اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز از برگزاری برنامه های هفته ملی کودک در کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز خبر داد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴ ق.ظ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز  از برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی همزمان با هفته کودک در تمامی کتابخانه های عمومی شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، به مناسبت هفته ملی کودک و با همت و تلاش مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان،برنامه های مختلفی در تمامی کتابخانه عمومی شهری و روستایی اجرا شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز از برنامه بازدید دانش آموزان5 مدرسه ابتدایی و و نونهالان 3 مهدکودک از کتابخانه ها، ، برگزاری مسابقه نقاشی جهت کودکان و نوجوانان با موضوع محرم، تبلیغ و نصب پوستر برای گرامیداشت هفته کودک، برگزاری نشست قصه گویی برای کودکان ، اجرای نشست کتابخوان با محوریت معرفی کتاب های کودک با حضور کودکان و نو جوانان و اجرای نمایش خلاق خبر داد.

گفتنی است این برنامه ها مورد  استقبال زیاد کودکان و نوجوانان در 10 کتابخانه عمومی شهرستان قرار گرفت.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری سلسه نشست های هفتگی مثنوی خوانی در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۲۱ ب.ظ

جلسات مثنوی خوانی با حضور مشتاقان علم و ادب فارسی ، هرهفته روزهای سه شنبه در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان مهریز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در نشست این هفته، اشعاری از دفتر دوم مثنوی ،  در باب شخصیت امام حسین (ع) و موضوع عاشورا خوانش و نقد و بررسی شد .

در اشعار مولانا، عموماٌ شهید و حسین مترادف یکدیگرند و در این اشعار مولانا با نگاهی به حماسه عاشورا و کربلا، اشعاری را در ستایش شخصیت امام حسین (ع) به عنوان انسان کامل که تمام وجودش را فدای معشوق می کند و در آتش عشق او پروانه وار می سوزد، سروده است.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه با اعلام این خبر افزود: نشست های مثنوی خوانی با حضور علی خواجه علی، استاد ادبیات دانشگاه ،هر هفته با انتخاب اشعاری با موضوعات متنوع  و با تشریح و تحلیل واژه ها و اصطلاحات عرفانی مثنوی به زبانی ساده ، معارف انسانی و الهی مثنوی معنوی مولاتا بازگو می شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۵۱ ق.ظ

به مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با کتابخانه های عمومی استان، مسابقه نقاشی از کتاب " پاسدارقرآنی" ، روز پنج شنبه،6 مهر ماه در کتابخانه های عمومی بقیه الله، مهر، روضه الشهدا،مسجد امام حسین(ع)، امام هادی(ع)، سمسار و شهید محمد رضا شیرزاده مدوار برگزتار شد.

گفتنی است 60 نفر در این مسابقه شرکت کردند و به تمامی شرکت کنندگان جوایزی از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز اهدا می شود.

گزارش تصویری

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نشست کتابخوان" ویژه سربازان" با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و با حضور معاون فرماندار و جمعی از مسئولین در محل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مهریز ، صبح روز دوشنبه، 10 مهر ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست که به مناسبت هفته دفاع مقدس و نیز ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اجرا شد، 7 عنوان کتاب در موضوعات دفاع مقدس و محرم توسط 5 نفر از سربازان و کادر بسیج شهرستان معرفی شد.

در ابتدای مراسم، سید امیر حسینی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مهریز، ضمن اشاره به اقدام ارزشمند برگزاری  نشست های کتابخوان توسط کتابخانه های عمومی بیان داشت: قریب به یکسال است، ناحیه مقاومت بسیج با الهام گرفتن از جلسات معرفی کتاب توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و در راستای تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری جهت ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم، هر هفته روزهای دوشنبه، نشست های کتابخوان را برگزار می کند که در این جلسات 4 الی5 نفر به معرفی کتاب می پردازند و این برنامه، پیامدهای خوبی را در برداشته و نیز مورد استقبال سربازان قرار گرفته است.

گفتنی است در این جلسه ، کتاب های "برای خدا مخلص بود:خاطراتی از شهید محمد ابراهیم همت "توسط محمد رضا قادری، سرباز وظیفه،"مسافر کربلا : ‏زندگینامه و خاطرات شهید علیرضا کریمی" توسط ابوالفضل بهبودی، سرابز وظیفه،"برنامه  صد ساله : مباحثی پیرامون پروتکل های دانشوران صهیون"،"تفکر  راهبردی در سیره مقام معظم رهبری" و اقتصاد مقاومتی: درآمدی بر مبانی، سیاست‌ها و برنامه عمل" هر سه عنوان کتاب توسط سید رضا قریشی، سرگرد و از کادر سپاه،"نخل و نخل برداری در یزد" توسط محمد صالح حکومتی، سرباز وظیفه و "دو شیشه اشک" توسط علیرضا پناهی، سرباز وظیفه معرفی شدند.

در پایان از معرفی کنندگان کتاب و نیز برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کننده توسط ناحیه مقاومت بسیج، تقدیر و تجلیل بعمل آمد.


 

 

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه محرم توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ق.ظ

  اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با همکاری نمایندگی سایپای شهرستان (محمود زارع بیدکی) به مناسبت ماه محرم، مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب" اشک باید راز دار باشد" را برگزار می نماید.

علاقمندان جهت دریافت کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان مراجعه نمایند.

شرایط مسابقه

1-     شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است   

2-     به 15نفر از برندگان به قید قرعه کارت هدیه اهدا می شود

3-    آخرین مهلت تحویل پاسخنامه 1396/7/30می باشد          

4-      محل تحویل پاسخ نامه: کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

5-    فایل pdf  کتاب " اشک باید راز دار باشد " در وبلاگ اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز(http://mehrizpl.blog.ir)

6-    اسامی برندگان در وبلاگ اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز و تابلو اعلانات کتابخانه های شهرستان اعلام می شود.

دریافت  فایل کتاب

دریافت سوالات مسابقه




  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

معرفی 48 عنوان کتاب در نشست های کتابخوان کتابخانه ای شهریور ماه کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۵۹ ق.ظ

گزارش تصویری

معرفی 48 عنوان کتاب توسط 48 نفر از شهروندان مهریزی در نه نشسست کتابخانه ای

گفتنی است این نشست ها توسط کتابخانه های عمومی مجتمع، شهید مطهری، امام هادی(ع)، مسجد امام حسین(ع)، سمسار، روضه الشهدا،شهید محمد رضا شیرزاده و مهر برگزار شده است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)،در این نشست ها کتاب هایی مرتبط با موضوعات دفاع مقدس و محرم معرفی شده اند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد بخش کودک کتابخانه امام هادی(ع) شهرستان مهریز افتتاح شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۵ ق.ظ

به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان، بخش کودک کتابخانه عمومی امام هادی(ع) شهرستان مهریز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این مراسم که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ابتدا با حضور جمعی از کودکان، بخش کودک کتابخانه افتتاح و جوایزی از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به کودکان اهداشد.

در این برنامه، رقیه دو.ست فاطمیها، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان داشت: کتابخانه های عمومی پایگاه فرهنگ و اندیشه بشری هستند و مانوس کودکان به کتاب، بهترین گام برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین مردم می باشد.

وی سپس افزود: شهرستان مهریز با تعداد 10 کتابخانه شهری و روستایی دارای بخش کودک مجهزی در تمامی کتابخانه ها می باشد و بخش کودک این کتاب کتابخانه ، با هزینه ای بالغ بر سی میلیون ریال بازسازی و شاداب سازی شده است.

در ادامه ، محمد علی احمدی از ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس، با طرح سوالاتی از کودکان در خصوص جنگ تحمیلی، خاطرات زیبایی را برای حاضرین بازگو کرد.

تقدیر و تجلیل از دو ایثارگر و جانباز دوران دفاع مقدس از برنامه های پایانی این مراسم بود.

در ادامه برنامه های مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد در شهرستان مهریز، از دو کتابخانه عمومی سمسار و بقیه الله بازدید به عمل آمد و در خصوص مسائل و مشکلات کتابخانه، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز