اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

تجلیل از فرماندار و رئیس برتر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در آیین مجازی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۳ ق.ظ

در آیین مجازی بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور استاندار و مدیر کل کتابخانه های عمومی  و به صورت مجازی درکتابخانه مرکزی یزد برگزار شد، از فرماندار شهرستان مهریز و دو نفر از کتابخوانان برتر تجلیل شد.

مراسم بیست و هشتمین دوره  گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» با شعار «دانایی، مانایی»  روز پنج شنبه 29 آبان به دلیل تاثیرات ناشی از بیماری کرونا از طریق ارتباط زنده با تمامی شهرستان های استان یزد از طریق صفحه اینستا گرام اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد و در بستر اسکای روم  برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی رقیه دوست فاطمیها مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد در پاسداشت زحمات و تلاش های کتابداران خدوم و دلسوز  باهدف تربیت نسل کتابخوان آغاز شد از فرمانداران ، کتابخوانان برتر، کتابداران ، خیرین و سایر فعالین در حوزه کتاب و کتابخوانی استان یزد تجلیل شد.

در این نشست محمد علی طالبی، استاندار ضمن تقدیر از زحمات کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی بیان داشت: بیماری کرونا آسیب های مختلفی در حوزه های گوناگون وارد کرده است و در این حال فرصت های گوناگونی را هم به وجود آورده است و یکی از این فرصت ها پرداختن به کتاب و کتابخوانی است. در دوران کرونا و در ایام فراغت حاصل از این بیماری و خانه نشینی ، مطالعه کتاب  می تواند بخشی از خسارت های ناشی از این بیماری را جبران کند . 

گفتنی است در این برنامه از رضا زارع زاده، فرماندار و زهرا زارع عصمت آباد کتابخوان برتر کتابخانه عمومی سمسار و عطیه خراسانی کتابخوان برتر کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی شهرستان مهریز تقدیر شد.

شهرستان مهریز دارای 11 کتابخانه عمومی است  و در حال حاضر فعالیت کتابخانه ها در فضای مجازی برگزار می شود . علاقمندان با دنبال کردن صفحه اینستاگرام کتابخانه های عمومی مهریز با آدرس mehriz_pl  می توانند با برنامه و خدمات کتابخانه های عمومی همراه شوند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

دیدار جمعی از کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با امام جمعه و فرماندار شهرستان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶ ب.ظ

با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به همراه جمعی از کتابداران با امام جمعه و فرماندار شهرستان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، جمعی از پرسنل اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با امام جمعه و فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و تشکر از همراهی و رهنمود های ارزشمند ایشان  در عرصه کتاب و کتابخوانی، به ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان و به طور حاص در ایام متاثر از بیماری کرونا در فضای مجازی پرداخت.

حجت الاسلام محی الدینی، امام جمعه شهرستان نیز ضمن تبریک و قدردانی از اقدامات خوب و شایسته ی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای ارتقای برنامه های کتابخوانی متناسب با سلایق و نیازهای متنوع مخاطبین بیان داشت: در حال حاضر که با تاثیرات مخرب روحی و جسمی ناشی از بیماری کرونا روبرو هستیم فعالیت کتابخانه ها در  بستر فضای محازی باید گسترش  یابد تا ضمن پرکردن اوقات فراغت مردم، اطلاعات علمی خوبی  در راستای مواجهه منطقی با این بیماری و رعایت حقوق شهروندی در اختیار آنان قرار دهد  و برگزاری مسابقات کتابخوانی با جوایز ویژه و ارزشمند یکی از راهکارهای جذب مردم به مطالعه و کتابخوانی است.

در ادامه ی برنامه های نخستین روز هفته کتاب، رئیس اداره همچنین با حضور در دفتر فرماندار  با اشاره به آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابدار با شعار "دانایی، مانای" گفت: تمام تلاش و سعی مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان  تبدیل کتابخانه ها به مجموعه ای پویا و زنده به ویژه در ایام بیماری کروناست و  کتابخانه ها با اجرای  برنامه های متنوع شامل: برگزاری مسابقه معرفی تصویری کتاب با عنوان پاییز رنگی با کتاب، عضویت رایگان ، نشست های کتابخوان و قصه گویی و برگزاری مسابقه نقاشی در فضای مجازی در این هفته همراه علاقمندان به کتاب خواهند بود.  

رضا زارع زاده، فرماندار شهرستان نیز در این دیدار با تبریک هفته کتاب به کتابداران و دوستان کتاب، کتابداران را به تلاش و کوشش و اجرای برنامه های خلاق به ویژه برای نسل امروز سفارش کرد و همچنین به ضرورت فعالیت در حوزه های خیری جهت ارتقای کتاب و کتابخوانی ، بازسازی و بهسازی فضای کتابخانه ها مطالبی بیان داشت.                                    

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز