اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی محرم اعلام شد.

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۴۶ ق.ظ
اسامی 15 نفر از برندگان مسابقه کتابخوانی محرم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی ، ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اعلام این خبر افزود: اداره کتابخانه های عممی شهرستان مهریز با همکاری نمایندگی سایپای شهرستان از ابتدای ماه محرم سالجاری و به مناسبت ماه محرم ، مسابقه کتابخوانی از کتاب " اشک باید راز دار باشد" را برگزار نمود که در این مسابقه 805 نفر شرکت داشتند و که از این تعداد 15 نفر به عنوان برندگان مسابقه به قید قرعه انتخاب شدند.
وی بیان داشت: به مناسبت دو.ره بزرگداشت کتاب و کتابخوانی، مراسم نقد و رونمایی کتاب نویسنده مهریزی با حضور مسئولین در روز چهارشنبه، 1 آذر ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی برگزار خواهد شد که از برندگان این مسابقه نیز در این مراسم با اهدای جوایز قدردانی خواهد شد.
اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی محرم
1- فاطمه آزادمنش
2- امیر علی یزدی
3- محمد هادی قفایی
4- حمزه بیدکی
5- حسین ابریشمی
6- عصمت سیحونی دخت
7- احمد ابویی
8- نجمه عبدالعظیمی
9- محمد مهدی زارعیان
10- سعیده حسین زاده
11- هدیه السادات مهروکیلی
12- سید حسین امامی
13- فاطمه کاظمی لحمیان
14- فاطمه نوروزی
15- مجید غفوری
  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

حضور اعضای شورای روستاهای شهرستان مهریز در نشست کتابخوان ویژه شوراها و دهیاری ها ی دهستان خورمیزات

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ق.ظ

هشتمین نشست کتابخوان ویژه شهرستان مهریز با معرفی کتاب توسط  دهیاری ها و اعضای شورای  روستای دهستان خورمیزات  همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار بعد از نماز مغرب و عشاء در کتابخانه عمومی سمسار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های  عمومی شهرستان مهریز،در این نشست که با حضور معاون فرماندار، بخشدار ، علی اصغر سمسار، خیر کتابخانه و جمعی از اهالی دهستان خورمیزات برگزار شده بود، 6 نفر به معرفی کتاب های خود درجمع حاضر پرداختند.

در ابتدای نشست، محمد زارع، معاون فرماندار ضمن تبریک روز کتابخوانی و کتابدار به برگزاری سلسله نشست های معرفی کتاب اشاره نمود و بیان داشت: یک کار بسیار مهم کتابخانه های عمومی برگزاری نشست های معرفی کتاب در راستای علاقمند نمودن مردم به خواندن  کتاب های مفید می باشد که این نشست ها در قالب های مدرسه ای، کتابخانه ای و ویژه در سطح شهرستان و به همت و تلاش اداره کتابخانه های عمومی و کتابداران اجرا می شود که بازخوردهای خوبی را در سطح  شهرستان و بین مردم در برداشته است.

وی ادامه داد در این روز سه نشست کتابخانه ای ویژه سربازان، دانش آموزان مدارس وهم اکنون نیز نشست ویژه شورا ها در حال برگزاری است و این نشان دهنده همت مسئولین کتابخانه ها و علاقمند مردم به مبحث کتاب و کتابخوانی است.

معاون فرماندار همچنین ضمن قدردانی از زحمات خیر کتابخانه ، علی اصغر سمسار، تلاش در حوزه های فرهنگی را قابل ستایش دانست و افزود: خیرین کتابخانه ساز با نگاهی فرهنگی و معنوی و با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم فعالیت می کنند و انجام امور خیری در کارهای فرهنگی باید گسترش بیشتری یابد.

گفتنی است در این نشست کتاب های "من زنده ام" توسط فاطمه فلاح از روستای مدوار؛"خاکهای نرم کوشک" توسط ابوالفضل زارع از روستای میرک آباد؛ "تحلیل های اخلاقی و تربیتی امام علی در نهج البلاغه" توسط  حسین زارع از روستای عصمت آباد؛" نهج البلاغه ی نهج الفصاحه" توسط سید علی  صادقی از روستای عصمت آباد؛" تشنه لبان"توسط زهرا دهقانی زاده از شهر مهریز و " امام زمان در کلام آیت الله بهجت" توسط علی سعید زاده از روستای خورمیز علیا  معرفی شد.

در این مراسم از زحمات علی اصغر سمسار، خیر کتابخانه ساز و سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان مهریز توسط شورا و دهیاری روستای عصمت آباد شهرستان قدردانی و تجلیل شد.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با حضور دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان مهریز اولین نشست کتابخوان ویژه مدارس شهرستان مهریز برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۰۸ ب.ظ

به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اولین نشست کتابخوان ویژه مدارس شهرستان مهریز با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان مهریز در دبیرستان فاطمیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،هفتمین نشست  ویژه شهرستان مهریز که با حضور مسئولین و جمعی از دانش آموزان برگزار شد، دانش آموزان، 6 عنوان از کتاب های منتخب خود را در جمع حاضرین معرفی کردند.

در این نشست،زهره شیرزاده، الناز زارع، نسرین مولایی ،مریم زارع، فاطمه ملاحسینی و نگین السادات حسینی به معرفی  کتاب های "سلام بر ابراهیم"، "ناقوس ها به صدا در می آیند"، "ماه به روایت آه"، "آن بیست و سه نفر"، "دختر شینا" و" رنج مقدس" پرداختند.

همچنین در حاشیه ی این مراسم ،نمایشگاهی از  آثار خلاقانه دانش آموزی با محوریت کتاب دایر شده بود که مورد بازدید مسئولین و حاضرین در این مراسم قرار گرفت.

تقدیر مدیریت آموزش و پرورش از سعید قریشی، ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و تجلیل از معرفی کنندگان کتاب در این نشست، پایان بخش مراسم بود. 

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست سلامت و خانواده در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۳ ق.ظ

با حضور جمعی از بانوان و دختران دانش آموز شهر ستان مهریز ،نشست سلامت و خانواده، روز دوشنبه، 22 ابان ماه  در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز، شازده علوی، مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در راستای اجرای برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه ها، نشست سلامت با هدف آشنایی بانوان و دختران عضو کتابخانه با مسائل و موضوعات مرتبط با بهداشت و سلامت خانواده در کتابخانه برگزار شد.

در این نشست، طیبه دهقانی زاده، کارشناس خانواده شبکه بهداشت و درمان ضمن بیان این نکته که خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه است و سلامت جامعه در گروه سلامت خانواده است اظهار داشت:تحقق خانواده سالم به برخورداری افراد از سلامت روانی  و داشتن روابط مطلوب با یکدیگر  بستگی دارد و در این زمینه رابطه مطلوب زناشویی تاثیر عمیقی بر سلامت خانواده و اعضای آن دارد و خانواده ها و دختران جوان باید به انتخاب همسر مناسب که نتیجه آن زندگی سالم و مطلوب و بدون تشنج است اهمیت دهند.

گفتنی است در این مراسم ، 5 عنوان کتاب در موضوع سلامت معرفی و همچنین اعضای حاضر از کتابخانه بازدید کردند.

در حاشیه این مراسم روسای ادارت کتابخانههای عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز ، بازدی از این جلسه داشتند.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

تقدیر فرماندار از کتابداران شهرستان مهریز در نشست کتابخوان ویژه کتابداران

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶ ق.ظ

در دومین رروز از هفته کتاب و کتابخوانی، نشست کتابخوان ویژه کتابداران با حضور فرماندار، بخشدار و معاون فرماندار و مسئولین وکتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز بعد از نماز مغرب و عشاء در کتابخانه روضه الشهدای میرک آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستا ن مهریز، در این نشست ، محمد رستگاری، فرماندار ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و اهدای لوح تقدیر به مجموعه پرسنل کتابخانه های عمومی ، کتابداران را قشر خدوم و پرتلاشی دانست که در زمینه ارائه خمات کتابخوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش و کوشش می کنند. وی تنوع برنامه های  کتابخوانی در هفته کتابرا  در سطح شهرستان مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: برگزاری نشست های کتابخوان، نقد و رونمایی کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی زمینه را برای ترغیب مردم به مطالعه و خواندن فراهم می نماید.

گفتنی است  در این نشست،کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به همراه خانواده هایشان به معرفی کتابهای مورد علاقه خود پرداختند.

در این جلسه  کتابهای «تاثیر بر  فمنیسم  بر فروپاشی حکومت ها» نوشته پرایز کریستن سن توسط محمد مهدی قادری ؛«کنترل خشم در خانواده ها» نوشته مریم کربلایی علی گل، توسط اکرم دهقان، مسؤل کتابخانه سمسار؛ «معجزه گفتگو » نوشته هیت لر.سوزان ، توسط فاطمه فلاح مسؤل کتابخانه شهید شیرزاده مدوار ؛ «شگفتی » نوشته آر.جی. پالاسیو توسط هدی قادری و کتاب «دوقلوها » نوشته محمد علی بنی اسدی توسط فاطمه اطهر قریشی معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

دیدار کتابداران با امام جمعه شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰ ب.ظ

 در اواین روز از هفته کتاب و کتابخوانی ،رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به همراه کتابداران کتابخانه های عمومی با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،حجه الاسلام محی الدینی، امام جمعه شهرستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی ، با نقل حدیث از امام علی (ع)" نعم المحدث الکتاب، بهترین سخنگو کتاب است"  کتابداران را از اقشار پرتلاشی دانست که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ مکتوب تلاش می کنند.

وی با اشاره به فضاهای مجازی و کانال های تلگرامی  بیان داشت" امروزه  مردم بیشتر به خواندن مطالب در فضاهای مجازی روی آورده ، هرچند مطالب بی ارزش و حتی کاذب باشد  و در این چا نقش کتابخانه های عمومی و کتابداران اهمیت پیدا  می کند که با برگزاری برنامه های متنوعی چون: برگزاری مسابقات کتابخوانی با اهدای جوایز ارزنده، تبلیغات مستمر در حوزه کتاب  و معرفی کتاب های مفید در قالب های مختلف مردم را دوباره به خواندن کتاب سوق دهند.

امام جمعه شهرستان در ادامه صحبت های خود  با بیان اینکه نماز جمعه یکی از بهترین فرصتها برای ترویج مطالعه و خواندن کتاب است گفت: نماز جمعه شهرستان این ظرفیت را دارد که در بازه های زمانی مختلف درسال و با همکاری اداره     کتابخانه های عمومی شهرستان بخشی را به معرفی کتاب و نمایشگاه کتاب اختصاص دهند و از این طریق اهمیت خواندن کتاب به مردم شناسانده شود.

وی همچنین اظهارداشت: در هفته کتاب برنامه بازدیدی از کتابخانه های عمومی شهرستان خواهند داشت.

در ادامه سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان به بیان برنامه های شاخص کتابخانه ها  در بیست و پنجمین دوره بزرگداشت "کتاب، کتابخوانی  و کتابدار" با شعار آینده روشن با خانواده کتابخوان  از جمله برگزاری نشست کتابخوان ویژه دانش آموزی و شورا ، نقد و رونمای کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اهدای جوایز و عضویت رایگان پرداخت و نیز از اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به موضوع کتاب و گرامیداشت هفته کتاب خوانی از امام جمعه شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

تشریح برنامه های بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۳۳ ب.ظ

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با حضور معاون فرماندار ، جمعی از مسئولین و اعضای انجمن، روز چهارشنبه، 17 آبان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، محمد زارع، معاونت فرمانداری در این نشست، هفته کتاب را فرصتی برای بیشتر آشنا شدن با دنیای کتاب و کتابخوانی دانست و بیان داشت:دستگاه های فرهنگی شهرستان با برنامه ریزی  های منسجم در زمینه  توسعه ی فرهنگ مکتوب و نیز ایجاد علاقه و شوق در عموم مردم به ویژه کودکان، نوجوانان، و جوانان به امر کتاب و کتاب خوانی در هفته کتاب با اداره کتابخانه های عمومی  همکاری نمایند .

معاون فرماندار در پیرو صحبت های خود ضمن تشکر از ناحیه مقاومت بسیج در خصوص اجرای سلسه نشست های کتابخوان ویژه سربازان به طرح معرفی کتاب در بین مجموعه کارمندان فرمانداری اشاره کرد و از دستگاه و نهادهای عضو انجمن خواست طرح معرفی کتاب و برگزاری نشست  را در مجموعه اداری خود گسترش دهند.

سپس سعید قریشی،رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز ضمن تسلیت ایام  اربعین حسینی ، به ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه های فرهنگی، فناوری، طرح های افتتاحی ،تجهیزات و عمران پرداخت و در ادامه افزود: با توجه به فرا رسیدن بیست و پنجمین دوره بزرگداشت" کتاب و کتابخوانی و کتابدار" با شعار "آینده روشن با خانواده کتابخوان"  از تاریخ 20 آبان ماه الی 2 آذرماه ، کتابخانه های عمومی در راستای فعالیت های کتاب محور و ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای دانش و بینش جامعه برنامه های متنوعی را درسطح کتابخانه های عمومی و شهرستان اجرا می نمایند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به برگزاری  نشست کتابخوان ویژه کتابداران، نشست کتابخوان ویژه مدارس و نشست کتابخوان ویژه  شوراها و دهیاران دهستان خورمیزات  ، اختتامیه مسابقه کتابخوانی از کتاب « اشک باید راز دار باشد»  و مسابقه نقاشی " من کالای ایرانی می خرم» ، نقد و رونمایی کتاب" طرب سرای محبت"، بازدید مدارس و مهدکودک ها از کتابخانه ها و اجرای برنامه های معرفی کتاب و قصه گویی و عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی اشاره کرد.

در ادامه ایمان مطهری نیا، کتابدار کتابخانه، کتاب "دخیل عشق "نوشته مریم بصیری را معرفی کرد. .

گفتنی است  هرکدام از اعضای انجمن طرح ها وپیشنهادات خود را در راستای  برنامه های کتابخوانی دوره بزرگداشت کتاب و کتابخوانی ارائه دادند.

در این جلسه، برگزاری همایش دوچرخه سواری با شعار " آینده روشن با خانواده کتابخوان" در سطح شهرستان؛ معرفی مجموعه آثار علی سالک ، نویسنده مهریزی؛ برگزاری نشست کتابخوان ویژه سربازان؛ برگزاری سلسله نشست های معرفی کتاب در فرمانداری؛برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب با همکارای ادارات ارشاد و کتابخانه ها،اجرای طرح نذر کتاب در شهرستان،اجرای طرح جمع آوری مجموعه کتاب های شخصی شهداء از مصوبات این نشست بود.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و با حضور جمعی از دانش آموزان عضو کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع) شهرستان مهریز، نشست معرفی کتاب در قطعه شهدای گلزار دوزاده امام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، با همت  مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع) و با حضور جمعی از اعضای کتابخانه در قطعه شهد،ا ضمن غباررویی گلزار ، نشست معرفی کتاب با معرفی کتاب" پیامبر و قصه هایش" نوشته غلامرضا حیدری توسط مسئول کتابخانه برگزار شد.

در ادامه حاضرین به  جمع خوانی بخش هایی از این کتاب پرداختند.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت روز دانش آموز؛ نشست کتابخوان با همکاری دبستان اخوان طباطبایی و کتابخانه عمومی بقیه الله برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۴۲ ق.ظ

نشست کتابخوان مدرسه ای کتابخانه بقیه الله با همکاری دبستان اسلامی اخوان طباطبایی روز چهارشنبه 10 آبان ماه در کلاس درس مدرسه  برگزار شد.

این نشست که با حضور  دانش آموزان کلاس ششم برگزار شده بود، کتابهای "ده قصه از امام رضا(ع) برای بچه ها", "می‌دانی چرا درختان برگ دارند؟", "می دانی چرا آتشفشان ها فوران می کنند" , "بدن انسان","قصه های لاغر مردنی", " 14قصه 14 معصوم" و " پیامبر و قصه هایش" به ترتیب توسط دانش آموزان فاطمه فرشادی، فائزه پور حسنی، مهدیسا خوشدل، ماهک ذکوه روشندل، معصومه ابویی، مریم چادر کافوری و فاطمه زارع بیدکی، کتابدار کتابخانه معرفی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست بهداشت و سلامت زنان در کتابخانه عمومی امام هادی (ع)شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸ ب.ظ

کتابخانه عمومی امام هادی (ع) با همکاری درمانگاه حسین بن علی(ع) نشست "بهداشت و سلامت زنان" را روز  چهارشنبه، 10 آبان در محل کتابخانه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، طیبه زارع زاده، مسئول کتابخانه با اعلام این خبر افزود: این جلسه با هدف آگاهی رسانی مسائل و بیماری های شایع زنان و ارائه توصیه ها و نکات لازم جهت پیشگیری و درمان برگزار شد و  دهقان، کارشناس آموزش سبکه بهداشت شهرستان به بیان نکات آموزشی در این خصوص پرداخت.

 در ادامه جلسه و  به منظور آشنایی حاضران با منابع و کتاب هایی از این دست جهت مطالعه، کتاب "دانشنامه طبی مسائل زنان در پرتو طب ایرانی" نوشته دکتر محمد دریایی به عنوان مرجعی جامع و کارآمد در این زمینه توسط مسئول کتابخانه معرفی شد.

گفتنی است در حاشیه این جلسه، نمایشگاه تازه های کتاب با موضوعات سلامت و بهداشت خانواده نیز در کتابخانه برگزار شد و مورد بازدید مراجعین قرار گرفت.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز