السلام» نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ معرفی شده است.

گفتنی است کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز با 3000 نسخه کتاب کودک و بخش تخصصی کودک در مناسبت های مختلف میزبان جمع کثیری از کودکان و نوجوانان است.   

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با حضور در اردوی دانش آموزی دبستان عصمتیه صورت گرفت؛ قصه گویی و معرفی کتاب

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۰۴ ق.ظ

در روز شنبه 21 اردیبهشت کتابداران کتابخانه های روستایی عصمت آباد و خورمیز با حضور در اردوی دبستان عصمتیه به قصه گویی و معرفی کتاب پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، اکرم دهقان مسئول کتابخانه عمومی سمسار عصمت آباد با اعلام این خبر گفت: در ابتدای این برنامه فرزانه بیک کتاب «روباه قرمز» را برای دانش آموزان قصه گویی کرد.

در دامه این برنامه، اکرم دهقان، مسئول کتابخانه عمومی سمسار روستای عصمت آباد به معرفی کتاب «قصه های مهتاب» پرداخت و سپس با همراهی دانش آموزان، بلندخوانی کتاب صورت گرفت.

مسئول کتابخانه عمومی روستای عصمت آباد، هدف از حضور در اردوی دانش آموزی دبستان عصمت آباد را اهمیت مطالعه و نقش آن در بهبود روانخوانی و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان اعلام کرد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت کتابخانه عمومی مهر بهادران صورت گرفت؛ جمع خوانی و معرفی کتاب

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱ ق.ظ

رو یک شنبه 15 اردیبهشت ماه در باغ مسجد حضرت ابوالفضل(ع) جمع خوانی و معرفی کتاب در جمع کودکان پیش دبستانی دنیای غنچه ها صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، کتاب «قورباغه دندونت کو» نوشته مریم هاشم پور توسط مریم منگلی مسئول کتابخانه عمومی مهر بهادران و کتاب «هدیه ای برای مامان بزرگ» نوشته هریت زیفرت توسط یکی از مادران عضو کتابخانه معرفی و بلندخوانی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

قصه گویی توسط عضو روشندل کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۱۷ ق.ظ

قصه بوی ربنا از کتاب «رازهایی در باد» توسط عضو کودک روشندل کتابخانه مجتمع فرهنگی و به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان برای اعضاء کودک کتابخانه بلندخوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کلاس آموزشی مهارتهای زندگی این هفته کتابخانه متفاوت برگزار شد.

مهدی معتمدی در ادامه بیان کرد: نیلوفر زارعین، یکی از اعضاء فعال روشندل کتابخانه که علاقه مند به شرکت در فعالیت های فرهنگی کتابخانه است در این برنامه و به مناسبت ماه مبارک رمضان داستان بوی ربنا از کتاب «رازهایی در باد» نوشته جعفر ابراهیمی را برای مخاطبان کلاس آموزشی مهارتهای زندگی بلندخوانی کرد.

مسئول کتابخانه عمومی مجتمع، شعر خوانی از کتاب «قشنگ ترین مهمونی»، ارائه کلیپ با موضوع رمضان و نقاشی را از دیگر برنامه های نشست آموزشی مهارتهای زندگی در سه شنبه این هفته اعلام کرد.

معتمدی، هدف از برگزاری نشست های آموزشی مهارتهای زندگی را افزایش سطح خلاقیت، هوشیاری و مهارت های ارتباطی در بین اعضای کودک عنوان کرد.

گفتنی است کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز بیش از 1500 عضو و 26000 نسخه کتاب دارد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت هفته معلم صورت گرفت؛ تقدیر رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز از معلمان این شهرستان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۲۱ ب.ظ

به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، با حضور در تعدادی از مدارس  شهرستان، از تلاش معلمان این مدارس تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در راستای گرامیداشت مقام معلم، در روز سه شنبه 17 اردیبهشت با حضور در دبستان دخترانه ام لیلی، دبیرستان دخترانه نفیسه و دبیرستان پسرانه صدرا با اهداء لوح تقدیر و شاخه گل از مقام شامخ معلمان تجلیل کرد.

سعید قریشی، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و نیز گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، شغل معلمی را تأثیرگذارترین شغل در تعالی و رشد مردم هرجامعه‌ای دانست.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز همچنین اظهار داشت: نهادهای دولتی و غیردولتی و به خصوص نهادهای فرهنگی، باید توجه ویژه‌ای به جایگاه خادمان تعلیم و تربیت داشته باشند.

قریشی ضمن اشاره به همکاری مدارس و کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز در جهت نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان دانش آموزان بیان کرد: معلمان، نقش مهمی در ترغیب و تشویق دانش آموزان به امر کتابخوانی دارند و توجه مدیران مدارس به حضور دانش آموزان و عضویت آنان در کتابخانه  ­های عمومی منجر به پرورش نسل کتابخوان خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز همچنین به زیرساخت­ها و فضای مناسب کتابخانه ­ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه، در چند سال اخیر با بازسازی و بهسازی کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، زیرساخت­های مناسب برای حضور اقشار مختلف مردم و به خصوص دانش آموزان فراهم شده است.

در دیدار سعید قریشی با مدیران و معلمان مدارس، در خصوص برنامه ­های مشترک با محوریت کتاب و نیز برگزاری نشست­های کتابخوان و نمایش خوانی گفتگو شد.

گفتنی است شهرستان مهریز 12 کتابخانه عمومی و 140هزار نسخه کتاب دارد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

حضور کتابداران کتابخانه های روستایی در دبستان عصمتیه به مناسبت بزرگداشت روز معلم

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۲۰ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، اکرم دهقان مسئول کتابخانه عمومی سمسار عصمت آباد با اعلام این خبر گفت: کتابداران کتابخانه های روستایی در روز شنبه 14 اردیبهشت به مناسبت بزرگداشت هفته معلم در دبستان عصمتیه حضور یافتند و ضمن تقدیر از مقام شامخ معلمان و با اهداء کتاب به معلمان مدرسه عصمتیه از این قشر شریف جامعه تقدیر کردند.

در ادامه این برنامه، کتاب «داستان راستان» از شهید مطهری معرفی و همچنین کتاب «استاد مطهری» اثر محسن مومنی توسط کتابداران و معلمان جمع خوانی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز