اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

برگزاری نشست مثنوی خوانی کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری با حضور استاد طباطبائی نیا

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸ ب.ظ

نشست های هفتگی مثنوی خوانی کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری در روز پنج شنبه مورخ بیست و هشت تیرماه با حضور علاقمندان ادب پارسی برگزار شد.

مهدی معتمدی, مسئول کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری بیان کرد: خوشبختانه این نشست ها با استقبال بسیار خوبی از طرف علاقمندان به مثنوی و مولوی صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: سلسله جلسات مثنوی خوانی با هدف توجه به مثنوی و بهره گیری از تمثیلات آن برای ارائۀ مفاهیم تعلیمی و معرفتی در روزگارمعاصر، توسعه فعالیت های فرهنگی و ادبی، آشنا کردن عموم علاقمندان با مباحث کاربردی کتاب ارزشمند مثنوی معنوی مولانا، ارتقای دانش و بینش شرکت کنندگان و آشنا نمودن با فرهنگ و ادبیات غنی ایران زمین برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این جلسات که با استقبال علاقه مندان روبرو شده است، روز های پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲ به همت کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری برگزار می گردد؛ عموم علاقمندان می‌توانند جهت حضور در این سلسله نشست‌ها، روزهای پنج شنبه به کتابخانه مراجعه کنند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست کتابخوان همزمان با آغاز دهه کرامت

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸ ق.ظ

نشست کتابخوان تیرماه کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری به مناسبت دهه کرامت و با معرفی کتابهایی در خصوص کرامات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) صورت گرفت.

در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نظر به آغاز دهه کرامت، نشست کتابخوان کتابخانه ای مجتمع فرهنگی هنری با حضور اعضاء قعال کتابخانه برگزار شد.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه در خصوص برگزاری این نشست گفت: امیدواریم با استمرار این گونه نشست ها، گامی در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه برداریم.

وی در ادامه گفت: نشست های کتابخوان به صورت ماهانه و با هدف افزایش سرانه مطالعه و کمک به فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه مجتمع برگزار می شود که با استقبال مردم و اعضاء کتابخانه مواجه شده است.

در این نشست، کتابهای در و صدف، بانوی ملکوت, سبزتر از بهار( زندگی نامه امام رضا(ع)), کاش تو را می دیدم, بابای مدرسه به ترتیب توسط مهدی معتمدی، ایمان مطهری نیا، محمد بیدکی، حمید زارع بیدکی، امیرمحمد رحمتی معرفی شدند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری مسابقه نقاشی جشنواره رضوی در کتابخانه عمومی سمسار

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۳ ق.ظ

به همت مسئول کتابخانه عمومی سمسار  مسابقه نقاشی هشتمین جشنواره کتابخوان رضوی در روستای عصمت آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز, مسئول کتابخانه عمومی سمسار با اعلام این خبر گفت: در راستای برگزاری هر چه بهتر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی, مسابقه نقاشی جشنواره رضوی در روستای عصمت آباد و با استقبال اعضای کودک این کتابخانه مواجه شد.

گفتنی است, کتاب‌های «مهمان خراسان» و «مژده گل» ویژه رده سنی کودک، «مسافر هشتم» و «کاش تو را می‌دیدم» برای رده سنی نوجوان و سه عنوان کتاب «ماه هشتم»، «مهر ولایت در آسمان ایران» و «به سپیدی یک رؤیا» ویژه رده سنی بزرگسال، به عنوان کتاب‌های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی دبیرخانه این جشنواره معرفی شده است. لازم به ذکراست, مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان تیرماه 97 است.



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

محفل معرفی کتاب در دامن طبیعت توسط کتابدار خوش ذوق مهریزی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۱ ق.ظ

مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع)، از برگزاری محفل معرفی کتاب با محوریت عفاف و حجاب در دامن طبیعت زیبای شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، زهرا دهقانیزاده، مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع) گفت: اماکن عمومی همچون پارکها، فضای مناسبی برای ترویج مطالعه و تشویق مردم بسوی کتابخوانی هستند. وقتی بتوانیم افرادی را در یک پارک جمع کنیم و هر فردی مجموعه ای از یک کتاب را مطالعه و معرفی کند در تشویق افراد دیگری که در پارک حضور دارند بسیار موثر است.

وی در ادامه گفت: کتاب حجاب زینت برتر، نوشته­ ی عطیه صادق کوهستانی، برای اعضای طرح صالحین معرفی و نکات برجسته آن بیان شد.

گفتنی است معرفی این کتاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب در روز چهارشنبه مورخ 20 تیرماه در پارک بهارستان مهریز برگزار شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با شرح فرازهایی از دفتر دوم مثنوی: نشست مثنوی خوانی کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۱ ق.ظ

نشست مثنوی خوانی به همت کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری روز پنج شنبه مورخ بیست و یکم تیرماه، با حضور علاقه مندان شعر و ادب پارسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، مثنوی خوانی روز پنج شنبه با حضور علاقه مندان ادب پارسی، به بررسی بیت 585 از دفتر دوم اختصاص داشت.

در این نشست، داستان شخصی مفلس از دفتر دوم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این داستان در مورد اشخاصی است که در عین عالم بودن، عامل به علم خود نیستند. این داستان با مصرع «بود شخصی مفلسی بی خانمان» آغاز می شود.

گفتنی است، سلسله نشست های مثنوی خوانی با هدف آشنایی و تفسیر حکایت های پر مغز و ارزشمند این گنجینه غنی ادب فارسی، پنج­شنبه ها ساعت ده و نیم صبح با تفسیر و تدریس استاد عبدالمجید خواجه علی برگزار می شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

آغاز طرح اوقات فراغت در کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳ ق.ظ

کلاس های اوقات فراغت در 11 کتابخانه  شهرستان مهریز آغاز شده و تا  نیمه شهریورماه ادامه دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز از اجرای طرح کلاس‌های اوقات فراغت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان، خبر داد.

وی گفت: هدف از برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت، انجام فعالیت‌های سالم در قالب دوره‌های فرهنگی، هنری، عقیدتی و... جهت غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها، همچنین تقویت روحیه شادی، نشاط و امیدافزایی به آینده در جامعه است.

قریشی با تاکید بر اینکه قطعاً فضاسازی مناسب در جذب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به ویژه کودکان و نوجوانان مفید و مؤثر خواهد بود، عنوان کرد:کتابخانه‌های عمومی با داشتن ویژگی های خاص تربیتی و ایجاد آرامش روانی، مناسب ترین مکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزش نقاشی و طراحی، آموزش خوشنویسی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش قرآن کریم و ...در کتابخانه های عمومی شهرستان ازتلاش کتابداران در برگزاری این دوره های آموزشی تقدیرکرد.

گفتنی است طرح اوقات فراغت کتابخانه ها، با برگزاری جشن اختتامیه و تقدیر از کودکان و نوجوانان در پایان تابستان به کار خود پایان می دهد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

قصه گویی از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰ ق.ظ

در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان, یک داستان از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب توسط مسئول کتابخانه, روایت شد.

مهدی معتمدی در خصوص برگزاری نشست قصه گویی گفت: تقویت باورهای ذهنی کودکان در رشد شخصیتی آن ها بسیار موثر است که یکی از راه های دستیابی به این امر, کتابخوانی و خواندن و شنیدن قصه های جذاب و تاثیر گذار برای کودکان است.

وی در ادامه عنوان کرد: کلاس های قصه گویی و مسابقات نقاشی با هدف آشنایی مخاطبان از فضای کتابخانه و تشویق به امر کتابخوانی, هر هفته به صورت مداوم در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری انجام می شود.

گفتنی است, در پایان قصه گویی, مخاطبان به تصویرگری از داستان خوانده شده پرداختند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به میزبانی شهرستان مهریز سومین جشنواره استانی انجمن قصه گویی سروش برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳ ب.ظ

سومین جشنواره قصه گویی استان یزد با حضور 40 قصه گو برتر استانی، در سالن شهید کشاورزی مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز بیان کرد: در این جشنواره 40 قصه گوی برتر استانی حضور داشتند که در بخشهای  آزاد و نوجوانان رقابت کردند.

سعید قریشی افزود: جشنواره قصه گویی مهریز در روز 12 تیرماه با حضور فرماندار و دیگر مسئولان مهریزی آغاز شد و در تاریخ 14 تیرماه با داوری مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

وی در حاشیه این جشنواره گفت: مهارت و توانایی کتابداران مهریزی در امر قصه گویی ستودنی است. وی عنوان کرد: حضور حمیده حایری به عنوان نماینده کتابداران و روایت قصه برای مخاطبان، نمونه ای از توانایی کتابدارن مهریزی در امر قصه گویی است.

بر اساس گزارش رسیده، نرگس شیشه­ بری، بهار دهقان زاده، علی آرایی جوزمی، عارف محمدی، مژگان السادات حسینی هاشمی، فاطمه ابویی و یلدا بوستانی به عنوان برگزیدگان بخش نوجوان شناخته شدند.

در بخش بزرگسال، بهار آزادی، مریم بابایی زاده، نادیا بوستانی، سمانه تجاء، زهرا حبوباتی، اعظم السادات حیدری، زینت سرداری، مهدیه کشوری مقدم، سمیه منصوری زاده و عذرا هاشمی به عنوان برگزیدگان در این بخش انتخاب شدند.

در شب پایانی و در مراسم اختتامیه، سید محمد رستگاری فرماندار مهریز، از زحمات و فعالیت­های سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز و حمیده حایری، نماینده انجمن قصه گویان سروش تقدیر کرد.



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) برپا شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۳ ق.ظ

نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب، همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) دایر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، سیده سمیه طباطبایی، مسئول کتابخانه امام هادی(ع) در این خصوص گفت: 20 عنوان کتاب با موضوع عفاف و حجاب و 10 عنوان کتاب نیز با موضوع زندگینامه و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در معرض دید عموم قرار گرفته است. 

وی افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، آشنایی اعضاء کتابخانه با کتاب­هایی در این زمینه و ترغیب جونان به فرهنگ مطالعه و دریافت الگوی مناسب حجاب, برگزار شده است.

گفتنی است، این نمایشگاه، از ساعت هشت صبح الی 19 تا پایان هفته عفاف و حجاب برای بازدید علاقه­ مندان دایر است.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز میزبان دوره آموزشی ایمنی و اطفاء حریق

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۴ ق.ظ

دوره آموزشی اصول و مبانی عملیات ایمنی و اطفاء حریق با حضور 18 نفر از کتابداران، در کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را، آشنایی با تجهیزات اطفآء حریق و آمادگی کتابداران در مواقع ضروری دانست.

وی در ادامه گفت: این دوره به منظور ارتقاء سطح آگاهی کتابداران در ایمنی و آتش نشانی برگزار شده است. قریشی خاطر نشان کرد: پس از پایان برگزاری این دوره، برای کتابداران، گواهینامه آموزشی صادر خواهد شد.

کلاس آموزشی تئوری و عملی ایمنی و اطفاء حریق، با حضور کارشناس سازمان آتش نشانی، از ساعت هشت الی 11 در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد. 

در این دوره، کتابداران، آشنایی با تجهیزات آتش نشانی و انواع طبقات آتش سوزی جهت پیشگیری از هرگونه حریق و آتش سوزی در کتابخانه و آموزش های عملی استفاده از هر نوع خاموش کننده  و اطفا حریق های گوناگون را فرا گرفتند.

قریشی در پایان، از همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مهریز در برگزاری این دوره آموزشی قدردانی کرد.



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز