اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

شرکت 613 نفر از شهروندان مهریزی در مسابقه کتابخوانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸ ق.ظ

تاکنون 613 نفر از شهرستان مهریز در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز ، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،با اعلام این خبر افزود: تا پایان روز دوشنبه 29 خرداد ماه، 613 نفر از شهروندان مهریز در مسابقه کتابخوانی هفتمین جشنواره رضوی به صورت آنلاین و مکتوب شرکت نموده اند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم شهرستان مهریز از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بیان داشت: 452 نفر به صورت فردی و 85 نفر خانوادگی در بخش مکتوب و 76 نفر در بخش آنلاین شرکت نموده اند که از این تعداد 149 نفر در مسابقه نقاشی ویژه کودکان، 62 نفر در مسابقه کتابخوانی از کتاب " ماه غریب من" ویژه نوجوانان، 82 نفر در مسابقه از کتاب "مهارت های زندگی در سیره ی رضوی" ،101 نفر از کتاب " بانوی ملکوت"، 56 نفر از کتاب" چلچراغ" و " 87 نفر از کتاب امام رضا و زندگی(زندگی به سبک خورشید)در مقطع بزرگسال شرکت نموده اند.

همچنین در بخش آنلاین نیز 76 نفر از شهروندان مهریزی در این مسابقه شرکت داشته اند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در ادامه با اشاره به مهلت شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا روز 10 تیرماه 96 با مراجعه به همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و تهیه منابع و پاسخنامه سئوالات مسابقه و یا مراجعه به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به آدرس www.yazdpl.ir در بخش‌های مکتوب و تا 20 تیرماه در بخش آنلاین جشنواره شرکت کنند.

وی همچنین به جذب 15میلیون ریال کمک خیری جهت جوایز مسابقه جشنواره از این شهرستان خبر داد.

گفتنی است آیین اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت و سالروز میلاد باسعادت حضرت رضا(ع) با معرفی نفرات برگزیده برگزار خواهد شد.


 

 

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

معرفی کتاب" ده قصه از امام رضا(ع)" از کتاب های جشنواره رضوی در کتابخانه عمومی امام هادی (ع) شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۲۲ ق.ظ

با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه، برنامه نقاشی و فصه گویی از کتاب " ده قصه از امام رضا(ع)" در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) برگزار شد.

در این مراسم، در ابتدا ، مسئول کتابخانه یکی از قصه های این کتاب را برای حاضرین بازخوانی کرد و در ادامه کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه به نقاشی از داستان های این کتاب پرداختند.

گفتنی است این کتاب از سری کتاب های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ویژه کودکان می باشد و علاقمندان می توانند با مراجعه به کتابخانه و امانت کتاب در مسابقه نقاشی  این جشنواره شرکت نمایند.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست کتابخوان خرداد ماه ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع) شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۱۹ ق.ظ

نشست کتابخوان خرداد ماه کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع) شهرستان مهریز، روز دوشنبه،22 خرداد ماه با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه با معرفی 6 عنوان کتاب برگزار شد.

در این نشست کتاب های" مسافران مدینه"،" گربه کوچه ما"، "علی کوچیکه"، "هواپیمای الاغک"، "خر باسواد" و "قصه های خوب برای بچه های خوب" به ترتیب توسط فاطمه دریس، مبینا دهقان، ریحانه دریس، مائده دهقان،‌فاطمه تقوی و محدثه دهقانی زاده معرفی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری مسابقه نقاشی رضوی در کتابخانه عمومی بقیه الله شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶ ق.ظ

با حضور تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه عمومی بقیه الله، مسابقه نقاشی از کتاب " ده قصه از امام رضا(ع)" از سری کتاب های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، روز شنبه،20 خرداد ماه برگزار شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گزارشی از فعالیت های متنوع فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به مناسبت رحلت امام خمینی(ره)

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ق.ظ


به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) برنامه های متنوعی در کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، برگزاری نشست کتابخوان ویژه رحلت امام در کتابخانه های عمومی شهدای خورمیز و سمسار، برگزاری نمایشگاه کتاب در تمامی کتابخانه های عمومی شهرستان، معرفی کتاب" درس هایی از امام "و " قناعت و ساده زیستی"، برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخانه عمومی روضه الشهدا، کاردستی در کتابخانه عمومی بقیه الله و شهدای خورمیز از برنامه های ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان به مناسبت 14 و 15 خرداد بود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

اعلام نتایج مسابقه کتابخوانی ویژه فرهنگیان شهرستان مهریز به مناسبت هفته معلم

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸ ب.ظ


 برندگان مسابقه کتابخوانی ویژه فرهنگیان مهریز اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز ، سعید قریشی ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با اعلام این خبر افزود:به مناسبت هفته معلم، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مسابقه کتابخوانی از کتاب" تعلیم و تربیت در اسلام" اثر شهید مرتضی مطهری ویژه فرهنگیان با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برگزار کرد که در این مسابقه 147 نفر از فرهنگیان شرکت نموده که 12 نفر به قید قرعه به عنوان برنده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: به شش  نفر اول کارت هدیه و به شش  نفر دوم بسته فرهنگی اهدا می شود.

گفتنی است اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی ویژه فرهنگیان شهرستان مهریز، بدین شرح می باشد.

شش نفر اول

 نفیسه عبداللهی از مدرسه آمنه ، عزت دریایی از مدرسه شهید صلواتی ،اکرم باغشاهی از مدرسه کریم اهل بیت، فرشته هاشم زاده از مدرسه شکیب، اکرم ابویی از مدرسه شاهد، صالح خواجه زاده از مدرسه شهید صدوقی             

شش نفر دوم                                                                                                                            

محمد حسین دهقانی زاده از مدرسه صدرا، مرضیه زارع از مدرسه یاسین، خدیجه مهدی پور از مدرسه شاهد، اکرم زارع بیدکی از مدرسه ام لیلی،سید حسین حسینی هاشمی از مدرسه ثارالله، ملکه زارع بیدکی از مدرسه چهره آذر

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

فعالیت های متنوع کتابخانه های عمومی شهرستان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۲۵ ق.ظ

با شروع ماه مبارک رمضان،برنامه های متنوع فرهنگی با هدف ارتقاء فرهنگ خواندن در کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، با همت مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی امام هادی (ع)، با حضور جمعی از بانوان، نشست کتابخوان با معرفی کتاب های " ظهور و سقوط سلطنت پهلوی "،" حضرت ابوالفضل"، "شما که غریبه نیستید"، "شوهر آهو خانم"، "چه کسی پنیرت را جابه جا کرد" و "فرزندان ما جواهرند ولی ما آهنگریم" در محل کتابخانه عمومی امام هادی(ع) اجرا شد . در ادامه برنامه های این کتابخانه ،مراسم " قصه گویی کودک با حضور مادران" انجام شد و طیبه زارع زاده، مسئول کتابخانه و سمیه طباطبایی، کتابدار کتابخانه  در جمع کثیری از کودکان به قصه گویی پرداختند.

مسئول کتابخانه عمومی سمسار نیز با حضور درجشن پیش دبستانی عطر مهر، ضمن تشویق کودکان به شرکت در برنامه های قصه گویی و نقاشی کتابخانه به نونهالان کتاب اهداکرد.

کتابخانه مهر بهادران نیز با برپایی نمایشگاه کتاب های رضوی به استقبال جشنواره کتابخوانی رضوی نهاد کتابخانه های عمومی رفت و با حضور کودکان اولین مرحله قصه گویی و مسابقه نقاشی از کتاب " ده قصه از امام رضا(ع) " از سری کتاب های رضوی مخصوص کودک را در کتابخانه اجرا نمود.

همچنین قصه گویی از قصه" شلغم پر برکت" از سری کتاب های قصه گویی توسط مسئول کتابخانه مسجد امام حسین(ع) با حضور تعدادی از کودکان عضو کتابخانه  صورت گرفت.


در پایان نیز کتابخانه عمومی بقیه الله ، کلاس آموزش ساخت کاردستی از کتاب "اوریگامی برای همه" را برگزار کرد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست کتابخوان رضوی در کتابخانه عمومی روستایی روضه الشهدا مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۵۳ ق.ظ


دومین نشست کتابخوان کتابخانه ای در سال جدید روز پنج شنبه 4خرداد ماه با معرفی کتاب های رضوی در کتابخانه روضه الشهداء روستای میرک آباد مهریز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی مهریز،در این نشست کتابها ی" ماه غریب من "چلچراغ شیراز"،"بانوی ملکوت"، "امام رضا و زندگی" و "طب جامع امام صادق(ع)" که به ترتیب توسط عاطفه السادات حسینی ؛ بتول دهقان؛ فاطمه زارع میرک آباد؛ راضیه دهقان؛ و فاطمه زارع معرفی گردید.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با همت و تلاش مسئول کتابخانه امام هادی(ع) شهرستان مهریز کتاب قابوسنامه در دبستان پروین اعتصامی معرفی و جمع خوانی شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۵۹ ق.ظ

صبح روز سه شنبه 2 خرداد سالجاری،طیبه زارع زاده،  مسئول کتابخانه امام هادی(ع)  با حضور در دبستان پروین اعتصامی به معرفی کتاب پرداخت.

در این نشست مسئول کتابخانه، ضمن قدردانی از همکاری کادر آموزشی دبستان پروین اعتصامی در راستای همکاری در برگزاری نشست های کتابخوان مدرسه ای،کتاب" قصه های شیرین قابوسنامه: مجموعه ای از ادبیات کهن برای نوجوانان" را برای دانش آموزان معرفی کرد.

در پایان از دانش آموزان معرفی کننده کتاب در نشست های کتابخوان و فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی با اهدای جوایزی تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گزارش تصویری برنامه های اردیبهشت ماه کتابخانه عمومی شهید مطهری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ب.ظ

گزارش تصویری

کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مهریز با همت مسئول و کتابداران کتابخانه،نشست کتابخوان با حضور طلبه های حوزه واحد خواهران، دوره آموزش قصه گویی و برنامه آموزش کاردستی را در کتابخانه برگزار نمودند. 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز