اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

فعالیت های فرهنگی کتابخانه¬های عمومی مسجد امام حسین (ع)، مهر بهادران و مجتمع فرهنگی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۵ ق.ظ

سه نشست جمع خوانی و دو نشست قصه گویی، حاصل کار سه کتابخانه عمومی مهریز در خردادماه بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، طی برگزاری نشست های قصه گویی، کتاب­های فرشته های خندان، قصه های خوب برای بچه های خوب توسط کتابداران کتابخانه های عمومی مسجد امام حسین و مهر بهادران معرفی و قصه گویی شد.

معرفی و قصه گویی کتاب فرشته های خندان، به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) در پایگاه حضرت سمیه برای اعضای طرح صالحین توسط مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع) صورت گرفت.

کتاب­های باغ خرمالو، شنگال و نشان سرخ دلیری نیز توسط کتابداران و اعضاء فعال کتابخانه، جمع خوانی شد.

گفتنی است، جمع خوانی طرحی است که طی 2 سال گذشته در کتابخانه های عمومی سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و با معرفی کتاب های پیشنهادی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در هر ماه در قالب برنامه های مختلف فرهنگی برگزار می شود.



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

آغاز به کار هشتمین جشنواره ملی کتابخوان رضوی در شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴ ق.ظ

هشتمین جشنواره ملی کتابخوان رضوی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی تا پایان تیرماه در کتابخانه ­های عمومی مهریز برگزار می ­شود

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه­ های عمومی مهریز از شروع به کار هشتمین جشنواره ملی کتابخوان رضوی خبر داد و گفت: مراحل اجرایی هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان یزد با رونمایی از پوستر و کتاب‌های این جشنواره توسط استاندار، آغاز شده است.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در حاشیه رونمایی از پوستر و کتاب­های این جشنواره اظهار داشت: در این دوره از جشنواره، هفت عنوان کتاب برای مخاطبان سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال معرفی شده و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها و شرکت در جشنواره می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه و فایل کتاب‌ها را از سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی به آدرس www.yazdpl.ir دریافت کنند.

وی، مهلت شرکت در این جشنواره را تا پایان تیرماه 97 اعلام و بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به دو صورت انفرادی و خانوادگی در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

قریشی، با اشاره به مشارکت یک هزار و 250 نفر از مردم مهریز در سال گذشته، برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوان رضوی را فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش بیش از پیش فرهنگ رضوی در میان مردم دانست.

وی، شرکت در جشنواره را به دو صورت مکتوب و الکترونیکی ممکن دانست و گفت: پاسخنامه‌های مکتوب کتاب‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز موجود است و علاقه‌مندان به شرکت آنلاین در جشنواره نیز می‌توانند با مراجعه به آدرس www.razavi.iranpl.ir  ضمن تکمیل فرم ثبت‌نام، به صورت الکترونیکی در هشتمین دوره جشنواره شرکت کنند.  

گفتنی است، کتاب‌های «مهمان خراسان» و «مژده گل» ویژه رده سنی کودک، «مسافر هشتم» و «کاش تو را می‌دیدم» برای رده سنی نوجوان و سه عنوان کتاب «ماه هشتم»، «مهر ولایت در آسمان ایران» و «به سپیدی یک رؤیا» ویژه رده سنی بزرگسال، به عنوان کتاب‌های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی دبیرخانه این جشنواره معرفی شده است.



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با حضور کتابداران: کارگاه آموزشی ورد کاربردی در کتابخانه عمومی روضه الشهدا میرک آباد برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸ ب.ظ

کارگاه آموزشی «ورد کاربردی» با حضور برخی از کتابداران شهرستان مهریز به مدت 2 روز، در محل کتابخانه روضه الشهداء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، ضمن گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر و تبریک فرا رسیدن ماه رمضان و قبولی طاعات و عبادات حاضران، از تلاش مهدی معتمدی در حوزه آی تی کتابخانه­ های مهریز، قدردانی کرد.

وی، در خصوص برگزاری کارگاه­ های آموزشی ویژه کتابداران اظهار داشت: کیفیت هر سازمان، وابسته به کارمندان با انگیزه و توانمند است. قریشی در ادامه یادآور شد: یکی از راه های رسیدن به این مهم، توانمند سازی کارکنان است که جز با آموزش صحیح و مناسب امکان­پذیر نخواهد شد.   

قریشی، ضمن تاکید بر این که, برگزاری مداوم کارگاه­های آموزشی در جهت ارتقاء سطح کیفی کتابداران انجام می­ شود، با اعلام این خبر افزود: برگزاری کارگاه «اکسل» و «شبکه» از جمله این دوره­ های آموزشی است.

محسن آریانفر، مدرس این دوره، در روز نخست، مطالب مقدماتی «ورد» و در روز دوم، مباحث پیشرفته و مورد نیاز کتابداران را مطرح کرد. وی در خاتمه، جهت سنجش وارزیابی کتابداران از مباحث مطرح شده، آزمون گرفت.

گفتنی است: دوره آموزشی «ورد کاربردی» با تدریس محسن آریانفر، مسئول کتابخانه عمومی بقیه الله(عج)، در روزهای پنج­شنبه و یک­شنبه مورخ سوم و ششم خردادماه از ساعت هشت الی یازده صبح و با حضور 12 نفر از مسئولان و کتابداران، با احتساب امتیاز آموزش کارکنان، برگزار شد.

در پایان، سعید قریشی، رئیس کتابخانه­ های عمومی مهریز، با اهدای لوح سپاس از محسن آریانفر، مدرس این دوره، تقدیر کرد.




  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گزارش تصویری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی مهریز در ماه اردیبهشت

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴ ق.ظ

فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در اردیبهشت ماه، با برگزاری نمایشگاه کتاب، نشست های قصه گویی، جمع خوانی کتاب ماه، نشست های کتاب خوان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در راستای جذب مخاطبان به کتابخانه های عمومی، مسئولان و کتابدارن، برنامه های متنوع فرهنگی را در اردیبهشت ماه برگزار کردند.

نمایشگاه کتاب به مناسبت روز جوان و گرامیداشت روز معلم، نشست های کتاب خوان مدرسه ای و کتابخانه ای، جمع خوانی کتاب ماه و نشست قصه گویی از جمله فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها در ماه اردیبهشت بود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز