اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

برگزاری نشست مثنوی خوانی در کتابخانه مجتمع فرهنگی مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ب.ظ

سومین نشست مثنوی خوانی،24 تیر ماه با حضور مشتاقان شعر و ادب یارسی در کتابخانه مجتمع برگزار شد.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه با اعلام این خبر افزود: سلسله نشست های مثنوی خوانی ، هر هفته با حضور جمعی از اعضای کتابخانه و با حضور یکی از اساتید ادبیات فارسی در محل کتابخانه برگزار می شود.

گفتنی است در این نشست عبد المجید خواجه علی، استاد ادبیات، داستان پادشاه و سه پسرش را از دفتر ششم انتخاب کردند. این داستان با بیت: شاهی شاه را بد سه پسر, هر سه صاحب فطنت و صاحب نظر شروع می شود. این داستان در باره پادشاهی است که سه پسر دارد و به این سه پسر می گوید به هرجای این مملکت که خواستید بروید ولی به یک قطعه به نام دژ هش ربا وارد نشوید ولی از آنجایی که" الانسان حریص علی منع" آنها به این قلعه وارد می شوندو … .

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

روز دوشنبه 26 تیرماه سومین نشست کتابخوان سال 96، در کتابخانه روضة الشهداء برگزار گردید.

 در این نشست کتابهای " زندگی برزخی و ارتباط با برزخ نشینان"، "میراث خانم بانو"،"مصباح الهدی"، "چهارده خورشید و یک آفتاب"،"آن بیست و سه نفر"که به ترتیب توسط عارفه ابویی، مریم زارع، بتول دهقان، فاطمه زارع و راضیه دهقان معرفی گردید.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست کتابخوان ویژه دختران نوجوان در کتابخانه مهر بهادران شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۰ ق.ظ

نشست کتابخوان تیرماه کتابخانه مهر روستای بهادران شهرستان مهریز، با حضور جمعی از دختران نوجوان عضو کتابخانه برگزار شد.

دراین نشست کتاب های "مشورت با حیوانات"، "قصه های قبل از خواب برای بچه ها "،" اولین قلک من" ،" کلاغ ها ومزرعه پنبه "، " پسر جنگل" و "کدام زیباتر " به ترتیب توسط محدثه حسین زاده و زهرا حسین زاده و زینب اکبری و فاطمه السادات حسینی، مطهره تقی زاده و هانیه حسین زاده معرفی و ارائه شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

حضور بانوان در نشست کتابخوان تیرماه کتابخانه عمومی امام هادی (ع) شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷ ب.ظ

نشست کتابخوان کتابخانه امام هادی(ع) روز سه شنبه 20 تیرماه، با حضور جمعی از بانوان برگزار شد.

گفتنی است در این نشست کتاب های  "شیخ شریف"، "انسان 250 ساله"، "تهران قدیم"، "عشق و سلطنت "و "هنر رضایت از زندگی" به ترتیب توسط نرگس زارع زاده، زهرا پورصباغ، شهربانو زین الدینی، الهام ایکا و ملیحه دهقان معرفی گردید.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری کلاس آموزش قصه گویی ویژه مادران در کتابخانه عمومی روضه الشهداء شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹ ب.ظ

با آغاز فصل تابستان، یک دوره کلاس آموزشی قصه گویی ویژه مادران اعضای کودک کتابخانه عمومی روضه الشهداء روستای میرک آباد شهرستان مهریز، روز چهارشنبه 21 تیرماه در محل کتابخانه برگزار شد..

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، راضیه دهقان،مسئول کتابخانه روضه الشهداء، هدف از برگزاری این دوره آموزشی یک روزه را آشنایی مادران با شیوه های قصه گویی و بهره گیری از تجربه های کتابداران در راستای جلب بیشتر کودکان و خانواده هایشان به کتاب و مطالعه دانست و بیان داشت: قصه ها و داستان های پند آموز، در زمینه تربیت کودکان کاملاً موثر هستند و شروع مهارت خواندن با قصه و قصه خوانی ، اثربخشی بیشتری جهت ماندگاری مطالعه در بین کودکان دارد و همچنین حضور مادران و کودکان در کتابخانه باعث شناخت کتابخانه به عنوان یک مکان آموزشی در کنار مدرسه و خانواده خواهد شد و به طبع آن با حضور مادر در کتابخانه کتاب نیز وارد خانواده می شود.

گفتنی است در این نشست، حمیده حایری، کتابدار شهرستان مهریز، قصه ای  رابرا ی کودکان حاضر در جلسه بازگو کرد و از آنان خواست نقاشی مربوط به آن قصه را به تصویر بکشند .

حمیده حایری، در ادامه به بیان اثرات و اهمیت قصه گویی برای مادران  پرداخت.

در پایان جلسه یکی از مادربزرگ های حاضر در نشست، یکی از قصه هایی که بنا به گفته خودش50 سال پیش شنیده بود را به نام "پادشاه و سه دختر" برای حاضران تعریف کرد.

 

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری دو برنامه فرهنگی نشست کتابخوان و جمع خوانی در کتابخانه عمومی بقیه الله مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۷ ق.ظ

یازدهمین نشست کتابخوان کتابخانه بقیه الله با همکاری نوجوانان فعال عضو کتابخانه در روز چهارشنبه،

21  تیر ماه برگزار شد.

در این نشست کتابهای  "میکروبهای ترسناک" ،"داستانهای بهشتی" ، "علوم ترسناک جهان"،"مجموعه قصه های ایرانی" ،"علوم ترسناک خودتان"،"ملاقات با موجودات فضایی" و "چراهای شگفت انگیز" به ترتیب توسط مریم موسی زاده, ماهک ذکوه روشن دل، نازنین زهرا ابویی، معصومه ابویی، فرزانه پورحسنی ،نازنین دهقان و فاطمه ابویی معرفی شد.

همچنین در ادامه برنامه های کتابخانه، جمع خوانی از کتاب " قیچی که به دنبال کار می گشت" با حضور تعدادی از اعضای فعال کتابخانه اجرا شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

کتابخانه عمومی مسجد امام حسین |(ع) برگزار کرد نشست کتابخوان ویژه هفته عفاف و حجاب

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹ ق.ظ

در چهارمین روز از هفته عفاف و حجاب، نشست کتابخوان ویژه این هفته در کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، با همت و تلاش مسئول کتابخانه نشست کتابخوان با معرفی کتاب های "مسئله حجاب "،"راز حجاب "،"حریم رحانه "و "حجاب" در هفته عفاف و حجاب برگزار شد.

مسئول کتابخانه هدف از برگزاری این نشست را ترویج پوشش کامل اسلامی دانست و افزود:معرفی  کتاب در زمینه عفاف و حجاب و آموزش فواید حجاب و بیان احادیت در این زمینه، بینش جدید و کاملی در خصوص حجاب در ذهن دختران جوان ایجاد خواهد کرد و باعث تشویق آنان در استفاده از پوشش کامل اسلامی در محیط های اجتماعی خواهد شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

دیدار کتابداران شهرستان مهریز با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲ ب.ظ

جمعی از کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز پنج شنبه،15 تیرماه با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در محل کتابخانه بقیه الله دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد رضا صباغیان، نماینده مردم مهریز درمجلس شورای اسلامی گفت :نهادکتابخانه های عمومی یک نهاد فرهنگی هستند که باید با  اهداف مدون و روشنی در راستای  پویایی و جذب مردم به کتابخانه و کتابخوانی فعالیت داشته باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی خود برای هرگونه همکاری با اداره کتابخانه های عمومی گفت:کتابداران ، طرح ها و ایده های فرهنگی و جذاب  خود را در راستای مطالعه و کتابخوانی و بهینه سازی فرهنگ خواندن به صورت مکتوب به دفتر نماینده ارائه دهند تا پیگیرهای لازم انجام شود و طرح های منسجم و قوی دراین زمینه در سطح شهرستان و حتی استان اجرا شود.

در ادامه جلسه سعید قریشی،رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ،ضمن خوش آمدگویی به کلیه حاضرین و تشکر از حضور صباغیان، به ارائه گزارشی از فعالیت مهم  عمرانی و فرهنگی کتابخانه های عمومی و اداره شهرستان پرداخت.

وی همچنین افزود:بودجه جاری کتابخانه های عمومی که از محل نیم درصد درآمد شهرداری ها تأمین می شود و با توجه به اینکه شهرداری شهرستان در پرداخت نیم درصد همکاری خوبی با کتابخانه ها دارد، ولی این مبلغ کفاف هرینه های کتابخانه ها را نمی دهد و کتابخانه در بخش عمرانی مشکلات عدیده ای دارند. وی همچنین از نماینده خواست: در مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به بودجه نهاد داشته باشند که در صورت ارتقای بودجه نهاد، فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی نیز رشد خواهد کرد.

قریشی، نوسازی کتابخانه امام هادی(ع)، مسئله ورودی کتابخانه بقیه الله ، جابجایی کتابخانه شهدای خورمیز را از مسائل اساسی کتابخانه های عمومی شهرستان دانست.

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، به کمبود کتاب و منابع روز آمد و مورد احتیاج دانشجویان و دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: شهرستان مهریز از داشتن کتابخانه‌ مرکزی استاندارد محروم است که درصورت احداث چنین فضایی، دسترسی مردم به منابع بهبود خواهد یافت .

در پایان این نشست ،کتابداران ، مشکلات کتابخانه‌ها و مسائل فرهنگی شهرستان در زمینه کتابخوانی را با نماینده مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند و خواستار پیگیری برای رفع این مشکلات شدند.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

دهمین نشست کتاب خوان تیر ماه کتابخانه بقیه الله شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۵ ق.ظ

دهمین نشست کتابخوان کتابخانه بقیه الله با همکاری تعدادی از اعضای فعال کتابخانه در چهارشنبه 7 تیر ماه برگزار شد.

در این نشست که ویژه ماه مبارک رمضان بود کتابهای "جشن میهمانی خدا"، "چگونه باید روزه گرفت"، "ضیافت حقیقی" و "امیر گل ها" به ترتیب توسط  خانم ها: سمانه ابویی، عاطفه محسنیان، مهدیه شایان و فاطمه زارع بیدکی کتابدار کتابخانه معرفی شد.



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری سلسله نشست های قصه گویی کودک و کتاب در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۰ ق.ظ

سلسله نشست های قصه گویی " کودک و کتاب"، روزهای یکشنبه اول هرماه در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) شهرستان مهریز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،طیبه زارعزاده، مسئول کتابخانه با اعلام این خبر افزود: نشست های قصه گویی کتابخانه عمومی امام هادی(ع) از ابتدای سال قبل تاکنون، روزهای یکشتبه هرماه با حضور جمع کثیری از کودکان و مادرانشان در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) برگزار می شود.

وی همچنین بیان داشت: در جلسه ای که روز یکشنبه، 4 تیر ماه در کتابخانه برگزار شد، کتاب"ببو" نوشته مونتس ماریا و ترجمه بهمن رستم آبادی از مجموعه انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط مسئول کتابخانه اجرا و      قصه گویی شد.

 در ادامه با همکاری و مشارکت تعدادی از کودکان حاضر در جلسه داستان ها  و شعرهای کودکانه بازگو گردید.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز