اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

معاون فرماندار مهریز خواستار شد: فعالیت کتابخانه های شهرستان مهریز در فضای مجازی تقویت شود

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰ ب.ظ

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در روز دوشنبه 23 تیر، بر لزوم گسترش فعالیت کتابخانه های شهرستان مهریز در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، محمد جواد برزگر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کتابخانه های عمومی بیان کرد: در شرایطی که فضای خانه تنها مکان امن و سالم برای مردم است لازم است تدابیری را به کار بگیریم تا از شرایط فیزیکی اقشار مختلف مردم در مکان های عمومی جلوگیری کنیم.

برزگر، در ادامه سخنان خود گفت: کرونا شتاب تحول در ارتباطات و فضای مجازی را سرعت بخشیده است و همین مساله نیاز به بسترهای لازم برای ارتباط بی واسطه و گسترده کتابخانه ها با طبقات و اقشار مختلف اجتماعی را بیش از پیش آشکار می کند. لذا، آماده سازی و فراهم آوری بستر مناسب در فضای مجازی توسط کتابخانه ها می تواند فرصت مطالعه را برای مردم به همراه داشته باشد.

معاون فرماندار در پایان سخنان خود بر تلاش کتابداران در شهرستان جهت جلب حضور حداکثری تمامی اقشار مردم در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید و خواستار پیگیری رؤسای ادارات جهت تعامل گسترده با ادارات، سازمان‌ها و نهادها جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره در این فرصت باقی مانده شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز نیز ضمن تشکر از اعضاء انجمن و دیگر حاضران در جلسه، گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهر و روند مصوبات پیشین انجمن ارائه کرد.

قریشی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کتابخانه های شهرستان در فضای مجازی گفت: همه کتابخانه های مهریز با ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام به ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم می پردازند.

وی، نشست های کتابخوان مجازی، آموزش ساخت کاردستی، قصه گویی، نمایشگاه کتاب مجازی، معرفی متنی، صوتی و ویدوئی کتاب را از جمله فعالیت های کتابداران این شهرستان در فضای مجازی اعلام کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز همچنین در پایان سخنان خود به مشارکت 1800 نفری شهروندان مهریزی در دهمین جشنواره کتابخوان رضوی تا این تاریخ اشاره کرد و گفت: با توجه به تمدید جشنواره رضوی تا پایان تیرماه امیدوار هستیم با بستری که در فضای مجازی ایجاد شده است حضور حداکثری و با شکوه مردم را در این مسابقه که به نام امام رضا(ع) مزین شده است شاهد باشیم.

در ادامه جلسه، اعضاء انجمن کتابخانه های عمومی مهریز نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی مطرح کردند و مواردی نیز به امضاء و تصویب حاضران در جلسه رسید.

برگزاری مسابقه کتابخوانی الکترونیکی از کتاب "غدیر: حقیقتی بر گونه تاریخ" با همکاری شهرداری به مناسبت دهه امامت و ولایت تبلیغ و بارگذاری سوالات مسابقه و فایل پی دف اف کتاب در سایت ها، کانال ها و گروه های شهرستان جهت مشارکت حداکثری شهروندان، فعال سازی و رونق فضای مجازی جهت هدایت و سوق دادن مردم به کتابخوانی و ارتقای فرهنگ شهروندی در راستای کاهش حضور مردم در اجتماعات، با توجه به شیوع ویروس کرونا و تداوم آن، معرفی احادیث و روایت با موضوعات روز اجتماعی به همراه معرفی کتاب های مفید و شرح حال نویسندگان بزرگ در کانال ها و گروه های مجازی مختلف شهرستان، برگزاری نشست کتابخوان به مناسبت دهه امامت و ولایت، گسترش اجرای فعالیت های فرهنگی و به ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه های مهریز، جواد زارع زاده، عضو انجمن کتابخانه های مهریز و همچنین شمسی ابویی رابط فرهنگی اداره کتابخانه های مهریز به معرفی کتاب های «احقاق حق» تالیف حیدر مهدوی و «غدیر حقیقتی بر گونه تاریخ» نوشته رضا فرهادیان پرداختند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نظرات  (۱)

با سلام.

با وجود کرونا ، کلاس آموزش نقاشی رنگ روغن در پاییز ۹۹ در مهریز بر گزار میشود یا نه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی