اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

برنامه های هفته دولت اداره کتابخانه های عمومی مهریز در سال جاری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸ ق.ظ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی  مهریز به برنامه های اجرایی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در هفته دولت اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: بازگشایی کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری از مهم ترین اقدامات این اداره، در هفته دولت است.

قریشی، در ادامه گفت: کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری، با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 400 میلیون ریال در بخش های مختلف، تجهیز و بهسازی شده است.

وی، با اشاره به این که 800 میلیون ریال هزینه از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و 600 میلیون ریال از اعتبارات استانی و شهرستانی جهت تعمیر و تجهیز این کتابخانه صرف شده است افزود: جدا سازی بخش کودک، زیباسازی بخش کودک، اجرای سقف کاذب، رنگ آمیزی، روشنایی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و خرید 120 عدد قفسه از جمله این اقدامات است.

سعید قریشی، دیگر برنامه های بزرگداشت هفته دولت کتابخانه های عمومی شهرستان را معرفی و جمع خوانی کتابهای" شهید باهنر" و"شهید رجایی" و بیان مختصری از زندگینامه این دو شهید ، اجرای برنامه قصه گویی ، برپایی نمایشگاه کتاب های منتخب به مناسبت هفته دولت، برگزاری نشست کتابخوان با محوریت معرفی کتاب های شهید رجایی و باهنر، نشست مثنوی خوانی، غبارروبی گلزار شهدا، اختتامیه کلاس های تابستانی و اهدای جوایز عنوان کرد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

پنجمین نشست مثنوی خوانی کتابخانه مجتمع با موضوع مولانا، سیاست و اجتماع قرن هفتم پیگیری شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۵۵ ق.ظ

پنجمین نشست مثنوی خوانی با حضور دکتر طباطبائی نیا، روز پنج شنبه مورخ ۲۴ مرداد و با موضوع مولانا، سیاست و اجتماع در قرن هفتم پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، با اشاره به استقبال خوب علاقه مندان از نشست های مثنوی خوانی، خاطر نشان کرد: سلسله جلسات مثنوی خوانی با هدف بهره گیری از مثنوی و تمثیلات آن برای ارائه مفاهیم تعلیمی و معرفتی، توسعه فعالیت های فرهنگی و ادبی، ارتقای دانش و بینش شرکت کنندگان با فرهنگ و ادبیات غنی ایران زمین برگزار می شود.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری در خصوص برگزاری نشست های هفتگی مثنوی خوانی گفت: این جلسات، با اسقبال بسیار خوبی از طرف علاقمندان به مثنوی و مولوی صورت گرفته است. وی، عنوان کرد: در جلسات فوق، داستان مثنوی به صورت گزینشی توسط اساتید، ارائه می شود.

معتمدی افزود: در این جلسات، پس از قرائت اشعار، به بررسی و تفسیر آن پرداخته می شود، و افراد حاضر در جلسه، نظریات خود را در مورد اشعار و مطالب مورد بحث ارائه می‌دهند.

گفتنی است این برنامه, با هدف آشنایی با افکار و اندیشه عارف و شاعر نامی ایران مولانا و تحلیل و تفسیر مثنوی معنوی، پنج شنبه های هر هفته ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲ در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار می شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

چهارمین محفل ادبی مثنوی خوانی کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۱ ق.ظ

سلسه محافل ادبی مثنوی‌خوانی با هدف خوانش و بررسی مثنوی مولوی با حضور استاد مجید خواجه علی و علاقمندان به شعر و ادب پارسی در روز پنج شنبه مورخ ۹۷/۵/۱۸ به همت کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست، دو داستان از دفتر اول و سوم مورد خوانش و بررسی قرار گرفت. داستان اول از دفتر اول مثنوی با این بیت آغاز می شود:

آن مگس بر برگ کاه و بول خر

همچو کشتی بان، همی افراشت سر

و داستان دوم از دفتر سوم که با این بیت آغاز می شود:

یک جزیره سبز هست اندر جهان

اندرو گاوی است تنها خوش دهان

علاقه مندان برای شرکت در این محفل ادبی، می توانند به کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری واقع در خیابان مطهری جنوبی، جنب زینبیه مزویرآباد مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۰۳۵۳۲۵۲۷۶۶۰ تماس بگیرند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید مسئولان و کارشناسان اداره کل از کتابخانه های مشارکتی تبیان و عمومی مجتمع فرهنگی هنری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸ ق.ظ

رئیس اداره مشارکت ها و همکاری ها به همراه رئیس اداره امور کتابخانه ها و همچنین رئیس و کارشناس واحد عمران، از کتابخانه های مشارکتی تبیان و عمومی مجتمع فرهنگی هنری بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز هدف از این بازدید را، بررسی وضعیت کمی و کیفی و همچنین تمدید قرداد کتابخانه مشارکتی تبیان عنوان کرد.

وی در ادامه گفت، ضمن رایزنی که با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت، مقرر شد، تابلو ورودی کتابخانه با هزینه اداره سازمان تبلیغات اسلامی تعویض شود. همچنین قفسه های بخش مرجع در فضای مناسب جهت استفاده محققان قرار گیرد.

قریشی تصریح کرد، تامین تجهیزات از جمله قفسه کتاب و نشریات از اولویت های اداره کتابخانه های مهریز است که از ارسال 10 قفسه کتاب به صورت امانی به این کتابخانه، خبر داد.

زکی پور، رئیس اداره مشارکت ها و همکاری ها، در خصوص تامین نیروی کتابدار و ثبت کتابها در سیستم نمایه تاکید کرد و گفت: وجود کتابدار متعهد و تخصیص فضای مناسب فرصت خوبی را برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم می کند.

در ادامه این بازدید، مرتضی آواره، رئیس واحد عمران به همراه کارشناس خود، به تعیین مسیرهای فنی و ترسیم نقشه معماری کتابخانه مشارکتی تبیان، اقدام کردند.

مهدیه السادات حیدری، رئیس اداره امور کتابخانه ها و کتابخوانی و مسئول و کارشناس واحد عمران، از روند اجرایی تعمیر و بهسازی کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری بازدید کردند.

گفتنی است، با هماهنگی صورت گرفته با فرمانداری شهرستان مهریز، مقرر گردید، مراسم بازگشایی و افتتاح کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری در هفته دولت صورت گیرد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست قصه گویی با حضور استاد آرایی در کتابخانه عمومی سمسار عصمت آباد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۳۵ ب.ظ

نشست قصه گویی کتابخانه عمومی سمسار عصمت آباد، در روز چهارشنبه 10 مردادماه با حضور کودکان مشتاق این روستا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، اکرم دهقان، مسئول کتابخانه عمومی عصمت آباد، از برگزاری نشست قصه گویی خبر داد.

وی در ادامه با اعلام این خبر گفت: نزدیک به 40 نفر در این نشست حضور داشتند که که این حضور نشان از رضایت و اقبال کودکان و نوجوانان از اجرای برنامه های فرهنگی در روستاها است.

دهقان، تصریح کرد: همچنین نشست قصه گویی با حضور استاد آرایی مربی قصه گویی در جمع کودکان علاقمند در کتابخانه برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی کودکان مواجه شد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نشست کتابخوان با حضور اعضاء فعال کتابخانه امام هادی(ع)

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵ ب.ظ

کتابخانه عمومی امام هادی (ع) با برگزاری نشست کتابخوان، پذیرای اعضای فعال کتابخانه شد.

این نشست، در روز دوشنبه، هشتم مرداد ماه با حضور اعضای فعال کتابخانه صورت گرفت. کتاب «پایی که جا ماند» از جمله کتابهای خاطرات دفاع مقدس اثر سید ناصر حسینی است که در این نشست، معرفی و بررسی شد. 

گفتنی است نشست های کتابخوان کتابخانه ای، با هدف افزایش جذب مخاطبان و سهولت بهره مندی آحاد مردم در کتابخانه ها برگزار می شود که در این نشست ها، کتابداران، نویسندگان و شخصیت های فرهنگی عضو کتابخانه، سایر علاقه مندان و افرادی که تمایل به ارائه معرفی کتاب دارند، به معرفی کتابهای خوانده شده خود می پردازند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری مهریز سومین نشست مثنوی خوانی با حضور ادب دوستان برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷ ق.ظ

سومین نشست مثنوی خوانی سال ۱۳۹۷ در تاریخ چهارم مردادماه با حضور ادب دوستان و به همت کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

نشست مثنوی خوانی در روز پنج شنبه مورخ چهارم مردادماه با حضور علاقه مندان به شعر و ادب پارسی, به بررسی دو داستان از دفتر دوم اختصاص داشت.

مهدی معتمدی در خصوص برگزاری سومین نشست مثنوی خوانی در سال ۹۷ گفت: این نشست ها با حضور و سخنرانی «مجید خواجه علی» از مدرسان و اساتید حوزه ادب فارسی بهره می گیرد. وی خاطر نشان کرد: حضور «غلامحسین زارع بیدکی» شاعر مهریزی در این نشست ها و سرایش اشعار برای حضار, با استقبال خوبی مواجه شده است.

گفتنی است این برنامه, با هدف آشنایی با افکار و اندیشه عارف و شاعر نامی ایران مولانا و تحلیل و تفسیر مثنوی معنوی پنج شنبه های هر هفته ساعت ۱۰:۳۰ ال ۱۲ در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار می گردد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

کتابخانه های مهریز میزبان برنامه های متنوع فرهنگی در تیرماه

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۹ ب.ظ

هفت نشست کتابخوان، 10 نمایشگاه کتاب با موضوع عفاف و حجاب، هفت مسابقه نقاشی ویژه کتاب های جشنواره رضوی و 10 نشست قصه گویی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، حاصل کار 11 کتابخانه عمومی مهریز بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، طی برگزاری نشست های کتابخوان، 36 نفر به ارائه کتاب های مورد علاقه خود پرداختند و بیشترین کتاب ها، توسط گروه نوجوان ارائه شده است.

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برخی از داستان های کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» نوشته مرحوم مهدی آذریزدی، توسط کتابداران با زبان ساده، بازگو شد.

یکی دیگر از فعالیت های کتابخانه های عمومی مهریز در تیرماه، برگزاری نمایشگاه های کتاب با موضوع عفاف و حجاب بوده است. این نمایشگاه ها، به مناسب هفته عفاف و حجاب و به منظور معرفی، ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب برگزار شده است.

فعالیت های کتابخانه های مهریز در بخش جشنواره رضوی نیز با شور و حرارت خاصی پیگیری شد. حضور جمعی از کودکان عضو کتابخانه های عمومی مهریز، در بخش های کودک و تصویر گری از کتاب های «میهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی و «مژده گل» اثر محمد پوروهاب نمونه ای از فعالیت های کتابداران مهریزی در بخش جشنواره ملی رضوی بوده است.

لازم به ذکر است، مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی دبیرخانه این جشنواره تا ۱۰ مردادماه ۱۳۹۷ تمدید شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز