اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

برگزاری اولین دوره خوشنویسی خط تحریری ویژه فرهنگیان به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مهریز.

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳ ق.ظ

اولین دوره مسابقه خوشنویسی خط تحریری ویژه فرهنگیان و با هدف تکریم مقام معلم، عصر روزهای سه شنبه و چهارشنبه،20 و 21 اردیبهشت ماه سالجاری در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در راستای برنامه های خلاقانه با هدف شناسایی کتابخانه های عمومی به عنوان یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی ، مسابقه خوشنویسی خط تحریری ویژه فرهنگیان با        برنامه ریزی و مدیریت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز و همکاری انجمن خوشنویسان و آموزش و پرورش شهرستان، با شرکت 80 نفر از فرهنگیان در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد.

محمد دهقان،فرماندار؛ مصطفی زارع زاده،معاونت فرماندار و جمعی از مسؤلین این شهر از روند اجرای مسابقه بازدید نموده و  از دست اندرکاران برگزاری این مراسم، تقدیر و تشکر نمودند.

فرماندار، اجرای برنامه های خلاقانه و فرهنگی و آشنایی مردم با محیط کتابخانه های عمومی را  مهم دانست و بیان داشت: هرچه برنامه های فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج یابد به تبع آن آسیب های اجتماعی کمتر شده و مردم اوقات فراغت خود را با مطالعه به ویژه مطالعه کتاب های مفید پر خواهند کرد.

فرماندار در این مراسم، قول مساعد اهدای 14 کتاب نفیس به برگزیدگان این مسابقه را داد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در این باره اظهار داشت: این اداره با هدف ارتقای کتاب و کتابخوانی و ترویج فعالیت های کتاب محور  در نظر دارد به طور فصلی، مسابقات بزرگ فرهنگی را برگزار نماید. اولین دوره این مسابقات به مناسبت هفته معلم در  بخش هنر مرحوم علی ابویی کتابخانه عمومی شهید مطهری با موضوع  خوشنویسی خط تحریری برگزار شد که با استقبال زیاد معلمین شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: ظرف چند روز آینده با حضور داوران برتر خوشنویسی استان ،به رتبه های برتر در این مسابقه‌، جوایز نفیسی از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا خواهد شد.

 


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بحث و رایزنی طرح تخصصی ترویج نیم ساعت مطالعه در طول روز توسط شهروندان در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱ ق.ظ

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی  شهرستان مهریزدر سال جاری به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  فرماندار و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن  در روز چهارشنبه 31 فروردین ماه  در کتابخانه عمومی بقیه الله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست، مصطفی زارع زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی بیان داشت : ترویج کتاب و کتابخوانی باید در اولویت برنامه های فرهنگی تمام ادارات و مسئولین شهرستان قرار گیرد و نهادهای فرهنگی به ویژه کتابخانه ها از بسترهای موجود در شهرستان جهت ترویج مطالعه شهروندان تلاش نمایند. توجه به  ظرفیت آموزش و پرورش، ایجاد بوستان و پاتوق کتاب در شهر و استفاده اصناف از محیط کتابخانه های عمومی جهت برگزاری جلسات و برگزاری مداوم مسابقات کتابخوانی با جوایز نفیس و ارزنده و تجربه گرفتن از  فعالین فرهنگی و کتابخوان، گام موثری جهت ارتقای سطح کتابخوانی و عادت مردم به مطالعه و شناسایی کتابخانه های عمومی برداشته می شود.

وی افزود: اداره کتابخانه های عمومی جهت ایجاد گروه های مردمی و فعال کتابخوانی تلاش نموده و از این سمن ها جهت معرفی کتاب های مفید و برنامه های کتاب محور استفاده نماید. همچنین به نیاز شهرستان به انتشار کتاب جامع با موضوع مهریز و ساخت کتابخانه مرکزی اشاره کرد.

سعید قریشی، رئیس اداره  کتابخانه های عمومی شهرستان، در ابتدای جلسه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت کتابخانه های عمومی شهرستان و روند اجرای مصوبات جلسه قبل و قرائت دستور چلسه اظهار داشت:کتابخوانی اصل و اساس موفقیت هر جامعه است و همکاری و مشارکت دستگاه ها و نهادها و یاری رساندن کتابخانه ها  در امر مطالعه،تحقق جامعه کتابخوان را رقم می زند و  حمایت مسئولان در ایجاد انگیزه در کتابداران بسیار اثرگذار است و روند اجرای برنامه ها نیز بهتر می شود.

وی در ادامه به وجود 11 کتابخانه شهری و روستایی در شهرستان و عضویت 4500 نفر در کتابخانه های عمومی اشاره داشت.

در پایان جلسه هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه و راهکارهای استفاده از ظرفیت شهرستان در تحقق این امر  پرداختند.

ایجاد گروه های کتابخوان  در شهرستان و ترویج ساعت خاص مطالعه با معرفی متنی کتاب های مفید در گروه های مجازی ،استفاده موثر و بهینه از بستر آموزش و پرورش جهت انجام فعالیت های خلاقانه کتاب محور ویژه دانش آموزان،پیگیری ایجاد مرکز جهت تحویل کتاب های فرسوده (زباله خشک)شهروندان توسط شهرداری،رایزنی با اداره اصناف شهرستان جهت ایجاد ایستگاه مطالعه کتاب درصنف ها و برگزاری جلسات توجیهی اصناف در کتابخانه های عمومی شهرستان در راستای شناسایی کتابخانه ها به عنوان پایگاه اجتماعی به شهروندان،پیگیری ایجاد بوستان کتاب در شهر توسط شهرداری جهت برگزاری نمایشگاه کتاب و برنامه های کتاب محور با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی،رایزنی اداره کتابخانه ها با سازمان ها و نهادهای شهرستان جهت معرفی رابط فرهنگی جهت پیگیری امور کتابخوانی در راستای ترغیب شهروندان به مطالعه،پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد جهت تدوین کتاب جامع مهریز،برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی به صورت فصلی، برگزاری مسابقه خوشنویسی خط تحریری ویژه فرهنگیان به مناسبت هفته معلم  از اهم مصوبات این جلسه بود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز