اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

فرماندار مهریز: کتابخانه های عمومی مرکز استعدادیابی و پرورش کودکان و نوجوانان هستند

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۳۳ ب.ظ

فرماندار مهریز روز دوشنبه 31 تیرماه در برنامه نمایش­نامه ­خوانی در مرکز سالمندان بی ­بی کوچک گفت: کتابخانه ­های عمومی مرکز اصلی استعدادیابی و پرورش کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، برنامه نمایش­نامه­ خوانی به مناسبت هفته بهزیستی با حضور رضا زارع­ زاده فرماندار مهریز، محمد جواد برزگر معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار، علیرضا مرادیان معاون عمرانی فرماندار، سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، علی علیزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان، حسن زارعیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز، محمود زارع خیر مجموعه سالمندان بی­ بی کوچک و جمعی از سالمندان برگزار شد.

رضا زارع زاده، فرماندار مهریز اجرای برنامه­ های متنوع در مراکز سالمندان را ارزشمند خواند و گفت: اجرای برنامه­ های شاد و متنوع در مراکز سالمندان توسط دستگاه­ های اجرایی از قبیل بهزیستی، مراکز فرهنگی می­ تواند در تقویت نشاط سالمندان موثر باشد.

فرماندار مهریز، نمایش­نامه­ خوانی اعضاء کتابخانه عمومی شهید مطهری را گامی موثر در خصوص افزایش مهارت­های فن بیان کودکان و افزایش اعتماد به نفس آنان دانست و اظهار داشت: مراکز فرهنگی به ویژه کتابخانه­ های عمومی مراکز اصلی استعدادیابی کودکان و نوجوانان هستند و پرورش استعدادهای کودکان و تقویت اعتماد به نفس و آموزش برقراری ارتباط موثر با دیگران را از وظایف مربیان، معلمان و کتابداران در این مراکز فرهنگی اعلام کرد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز اجرای برنامه­ های فرهنگی کتابخانه­ های عمومی در مراکز مختلف و مکان­های عمومی را از سیاست­ های اداره کتابخانه­ های شهرستان مهریز در سال 98 اعلام کرد و اظهار داشت: قصه­ گویی، نمایش­نامه­ خوانی، نشست­ های کتاب­خوان، جمع­ خوانی کتاب، مسابقات کتاب­خوانی از جمله فعالیت ­های 11 کتابخانه­ عمومی شهرستان است.

قریشی در بخشی دیگر از سخنان خود به تجربه خوب نشست های کتابخوان و استقبال مخاطبان اشاره کرد و گفت: در ادامه طرح نشست های کتاب­خوان، نشست­های نمایش نامه خوانی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارائه شده است و کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با تشکیل گرو ه­های نمایش­نامه­ خوانی و با هدایت کتابدران به اجرای این برنامه در کتابخانه­ ها و مراکز مختلف می ­پردازند.

علی علیزاده، رئیس اداره بهزیستی نیز با اشاره به همکاری ­های خوب اداره کتابخانه­ های عمومی مهریز با مجموعه بهزیستی و اجرای برنامه ­های متنوع و شاد در مراکز سالمندان، مهدکودک­ ها و مراکز تحت پوشش این اداره گفت: اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی یکی از رویکردهای اداره بهزیستی شهرستان مهریز است.

این برنامه با خوانش داستان «مورچه و زنبور» اقتباس شده از کتاب «قصه های خوب برای بچه­ های خوب» تالیف مهدی آذریزدی و به کارگردانی حمیده حایری توسط اعضاء کتابخانه شهید مطهری اجراء شد.

گفتنی است، گروه نمایش­نامه­ خوانی کتابخانه ­عمومی شهید مطهری با همکاری اداره کتابخانه­ های عمومی مهریز و مشارکت ادارات مختلف شهرستان به اجرای نمایش­نامه­ خوانی با شعار «کتابخانه ­ای به وسعت شهر» در مکان­های مذهبی، تفریحی و تاریخی می پردازد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی مجتمع نشست کتابخوان تخصصی فرهنگیان برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۲۷ ب.ظ

نشست کتابخوان ویژه فرهنگیان به همت کتابداران کتابخانه عمومی مجتمع روز شنبه 29 تیرماه در محل کتابخانه عمومی مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، نشست تخصصی فرهنگیان با حضور سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز؛ حسن زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از فرهنگیان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با اشاره به نقش فرهنگیان در توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه بر لزوم همکاری بین کتابداران و معلمان تاکید کرد و گفت: معلمان پرورش دهنده و راهنمای کودکان و نوجوانان هستند و بی تردید همراهی معلمان با کتابداران در توسعه فرهنگ کتابخوانی در ترغیب دانش آموزان بسیار موثر است.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، با ابراز امیدواری نسبت به تداوم نشست های تخصصی فرهنگیان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های کتابخوان یکی از برنامه ها و سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین تمامی اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

وی، در ادامه گفت: با توجه به این که فرهنگیان یکی از اقشار موثر در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستند با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهریز و همچنین استقبال خوب معلمان تاکنون 3 نشست تخصصی کتابخوان فرهنگیان برگزار شده است.

شایان ذکر است در این نشست، کتاب های "درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران" نوشته محمد سعید ذکایی توسط حسن زارعیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز، "چنین گفت زرتشت" نوشته فردریش نیچه توسط نجمه عرفان، "کلیدر" نوشته محمود دولت آبادی توسط سید علی اصغر طباطبائی نیا و "انقلاب و بسیج سیاسی" نوشته حسین بشیریه توسط زهرا جاویدی پور به حاضران معرفی شد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نخستین نشست نمایش نامه خوانی در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۲ ق.ظ

با خوانش نمایش نامه «پیک نیک در میدان جنگ»، نخستین نشست نمایش نامه خوانی کتابخانه مجتمع در روز چهارشنبه 26 تیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تجربه خوب نشست های کتابخوان و استقبال مخاطبان، طرح نشست های نمایش نامه خوانی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارائه شد و کتابخانه مجتمع در اولین گام و با حضور پرشور اعضاء فعال کودک و نوجوان و با کارگردانی الهام زارع زاده، کتابدار کتابخانه اولین نشست نمایش نامه خوانی را برگزار کرد.

معتمدی، در ادامه بیان کرد: در این نشست، نمایش نامه «پیک نیک در میدان جنگ» با نقش خوانی اعضاء کودک کتابخانه در بخش کودک برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی مجتمع با اشاره به این که نمایش نامه خوانی یک فعالیت گروهی و تمرین متن خوانی است لذا، در صدد هستیم تا این نشست ها را به صورت ماهیانه برگزار کنیم.

گفتنی است، سلسله نشست های نمایشنامه خوانی از فعالیت های ترویجی کتابخانه های عمومی است که با هدف خوانش بهترین نمایشنامه های ایران و جهان، معرفی سبک ادبی نمایشنامه و نمایشنامه نویسان برتر به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گرامی داشت روز «بهزیستی و تامین اجتماعی» در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۹ ق.ظ

به مناسبت روز «بهزیستی و تامین اجتماعی» کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری برنامه های متنوعی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، ضمن تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی از ارائه برنامه های متنوع به مناسبت این روز خبر داد و گفت: به جهت نامگذاری 25 تیرماه به عنوان روز «بهزیستی و تامین اجتماعی» و آشنایی اعضاء کودک و نوجوان کتابخانه با فعالیت های این سازمان فرهنگی، اجتماعی و امدادی در ابتدا توضیحاتی در خصوص فعالیت های سازمان بهزیستی به کودکان عضو کتابخانه ارائه شد.

معتمدی، دیگر برنامه های صورت گرفته در این روز را، قصه گویی، کاردستی و اجرای نمایش با صورتک های نمایشی توسط اعضاء کتابخانه اعلام کرد و گفت: قصه گویی از کتاب «تیبی تلاش می کند» نوشته شارون یوزمن با موضوع پرستویی که از ناحیه بال معلول می باشد و با تلاش می تواند با دیگران دوست شود و توانایی های خود را ارائه کند توسط مسئول کتابخانه برای کودکان بلندخوانی شد و در ادامه الهام زارع زاده، کتابدار بخش کودک با برپایی کارگاه آموزشی کاردستی و تهیه صورتک های نمایشی لحظات شادی را در بخش کودک رقم زدند.  

شایان ذکر است، کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز 1600 عضو و بیش از 28000 نسخه کتاب دارد که به ارائه خدمات به تمام گروه های سنی می پردازد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

در باغ پهلوانپور مهریز صورت گرفت؛ نشست کتابخوان کتابخانه عمومی شهید مطهری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲ ق.ظ

نشست کتابخوان کتابخانه عمومی شهید مطهری در روز دوشنبه 24 تیر در محل باغ جهانی پهلوانپور مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این نشست که به همت کتابداران و جمعی از اعضاء کودک و نوجوان کتابخانه عمومی شهید مطهری در فضایی متفاوت برگزار شد 6 عنوان کتاب معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

ایمان مطهری نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز گفت: انتخاب باغ پهلوانپور به عنوان محل برگزاری این نشست به جهت نشان دادن اهمیت کتاب و کتابخوانی در هر مکانی و نیز تبلیغ و اشاعه فرهنگ کتابخوانی به همه اقشار مختلف جامعه است.

مطهری نیا، با اشاره به این که کتابخانه های عمومی پیشگام اشاعه فرهنگ کتابخوانی هستند بیان کرد: کتابداران کتابخانه های عمومی به عنوان سفیران فرهنگ کتابخوانی نیز باید فعالیت های فرهنگی و امکانات و قابلیت های کتابخانه های عمومی را به شیوه های مختلف اطلاع رسانی و از هر فرصتی در جهت جذب مخاطبان استفاده کنند.

حمیده حایری، کتابدار بخش کودک کتابخانه عمومی شهید مطهری اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهید مطهری با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی، سلسله نشست هایی را با محوریت کتاب در مکانهای پربازدید از قبیل: مکانهای مذهبی، تفریحی و آثار باستانی شهرستان مهریز با شعار «کتابخانه ای به وسعت شهر» برگزار می کند تا از این طریق فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی را به شهروندان مهریزی ارائه کند.

حمیده حایری، آشنایی اعضاء کودک و نوجوان کتابخانه با مکان های تاریخی، مذهبی و تفریحی شهرستان و همچنین تقویت روحیه جمعی و همکاری گروهی اعضاء کتابخانه را از اهداف اجرای این طرح دانست و بیان کرد: در این اردوهای کتابخوانی، حفاظت از محیط زیست، تعامل و چگونگی همکاری و فعالیت های گروهی، شیوه های کتابخوانی، نمایش نامه خوانی و فکرورزی آموزش داده می شود.

گفتنی است در این نشست کتابخوان، کتاب های "مدرسه سقوط می کند" نوشته لوییس سکر توسط علیمحمد زارع زاده، "از تابستان تا تابستان" نوشته ماریا پار توسط محمد معین زارع زاده، "جوانمردان صحرا" نوشته مهدی میرکیانی توسط نادیا دهقانی زاده، "دوست مهربان کبوترها" نوشته مجید ملامحمدی توسط زهرا زارع زاده، "گردان قاطرچی ها" نوشته داوود امیریان توسط مریم گل و "جشن آتش" نوشته مهدی میرکیانی توسط زینب زارع زاده معرفی شدند.

شایان ذکر است کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز 1500 عضو و بیش از 18000 نسخه کتاب دارد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

معرفی کتاب «جدال در زیویه» در جمع اعضاء کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۷ ق.ظ

به همت کتابدار کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری، معرفی و جمع خوانی کتاب «جدال در زیویه» صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع از برگزاری نشست جمع خوانی و معرفی کتاب «جدال در زیویه» از جمله کتاب های کتابخوان ماه تیر خبر داد و گفت: به همت سید سعید سیدرضایی، کتابدار کتابخانه و حضور جمعی از اعضاء این کتابخانه این نشست برگزار و کتاب «جدال در زیویه» نوشته «محمد تقی مشکوری» با موضوع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به اعضاء معرفی شد.

معتمدی در پایان گفت: نشست های جمع خوانی به صورت ماهیانه و در جهت معرفی کتاب های کتابخوان ماه در قالب یک نشست برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در این نشست ها شرکت کنند.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

دومین کارگاه آموزشی تربیت فرزند در کتابخانه عمومی مهر بهادران برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۳۸ ب.ظ

دومین کارگاه تربیت فرزند، با همکاری کانون فرهنگی شهید حمید سیاهکالی در محل کتابخانه عمومی مهر بهادران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مریم منگلی، از برگزاری دومین کارگاه تربیت فرزند با حضور والدین اعضاء کودک کتابخانه خبر داد و گفت: این کارگاه با تدریس حجت الاسلام والمسلمین احسان اکبری به مدت 2 ساعت و با موضوع روش های صحیح برخورد با فرزندان برگزار شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گرامیداشت روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی شهید مطهری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۷ ب.ظ

کتابداران و اعضاء کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز، با اجرای برنامه های جمع خوانی، نمایشنامه خوانی، فلسفه برای کودکان و نمایشگاه کتاب از آثار مهدی آذریزدی یاد و خاطره پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران را گرامی داشتند.

گزارش تصویری؛

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

اولین کارگاه خلاقیت مادر و کودک در کتابخانه عمومی سمسار عصمت آباد برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۱۹ ب.ظ

نخستین کارگاه آموزشی «خلاقیت مادر و کودک» با هدف پرورش خلاقیت در کودکان در کتابخانه عمومی سمسار روستای عصمت آباد مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، اکرم دهقان عصمت آبادی، مسئول کتابخانه عمومی سمسار با اعلام این خبر گفت: این کارگاه، در فضایی شاد و با حضور بیش از 50 نفر از مادران و کودکان برگزار شد.

اکرم دهقان، در ادامه اظهار داشت: این کارگاه با کارشناسی آذر شفیع و با آموزش مهارتهایی از قبیل: تقویت حواس پنجگانه، پرورش خلاقیت، تخلیه هیجانی، افزایش توانایی گفتاری، زبانی، شنیداری و افزایش مهارت برقراری ارتباط با افراد و محیط به مدت 4 ساعت در محل کتابخانه عمومی سمسار برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی سمسار، اجرای چنین برنامه هایی را جزء اهداف این کتابخانه اعلام کرد و گفت: استمرار چنین برنامه هایی در کتابخانه می تواند نقش بسزایی در جذب مخاطبان به ویژه کودکان به کتابخانه و کتابخوانی داشته باشد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰ ب.ظ

کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، با ارائه برنامه های متنوع فرهنگی، یاد و خاطره پدر ادبیات کودکان ایران، مهدی آذریزدی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری با اعلام این خبر گفت: روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان، فرصت مناسبی است جهت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با کتاب و همچنین ارج نهادن به مقام چهره فرهنگی ایران یعنی مهدی آذریزدی و کتابخانه های عمومی به عنوان مبلغان فرهنگی نقش مهمی در معرفی چهره های فرهنگی از جمله نویسندگان ارائه می کنند.

معتمدی در ادامه خاطر نشان کرد: با حضور اعضاء کودک کتابخانه عمومی مجتمع، قصه گویی از کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» نوشته «مهدی آذریزدی»، شعرخوانی و تهیه روزنامه دیواری از جمله فعالیت های صورت گرفته در بخش کودک به مناسبت این روز بود.

گفتنی است کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز با ارائه برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبت های مختلف به ارائه خدمات می پردازد.

شایان ذکر است کتابخانه عمومی مجتمع 1600 عضو دارد که از این تعداد 300 نفر کودک و 400 نفر عضو نوجوان هستند.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز