اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۲۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع) شهرستان مهریز با انجام فعالیت های متنوع کتابخوانی و قصه گویی میزبان کودکان و نوجوانان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،زهرا دهقانی زاده، مسئول کتابخانه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به تشریح برنامه ها و خدمات کتابخانه پرداخت.

وی ادامه داد در هفته کتاب مدرسه پروین اعتصامی، پایگاه حضرت سمیه  و مهد کودک ستارگان از کتابخانه بازدید کرده و از نزدیک با خدمات کتابخانه آشنا شدند.

مسئول کتابخانه همجنین  تصریح کرد:برگزاری سه دوره  معرفی و قصه گویی از کتاب های " شیرین چون عسل"،" گربه کوچه ما"و " ماجرای شیری که غمگین بود" و  اجرای برنامه نقاشی و کاردستی از برنامه های  جانبی بازدید از کتابخانه ها در این هفته بود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید مدارس از کتابخانه عمومی بقیه الله شهرستان مهریز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ب.ظ

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مدارس شهیدحاضری، اخوان،امام خمینی و جواد پرکار از کتابخانه عمومی بقیه الله بازدید کردند.

در این بازدیدها دانش آموزان ضمن عضویت در کتابخانه با بخش های مختلف کتابخانه و برنامه های فرهنگی آشنا شدند.

گزارش تصویری


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

حضور بانوان خانه دار در هفتمین نشست کتابخوان کتابخانه عمومی سمسار شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶ ب.ظ

هفتمین نشست کتابخوان کتابخانه سمسار 24 آبان ماه،  برگزار شد.

همزمان با روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار ، هفتمین نشست کتابخوان کتابخانه سمسار با حضور جمعی از بانوان خانه دار روستاعصمت آباد در محل کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در این نشست کتاب های " ترجمه و تفسیر نهج البلاغه"، " خدایا چه بخورم"، " مفاتیخ الحیاه"، "رابعه"،" سرنوشت ارواح در بزرخ" و " نیلوفر نیایش" معرفی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی هفتمین نشست کتابخوان کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع) شهرستاان مهریز برگزار شد.

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰ ق.ظ

هفتمین نشست کتابخوان 20 آبان ماه در کتابخانه مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

در این نشست فاطمه عسگری ، محدثه عسکری ، فاطمه حاجی قاسمی ، الهه ابوی ، فاطمه حاجی قاسمی و زهرا دهقانی زاده به معرفی کتابهای " می می نی پشت پرده یه سکه پیدا کرده " سروده ناصر کشاورز،"آرد و شکر تو سینی پخته شیم "سروده ناصر کشاورز،"روزی که مانیا ملکه زیبایی ها شد" نوشته عذرا جوزانی،"کتی خودش غذا می خورد" نوشته تاکه ای شی تارو،"خورشید چه فایده ای دارد" نوشته سوفی بلیرو" قصه های خوب برای بچه های خوب" نوشته مهدی آذر یزدی پرداختند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید امام جمعه شهرستان مهریز همزمان با روز کتاب،کتابخوانی و کتابدار از کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۲۲ ق.ظ

امام جمعه شهرستان مهریز،صبح روز دوشنبه 22 آبان ماه همزمان با روز کتاب،کتابخوانی و کتابدار از کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مهریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،در سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی ، علی برهان، امام جمعه شهرستان مهریز به همراه جمعی از مسئولین از بخش های مختلف کتابخانه بازدید کرد.

وی ضمن تبرییک روز کتابدار اظهار داشت:یکی از دغدغه های امروزی جامعه ما پایین بودن سرانه مطالعه مردم است و کتابخانه ها و در راس آن ها کتابداران با انجام فعالیت های فرهنگی مناسب و مفید زمینه حضور اقشار مختلف را به کتابخانه فراهم نمایند.

امام جمعه شهرستان با بازدید از بخش کتاب های شهید مطهری و دفاع مقدس ، وجود این مجموعه را سرمایه ای عظیم برای مطالعه مردم دانست و از کتابداران خواست در راستای شناساندن هرچه بیشتر ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان جامعه کوشا باشند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز نیز با اشاره به قعالیت 10 کتابخانه عمومی شهری و روستایی و یک کتابخانه مشارکتی در شهرستان و خدمت رسانی 17 نیروی کتابداربه تشریح برنامه های کتابخانه های عمومی در قالب برگزاری نشست های کتابخوان کتابخانه ای و مدارس، جمع خوانی و بیان نکات طلایی کتاب های مناسب، معرفی 4 عنوان کتاب در طرح کتابخوان ماه ، برگزاری مسابقات کتابخوانی و فعالیت های قصه گویی و نقاشی کودک پرداخت.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

حضور فرماندار شهرستان مهریز در نشست کتابخوان ویژه کتابداران و خانواده هایشان در کتابخانه روضه الشهدای میرک آباد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴ ب.ظ

به مناسبت بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، نخستین نشست ویزه کتابداران و خانواده هایبشان، روز یکشنبه 23 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل کتابخانه روضه الشهدای روستای میرک آباد شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این نشست با حضور فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان مهریز و کتابداران و خانواده هایشان و با معرفی 6 عنوان  کتاب در کتابخانه روضه الشهدای میرک آباد شهرستان برگزار شد.

در این نشست زهرا دهقانی زاده، مسئول کتابخانه مسجد امام حسین (ع) کتاب"خورشید می ماند"؛ اکرم دهقان، مسئول کتابخانه سمسار کتاب"چرا شیعه بر تربت امام حسین (ع) گریه می کند" ؛شازده علوی، مسئول کتابخانه شهید مطهری کتاب " اصحاب امام عصر"؛ فرزانه بیگ، مسئول کتابخانه شهدای خورمیز کتاب" در اوج غربت" و  محمد مهدی قادری عضو فعال کتابخانه کتاب" شاهرخ حر انقلاب اسلامی" را معرفی کردند

.محمد رستگاری، فرماندار شهرستان مهریز نیز در پایان نشست ضمن تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، از حضور در جمع کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار خردسندی نمود.

وی کتابداران را عامل اصلی خودکفایی علمی و ترویج کتابخوانی و مطالعه مفید دانست و از نشست های کتابخوان به عنوان برنامه ای مفید جهت اطلاع رسانی کتاب های مناسب به اقشار مختلف مردم یاد کرد.

تقدیراز معرفی کنندگان کتاب و افتتاح بخش کودک کتابخانه عمومی روضه الشهدا از برنامه های پایانی این مراسم بود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت بیست و چهارمین دوره بزرگداشت کتاب،کتابخوانی و کتابدار بازدید مدارس از کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۲۸ ق.ظ

به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی، مدارس شهرستان مهریز از کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بازدید کردند.

به گزارس روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه با اعلام این خبر افزود:

به مناسبت هفته "کتاب و کتابخوانی" و بزرگداشت روز کتابدار، دانش‌آموزان مدارس شاهد دانش، فاطمیه، ام لیلی ، محمودی و ملاحسینی از کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری  بازدید کردند.

مسئول کتابخانه ادامه داد: در طی بازدیدهای به عمل آمده دانش‌آموزان با بخش های مختلف کتابخانه،نحوه ثبت‌نام و فعالیت‌های کتابخانه آشنا شدند.

وی هدف از این بازدیدها را ایجاد ارتباط بیشتر دانش آموزان با محیط کتابخانه و  ترویج و توسعه فرهنگ خواندن کتاب های غیر درسی عنوان کرد.

حضور رئیس اداره شهرستان در جمع دانش آموزان، عضویت در کتابخانه و برگزاری مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز به برندگان از دیگر برنامه های بازدید مدارس از این کتابخانه می باشد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گزارش تصویری نشست کتابخوان نهضت عاشورایی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ب.ظ

در آستانه اربعین حسینی، نشست کتابخوان نهضت عاشورایی، روز شنبه 22 آبان ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی شهرستان مهریز برگزار شد.

گزارش تصویری


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست کتابخوان نهضت عاشورایی در شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ق.ظ

به مناسبت بیست و چهارمین دوره بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و در آستانه اربعین حسینی، نشست کتابخوان نهضت عاشورایی، روز شنبه 22 آبان ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این نشست که با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار و جمعی از مسئولین و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد،6 نفر به معرفی کتاب های خود با موضوع امام حسین (ع) و نهضت عاشورا پرداختند.

در ابتدا محمد حسن زارعیان به معرفی اثر خود با عنوان  " تعزیه و الگوهای رفتاری" پرداخت.

سپس حسین  دهقانی زاده کتاب " آینه داران آفتاب"، مسلم زارع کتاب " پدر, عشق و پسر"و فرزانه بیک کتاب " در اوج غربت" را به حاضرین معرفی کردند.

این نشست با روایت خوانی کتاب " اصحاب عاشورا" توسط دو دانش آموز و  سروردن اشعاری در مدح امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) توسط  غلامحسین زارع بیدکی شاعر پیشکسوت مهریزی از کتاب دیوانی از دیوانه ای  پایان یافت.

در ادامه از برندگان مسابقه نقاشی محرم و معرفی کنندگان کتاب تجلیل و قدردانی شد.

در پایان رقیه دوست فاطمی ها،مدیر کل از نمایشگاه نقاشی محرم بازدید کرده و با شرکت در جلسه ای با حضور فرماندار، رئیس اداره شهرستان و معرفی کندندگان کتاب اظهار داشت:  برگزاری مستمر نشست های کتابخوان در سطح این استان و مناطق مختلف نقش مهمی در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.مهریز دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی است و نشست های کتابخوان همواره بصورت جدی برگزار شده و نقش مهمی در فرهنگ سازی مطالعه داشته است

محمد رستگاری، فرماندار شهرستان نیز ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، برگزاری نشست های کتابخوان را اقدام مهمی جهت جذب و علاقمند نمودن مردم  به خواندن کتاب های مفید دانست و از زحمات اداره کل و اداره شهرستان جهت برگزاری نشست قدرانی کرد.

گفتنی است اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در ماه محرم مسابقه "نقاشی محرم" را در سه مقطع خردسالان، کودکان و نوجوانان برگزار نمود که در این مسابقه786 نفر شرکت کرده و 45 نقاشی برگزیده شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برنامه قصه گویی در کتابخانه امام هادی(ع) شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵ ق.ظ

درآستانه هفته کتاب و کتابخوانی ،عصر سه شنبه 18 آبان ماه جلسه قصه گویی با حضور جمعی از کودکان به همراه مادرانشان در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) برگزار گردید.

طیبه زارعزاده، مسئول کتابخانه ضمن خوشامدگویی و  معرفی کتابخانه و برنامه های فرهنگی بخش کودک ،از برگزاری جلسات قصه گویی به صورت مداوم خبر داد.

سپس حمیده حایری کتابدار کتابخانه شهید مطهری، قصه" کلوچه گردویی چه مزه ای داشت" را اجرا نمود که مورد توجه بچه ها قرار گرفت.

 در پایان چند نفر از اعضای کودک کتابخانه، داستانهای خود را با زبان شیرین کودکانه برای دوستان خود تعریف نمودند.  

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز