اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز خبر داد ؛ برنامه های هفته دولت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سالجاری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲ ب.ظ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستلان مهریز به برنامه های اجرایی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در هفته دولت اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: کتابخانه های عمومی شهرستان با هدف خدمت به مردم و با الگو قرار دادن شهدای دولت در راستای تحقق ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و انس بیشتر مردم به کتاب و کتابخانه ، در هفته دولت سالجاری برنامه های متنوعی را در سطح شهرستان اجرا می نماید.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز برنامه های بزرگداشت هفته دولت کتابخانه های عمومی شهرستان را معرفی و جمع خوانی کتابهای" شهید باهنر" و"شهید رجایی" و بیان مختصری از زندگینامه این دو شهید ، اجرای برنامه قصه گویی ، برپایی نمایشگاه کتاب های منتخب به مناسبت هفته دولت، برگزاری نشست کتابخوان با محوریت معرفی کتاب های شهید رجایی و باهنر، راه اندازی بخش کودک کتابخانه عمومی امام هادی(ع) ، تجلیل از کارمند نمونه ، غباررویی گلزار شهدا، اختتامیه کلاس های تابستانی و اهدای جوایز ، ارسال مجموعه ای از تجهیزات به کتابخانه های عمومی شهرستان، عضو رایگان در کتابخانه های عمومی و نصب تابلو راهنمای کتابخانه های شهری و روستایی عنوان کرد.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز از کلاس های اوقات فراغت کتابخانه روستایی سمسار

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸ ق.ظ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز پنج شنبه، 26 مرداد ماه از کلاس های تابستانه کتابخانه روستایی سمسار بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی در این بازدید ضمن قدرانی از زحمات مسئول کتابخانه و ابراز خرسنذی از استقبال پرشور کودکان و نوجوانان روستای عصمت آباد از فعالیت های کتابخانه افزود: برگزاری کلاس های تابستانه موجب ارتباط  بیشتر و موثرتر کودکان و نوجوانان با کتابخانه شده و باعث جذب بیشتر اعضا به کتابخانه خواهد شد.

اکرم دهقان، مسئول کتابخانه نیز دراین رابطه بیان داشت: با توجه به استقبال اهالی روستا از کلاس های اوقات فراغت سال گذشته و به پیشنهاد دانش آموزان و الدینشان ، امسال نیز کلاس نقاشی و کاردستی با آموزش رایگان توسط مربی ، روزهای پنج شنبه از ساعت 9 الی 11 به مدت 12 جلسه در کتابخانه برگزار می شود.

گفتنی است کلاس های  اوقات فراغت کتابخانه با برگزاری مراسم تقدیر و تشکیل  نمایشگاه از کاردستی و نقاشی های اعضای شرکت کننده  در کلاس ها، به کار خود پایان می دهد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری چهارمین نشست کتابخوان کتابخانه عمومی روضه الشهدا شهرستان مهریز در سالجاری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۶ ق.ظ

چهارمین نشست کتابخوان کتابخانه روضة الشهداء در سالجاری، روز یکشنبه،13 مرداد ماه با معرفی 5 عنوان کتاب برگزار شد.

گفتنی است کتاب های" مثل ها و قصه هایشان(پاییز)"، "روزی بود و روزی نبود"، "پیامبران و قصه هایشان"، "کرمی که هیولاشد" و "کشاورز و خروس"که به ترتیب  توسط عارفه السادات طباطبایی، زینب زارع، فاطمه زارع، زهرا زارع و نگار زارع معرفی گردید.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

قول مساعد امام جمعه شهرستان مهریز در خصوص طرح معرفی کتاب در خطبه های نماز جمعه

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۴ ب.ظ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز دوشنبه، 16 مرداد ماه با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان، با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در این جلسه،گزارشی از وضعیت موجود کتابخانه های عمومی شهرستان و عملکردها و فعالیت های فرهنگی و نیز مشکلات کتابخانه های عمومی ارائه داد.

عبدالرضا محی الدینی، امام جمعه شهرستان مهریز با نقل حدیثی از امام علی (ع)، کتاب را مایه آرامش دانست و با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، علیرغم تاکیدات فراوان رهبر در امر کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در بین مردم به لزوم زمینه سازی و فراهم نمودن بستر مناسب در شهرستان جهت تبلیغ کتاب  و شناساندن کتابخانه های عمومی در نقاط مختلف شهر و اماکن پرتردد تاکید کرد و در این راستا نقش کتابدار را پر رنگ و با اهمیت دانست.

امام جمعه شهرستان همچنین از فعالیت های فرهنگی در زمینه کتاب و زحمات کتابداران در سطح شهرستان تشکرکرد و قول مساعد داد از ظرفیت نماز جمعه جهت اجرای " طرح معرفی کتاب" در خطبه های نماز جماعت و جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای مطرح نمودن راهکارهای افزایش مطالعه و تشویق مردم به کتابخوانی استفاده شود.

این نشست با اهدای بسته فرهنگی توسط رئیس اداره کتابخانه های عمومی به امام جمعه شهرستان پایان یافت.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

تجلیل امام جمعه شهرستان مهریز از اصحاب رسانه شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶ ب.ظ

در آستانه روز خبرنگار در طی  مراسمی ، روز یکشنبه،15 مرداد ماه با حضور امام جمعه ، فرماندار و روسای ادارات کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران شهرستان مهریز تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست، محی الدینی، امام جمعه شهرستان مهریز، با اشاره به نامگذاری روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره  شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، بیان حقایق و نشاندن ظرفیت ها و عملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان با رعایت انصاف را از وظایف مهم خبرنگاری  دانست .

وی در ادامه با بیان  جانفشانی های خبرنگارانی که با حضور در خط مقدم جبهه ها و حتی در کشورهایی که مورد تهاجم و جنگ قرار دارند به ایفای وظیفه خود می پردازند از اصحاب رسانه خواست با تاسی از ایشان در امر خبر بیش ار بیش متعهد و فعال باشند.

در این مراسم، محمد رستگاری، فرماندار ضمن تبریک روز خبرنگار خاطر نشان ساخت: اصحاب رسانه باید زبان گویای مردم و مدافع ارزش های الهی و انسانی باشند و با کمال دقت و صحت و بدون هیچ گونه غرض ورزی شخصی به انعکاس اخبار شهرستان بپردازند.

در ادامه، خبرنگاران به بیان نظرات و مطالبات خود پرداخته و از مسئولین خواستند در این زمینه مدافع حقوق خبرنگاران باشند.

در پایان ، با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز از زحمات تعدادی از خبرنگارانی که در شناساندن کتابخانه های عمومی و انعکاس اخبار کتابخانه ها به شهروندان با اداره کتابخانه های عمومی همکاری داشته اند، با اهدای لوح سپاس و هدیه  تشکر و قدردانی کرد .

 

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) برگزارشد؛ معرفی کتاب و جشن روز دختر در کتابخانه عمومی مهر روستای بهادران مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۴ ق.ظ

به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر با حضور جمعی از دختران عضو کتابخانه، جشن روز دختر به همراه معرفی کتاب در کتابخانه مهر روستای بهادران شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مریم منگلی، مسئول کتابخانه با اعلام این خبر افزود: به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و آشنایی دختران با سیره و شخصیت این بانوی بزرگوار اسلام کتاب " کریمه اهل بیت (ع)" معرفی و سپس از دختران کتابخوان برتر کتابخانه تجلیل شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سالجاری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۴۴ ب.ظ

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و اعضای انجمن ، روز چهارشنبه،4 مرداد ماه در محل کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این جلسه محمد رستگاری، فرماندار شهرستان ضمن تبریک میلاد با سعادت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س)،از تلاش و همت اداره کتابخانه ها در برگزاری جلسات مستمر انجمن تشکر کرد و بیان داشت:کتابخانه های عمومی در اجرای برنامه های فرهنگی، جذابیت و متنوع بودن را مدنظر قرار داده و در جلسات انجمن، عملکرد کتابخانه های عمومی در حوزه کتابخوانی، تجهیز و تعمیر کتابخانه ها و مشارکت ادارات و مسئولین شهرستان در مباحث کتابخانه ها به صورت مستمر گزارش شود.

وی همچنین در این جلسه به موضوع فضاهای مجازی پرداخت و اظهار داشت: کتابخانه ها و سایر دستگاه های فرهنگی باید از ظرفیت رسانه ها و  شبکه های اجتماعی جهت معرفی کتاب، تبلیغات کتابخوانی و  ایجاد گروه های مطالعاتی استفاده کنند.

فرماندار در ادامه صبحت های خود از اعضای حقیقی و حقوقی حاضر در نشست خواست: جهت جذب کمک های خیرین ، طی فراخوان عمومی عمومی شناسایی خیرین حامی کتابخانه در حمایت از فعالیت کتابخوانی  ، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز با کتابخانه های عمومی شهرستان همکاری نمایند .

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز با اشاره به شرکت  1252 نفر از شهروندان در هتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مساعدت 20 میلیون ریالی خیرین جهت اهدای جوایز به برگزیدگان، از حمایت و همکاری ارگان ها در برگزاری این مسابقه قدرانی کرد .

قریشی، همچنین از افتتاح کتابخانه روستایی گردکوه در هفته دولت خبر داد و گفت: این کتابخانه  با  واگذاری خانه ترویج جهاد کشاورزی و  تلاش دهیاری و شورای شهر و مساعدت 300 میلیون ریالی  خیر، علی اکبر محبوبی با زیربنای 230 مترمربع  در هفته دولت آماده بهره برداری می باشد.

در ادامه جلسه، هرکدام از اعضا به بیان نظرات خود در حوزه کتابخانه ها و کتابخوانی پرداختند.

در پایان نشست، به مناسبت  میلاد حضرت معصومه (س)، کتاب" بانوی ملکوت" نوشته  علی کریمی جهرمی توسط شازده علوی، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری معرفی و به هر کدام  از حاضرین یک نسخه از این کتاب اهدا شد.

اجرای فراخوان عمومی شناسایی خیرین حامی کتابخانه،تهیه لیست جامعی از نویسندگان مهریزی جهت معرفی و نقد کتاب در نشست های کتابخوان،حمایت مالی شورا و شهرداری شهرستان در اهدای جوایز به شرکت کنددگان در برنامه و مسابقات کتابخوانی ادارات کتابخانه ها و آموزش و پرورش ،ساخت تندیس کتاب، معرفی دانش آموزان شاعر، نویسنده و کتابخوان برتر به کتابخانه ها و حضورر آنان در نشست کتابخوان و اهم مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

معرفی 11 عنوان کتاب در دونشست کتابخوان تیر ماه کتابخانه عمومی شهید محمد رضا شیرزاده مدوار شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸ ق.ظ

با همت و تلاش مسئول کتابخانه عمومی شهید شیرزاده روستای مدوارشهرستان مهریز، دو نشست کتابخوان ویژه پسران و دختران کودک عضو کتابخانه در تیرماه سالجاری  برگزار شد.


در اولین نشست که در تاریخ 20 تیر ماه با حضور کودکان و نوجوان  برگزارشد،  مجموعه کتاب های "قصه های خوب برای بچه های خوب" نوشته مهدی آذریزدی به ترتیب توسط فاطمه فلاح مسئول کتابخانه، رضا فلاح ، معین فلاح، سیدمهدی هاشمی، مهدی فلاح معرفی گردید.

در دومین  نشست که در روز چهارشنبه 28 تیر ماه اجرا  شدنیز   کتاب های این عناوین"قصه های خوب برای بچه های خوب" "قصه های زینب"، "امام علی(ع)"، "قصه های مهتاب"،"مهمان های ناخوانده"و"قصه های حسنی" به ترتیب توسط فاطمه ایزدی، مهتاب فلاح؛ مهدیه چپدان ، فاطمه السادات حسینی، زینب فلاح و زهرا شیرزاده معرفی شد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز