اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

تقدیر از عضو روشندل کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان مهریز در هفته عصای سفید

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹ ب.ظ

روز شنبه،24 مهر ماه در مراسمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از عضو کودک روشندل کتابخانه مجتمع فرهنگی تجلیل  شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان از برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از عضو روشندل کودک کتابخوان فعال کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری ، به مناسبت روز جهانی عصای سفید با حضور روسای ادارات ادارت بهزیستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مدیر جامعه معلولین  و مدیر موسسه آستان قدس شهرستان ، کتابداران و مسئول کتابخانه خبر داد.

در ابتدای این مراسم،رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به استعداد ها و خلاقیت های ویژه و منحصر به فرد نابینایان و کم بینایان بیان داشت: بخش نابینایان کتابخانه مجتمع میزبان هر روزه کودک روشندل، نیلوفر زارعین بوده است . بخش نابینایان کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی شهرستان مهریز با 258 نسخه کتاب بریل و  21 نفر عضو کم بینا و نابینا، مشغول به فعالیت است و از مسئولین مربوطه خواست نسبت به تهیه کتاب و منابع ویژه نابینایان با کتابخانه همکاری نمایند.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه نیز ضمن قدردانی و همراهی مسئولین از این جلسه گفت: نیلو فر زارعین، متولد سال 1389 و درحال تحصیل در مقطع پنجم ابتدایی است و مدت 5 سال است که عضو کتابخانه بوده که علاوه بر مطالعه کتاب های بخش نابینایان، با همراهی والدینش از کتاب های کودک بخش کودک کتابخانه نیز استفاده نموده است و در برنامه های قصه گویی، پویش کتابخوان و شعرخوانی نیز شرکت فعال دارد. وی همچنین منتخب جشنواره بین المللی قصه 90 ثانیه و قصه گوی تخصصی سروش ، برگزیده کتابخوانی آستان قدس و از گویندگان رادیو تلاش است.

در ادامه، خوانش بخشی از کتاب بریل "زندگی چهارده معصوم " به مناسبت اغاز امامت اما زمان (عج)و دکلمه خوانی توسط  نیلوفر زارعین اجرا شد.

  در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از این عزیز روشندل تقدیر شد.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

تجربه ترویج کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه روز ملی روستا و عشایر دهستان میانکوه شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷ ق.ظ

به مناسبت  روز ملی روستا، روز جمعه، 16 مهرماه سالجاری،غرفه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با اجرای برنامه های کتابخوانی، قصه گویی و نقاشی در نمایشگاه  روز ملی روستا و عشایر در حد فاصل روستای فخرآباد و منشاد میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به ویژه کودکان روستا بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اعلام این خبر افزود: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با همیاری کتابخانه های روستایی و جمعی از کتابداران با حضور در نمایشگاه  و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، همراه با معرفی کتابخانه های روستایی، برنامه های متنوعی چون قصه گویی، کتابخوانی و نقاشی کودک از منابع یازدهمین دوره جشنواره رضوی را برگزار نمود.

گفتنی است اجرای نمایش شاد و بازاچه محصولات محلی از برنامه های روز ملی روستا در این منطقه بود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز