اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

برگزاری مسابقه کتابخوانی غدیر

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،مسابقه کتابخوانی «غدیر» به‌منظور ترویج فرهنگ غدیر و آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به موضوع غدیر و ولایت حضرت علی(ع)  از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با همکاری شهرداری مهریز  از کتاب " غدیر حقیقتی بر گونه تاریخ "برگزار می‌شود.

این مسابقه به صورت مجازی از سوم مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان جهت دریافت منابع و سؤالات مسابقه می‌توانند به لینک ذیل مراجعه کنند و پاسخ های خود را به ایمیل mehrizpl@gmail.com  ارسال نمایند.

اسامی برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «غدیر» روز 25  مرداد  اعلام و  به قید قرعه به 8 نفر از برگزیدگان کارت هدیه اعطا خواهد شد.

فایل پی دی اف کتاب : غدیر حقیقتی بر گونه تاریخ

غدیر حقیقتی بر گونه تاریخ

 فایل سوالات مسابقه

سوالات مسابقه

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

معاون فرماندار مهریز خواستار شد: فعالیت کتابخانه های شهرستان مهریز در فضای مجازی تقویت شود

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰ ب.ظ

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در روز دوشنبه 23 تیر، بر لزوم گسترش فعالیت کتابخانه های شهرستان مهریز در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، محمد جواد برزگر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کتابخانه های عمومی بیان کرد: در شرایطی که فضای خانه تنها مکان امن و سالم برای مردم است لازم است تدابیری را به کار بگیریم تا از شرایط فیزیکی اقشار مختلف مردم در مکان های عمومی جلوگیری کنیم.

برزگر، در ادامه سخنان خود گفت: کرونا شتاب تحول در ارتباطات و فضای مجازی را سرعت بخشیده است و همین مساله نیاز به بسترهای لازم برای ارتباط بی واسطه و گسترده کتابخانه ها با طبقات و اقشار مختلف اجتماعی را بیش از پیش آشکار می کند. لذا، آماده سازی و فراهم آوری بستر مناسب در فضای مجازی توسط کتابخانه ها می تواند فرصت مطالعه را برای مردم به همراه داشته باشد.

معاون فرماندار در پایان سخنان خود بر تلاش کتابداران در شهرستان جهت جلب حضور حداکثری تمامی اقشار مردم در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید و خواستار پیگیری رؤسای ادارات جهت تعامل گسترده با ادارات، سازمان‌ها و نهادها جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره در این فرصت باقی مانده شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز نیز ضمن تشکر از اعضاء انجمن و دیگر حاضران در جلسه، گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهر و روند مصوبات پیشین انجمن ارائه کرد.

قریشی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کتابخانه های شهرستان در فضای مجازی گفت: همه کتابخانه های مهریز با ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام به ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم می پردازند.

وی، نشست های کتابخوان مجازی، آموزش ساخت کاردستی، قصه گویی، نمایشگاه کتاب مجازی، معرفی متنی، صوتی و ویدوئی کتاب را از جمله فعالیت های کتابداران این شهرستان در فضای مجازی اعلام کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز همچنین در پایان سخنان خود به مشارکت 1800 نفری شهروندان مهریزی در دهمین جشنواره کتابخوان رضوی تا این تاریخ اشاره کرد و گفت: با توجه به تمدید جشنواره رضوی تا پایان تیرماه امیدوار هستیم با بستری که در فضای مجازی ایجاد شده است حضور حداکثری و با شکوه مردم را در این مسابقه که به نام امام رضا(ع) مزین شده است شاهد باشیم.

در ادامه جلسه، اعضاء انجمن کتابخانه های عمومی مهریز نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی مطرح کردند و مواردی نیز به امضاء و تصویب حاضران در جلسه رسید.

برگزاری مسابقه کتابخوانی الکترونیکی از کتاب "غدیر: حقیقتی بر گونه تاریخ" با همکاری شهرداری به مناسبت دهه امامت و ولایت تبلیغ و بارگذاری سوالات مسابقه و فایل پی دف اف کتاب در سایت ها، کانال ها و گروه های شهرستان جهت مشارکت حداکثری شهروندان، فعال سازی و رونق فضای مجازی جهت هدایت و سوق دادن مردم به کتابخوانی و ارتقای فرهنگ شهروندی در راستای کاهش حضور مردم در اجتماعات، با توجه به شیوع ویروس کرونا و تداوم آن، معرفی احادیث و روایت با موضوعات روز اجتماعی به همراه معرفی کتاب های مفید و شرح حال نویسندگان بزرگ در کانال ها و گروه های مجازی مختلف شهرستان، برگزاری نشست کتابخوان به مناسبت دهه امامت و ولایت، گسترش اجرای فعالیت های فرهنگی و به ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه های مهریز، جواد زارع زاده، عضو انجمن کتابخانه های مهریز و همچنین شمسی ابویی رابط فرهنگی اداره کتابخانه های مهریز به معرفی کتاب های «احقاق حق» تالیف حیدر مهدوی و «غدیر حقیقتی بر گونه تاریخ» نوشته رضا فرهادیان پرداختند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

دیدار رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز با امیرحمزه زارع زاده به مناسبت روز شهرداریها

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۴۰ ب.ظ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به مناسبت 14 تیرماه, روز شهرداریها و دهیاریها با شهردار باغشهر تاریخی مهریز دیدار کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های مهریز با حضور در شهرداری و دیدار با امیرحمزه زارع زاده شهردار باغشهر تاریخی مهریز این روز را به ایشان و کارکنان شهرداری تبریک گفت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های مجموعه مدیریت شهری باغشهر مهریز به ارتباط تنگاتنگ این مجموعه با اداره کتابخانه های این شهرستان اشاره کرد و گفت: پرداخت به موقع نیم درصد عوارض شهری سهم کتابخانه های عمومی کمک شایانی به رشد و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی می کند.

حسن زارعیان, رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز نیز ضمن تبریک این روز به شهردار و کارکنان این مجموعه از فعالیتهای خالصانه مدیریت شهری که بدون تردید خدمات بی منت و شبانه روزی در راستای رشد و توسعه باغشهر تاریخی مهریز انجام می دهند قدردانی کرد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نخستین نشست هم اندیشی مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سال جاری برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۱۷ ب.ظ

اولین نشست هم­ اندیشی مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، به منظور تشریح برنامه های کتابخانه های این شهرستان در فضای مجازی و بررسی مصوبات جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد پیش از ظهر یکشنبه 15 تیرماه در محل مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، در ابتدای این نشست، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، ضمن تقدیر از تلاش  مسئولان و کتابداران کتابخانه های شهرستان به بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت و از مسئولان کتابخانه ­های عمومی خواست در راستای رفع نیازهای فرهنگی جامعه و دسترس پذیر کردن منابع اطلاعاتی اقشار مختلف مردم گام بردارند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل فضای مجازی در خصوص دعوت و مشارکت مردم در گروه های مختص به کتابخانه شد. قریشی، اوقات فراغت ناخواسته از شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای مطالعه اقشار مختلف جامعه ذکر کرد و گفت: کتابداران در این شرایط می توانند با ارائه برنامه های متنوع فرهنگی در جهت ارتقای سطح فرهنگی جامعه از راه تبادل اطلاعات از طریق فضای مجازی استفاده کنند.

 سعید قریشی، در پایان سخنان خود به تمدید مهلت شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه اشاره کرد و گفت: تا تاریخ 15 تیرماه  بیش از 1800 نفر از مردم این شهرستان در این جشنواره مشارکت داشته اند. وی، از مسئولان و کتابداران کتابخانه ها عمومی این شهرستان خواست: در این فرصت باقی مانده به اطلاع رسانی و برگزاری مطلوب این جشنواره همت داشته باشند.

در پایان این جلسه، مسئولان کتابخانه‌های عمومی مهریز مشکلات کتابخانه‌های متبوع خود را مطرح کردند و مسائل مربوط به کتابخانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

دیدار رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰ ق.ظ

در اولین روز هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با حضور در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز با رئیس این اداره دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز, سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های مهریز ضمن تبریک هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به نقش تشکیلات دینی و مذهبی مانند سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این سازمان با تقویت ارزش های اسلامی در این شرایط خطیر به خوبی در تمامی مسئولیت ها ایفای نقش کرده است.

قریشی در این دیدار به تعامل کتابخانه ها و سازمان تبلیغات اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: کتابخانه ها با در اختیار داشتن فضای مناسب و همچنین کتاب های ارزشمند، می توانند نقشی تاثیرگذار در تبلیغ اندیشه های انقلاب اسلامی داشته باشند و لذا, خواستار همکاری بیش از پیش این دو دستگاه و در نهایت ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان شد.

حسن زارعیان, رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  نقش و جایگاه تبلیغات را در بسط و گسترش فرهنگ دینی غیرقابل انکار دانست و گفت: با توجه به گسترش شبکه های مجازی و تبلیغات بی رویه دشمنان, سازمان تبلیغات اسلامی در مقابله با این تهدیدات وظیفه خطیری را بر عهده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی متوسل رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز در این دیدار با تشکر از حضور رئیس اداره کتابخانه ها و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهتمام ویژه آنها به تبلیغات دینی, به تشریح فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و بیان کرد: فعالیت‌هایی که در این سازمان انجام می‌شود سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، سازمان دهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردم است و به همین دلیل جایگاه و نقش این اداره بسیار مهم و حساس است.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی مهریز در ادامه ضمن اعلام آمادگی جهت افزایش سطح تعاملات با اداره کتابخانه های شهرستان, بیان کرد: استقرار کتابخانه مشارکتی نهاد کتابخانه های عمومی در این اداره، بخشی از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ ارزشی انقلاب اسلامی است.

گفتنی است در پایان این دیدار, بازدید از کتابخانه مشارکتی تبیان صورت گرفت.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازگشایی کتابخانه های عمومی به روی اعضاء از ابتدای تیرماه

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۴۹ ب.ظ

در سومین مرحله بازگشایی کتابخانه‌های عمومی، با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از ابتدای تیر ماه بازگشایی شد.

با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا، در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانه‌ها، اعضا و مراجعان می‌توانند از روز یک‌شنبه یکم تیرماه سال جاری به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه و از خدمات آنها استفاده کنند.
بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت و بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه، فعال خواهند بود.
همچنین استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت امکان‌پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع‌خوانی، نقد کتاب و نشست‌های کتاب‌خوان) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند شد.
براساس اعلام نهاد کتابخانه‌های عمومی، افزایش خودکار زمان عضویت اعضا به مدت ۴ ماه اعمال شده است و بازه زمانی امانت منابع نیز از دو هفته به یک ماه افزایش یافته است و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته در مدت تعطیلی کتابخانه‌ها نیز جریمه‌ای دریافت نخواهد شد.
طبق دستورالعمل جدید نهاد، بخش نابینایان و ناشنوایان کتابخانه‌ها کماکان تعطیل خواهد بود و حضور اعضای کودک نیز در این مرحله امکان‌پذیر نیست ولی والدین می‌توانند کتاب‌های موردنیاز فرزندان خود را امانت بگیرند.
گفتنی است، تا پیش از این کتابخانه‌های عمومی کشور طی دو مرحله خدمات خود را به صورت غیرحضوری و بدون حضور اعضا آغاز کرده بودند.
در مرحله اول بازگشایی، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیلی اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی، از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز به کار کردند.
در مرحله دوم نیز کتابداران طی بخشنامه دیگری به آماده‌سازی بخش‌های مختلف و ایجاد تغییرات موردنظر برای بازگشایی پرداختند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز