اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

قصه گویی اردیبهشت ماه کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع)

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰ ق.ظ

نشست قصه گویی کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع)، در هفته پایانی اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست، کتاب «کلاغ خنزر پنزری» نوشته سروناز پریشان زاده، توسط مسئول کتابخانه، قصه گویی شد.

گفتنی است در پایان نشست، کودکان، به نقاشی از محتوای داستان پرداختند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با معرفی 5 عنوان کتاب: نشست کتابخوان مدرسه ای کتابخانه امام هادی(ع) برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۵۰ ق.ظ

نشست کتابخوان مدرسه ای کتابخانه امام هادی(ع) در روز چهارشنبه بیست وشش اردیبهشت در مدرسه پروین اعتصامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ابتدا، سیده سمیه طباطبایی، مسئول کتابخانه امام هادی(ع) در خصوص نحوه خدمات کتابخانه، عضویت و همچنین معرفی بخش های مختلف کتابخانه، توضیحاتی به دانش آموزان ارائه داد.

وی، در ادامه از دانش آموزان خواست: در تعطیلات تابستان برای پر کردن اوقات فراغت، به کتابخانه مراجعه و کتابهای مورد علاقه خود را مطالعه نمایند.

در ادامه این نشست، کتابهای جشن آتش، شهر فرنگ، گلوله خیالی، شازده کرگدن توسط دانش آموزان و کتاب کلید بهشت که موضوع آن نماز است توسط مسئول کتابخانه معرفی شد.

در پایان نیز، به منظور تشویق دانش آموزان به امر کتاب و کتابخوانی، به چند نفر از دانش آموزان کتاب اهدا شد.

گفتنی است نشست های کتابخوان مدرسه ای با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط دانش آموزان صورت می گیرد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نخستین دوره آموزشی «ارگونومی» صبح امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه با حضور 18 نفر از کتابداران شهرستان مهریز در کتابخانه عمومی بقیه­ الله(عج) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز بیان داشت: این دوره آموزشی با هدف افزایش بهره ­وری با عنایت به سلامت رفاه کارکنان در محیط کار شکل گرفته است.

قریشی اظهار داشت: تعیین و ارزیابی شرایط محیط کار کتابدران، با حضور کارشناسان مسئوول در کتابخانه­ ها به واسطه تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی کتابداران در دستور کار این اداره، قرار خواهد گرفت. 

دوره آموزشی «ارگونومی» (ایمنی و بهداشت در محیط کار) با تدریس محمد­علی برزگری کارشناس بهداشت حرفه­ ای از ساعت 8 صبح تا 11 و با حضور 18 نفر از مسئولان و کتابداران با احتساب امتیاز آموزش کارکنان، برگزار شد.

برزگری، مطالبی تحت عنوان وضعیت بدنی در حین کار و نقش آن در سلامت و بهره ­وری، عوامل زیان­ آور محیط کار و بهبود کیفیت زندگی را مطرح نمود.

در پایان، سعید قریشی، رئیس کتابخانه ­های عمومی مهریز با اهدای لوح سپاس و هدیه از محمد­علی برزگری، مدرس این دوره تقدیر کرد.



  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

همزمان با روز جهانی بیماری های خاص صورت گرفت: حضور کتابداران کتابخانه های روستایی شهرستان مهریز در مدرسه استثنایی انفاق

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۱۰ ق.ظ

به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و همزمان با  روز جهانی بیماری های خاص و صعب العلاج، کتابداران کتابخانه های روستایی شهرستان مهریز، با حضور در مدرسه انفاق از معلمان این مدرسه تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این بازدید که به منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماری های صعب العلاج، روز هجدهم اردیبهشت ماه صورت گرفت،کتابداران کتابخانه های روستایی  با حضور در مدرسه انفاق و تبریک روز معلم ضمن اهداء گل و کتاب، برای  دانش آموزان این مدرسه برنامه هایی از قبیل قصه گویی و کتابخوانی برگزار کردند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری اولین نشست هم اندیشی مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سال جدید

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۰۹ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این جلسه ابتدا سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن عرض خیرمقدم و تقدیر از تلاش همکاران به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره و مشکلات موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت.

سعید قریشی در ابتدا به این موضوع که سال 1396 شاهد پیشرفت و رشد برنامه های کتابخوانی در کتابخانه های عمومی شهرستان از لحاظ برگزیده شدن کتابداران نمونه کشوری و استانی و همچنین افتتاح کتابخانه خیری حاج علی اکبر محبوبی بوده ایم، اشاره کرد. وی همچنین گزارشی از عملکرد اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در مورد تجهیزات و فعالیت های عمرانی صورت گرفته نظیر بازسازی کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری و کتابخانه روستایی سمساریزدی ارائه نمود. در ادامه مشکل حق انتفاع کتابخانه های عمومی مسجد امام حسین (ع) و روضه الشهدا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درپایان جلسه مسئولین کتابخانه ها به ارائه پاره ای از مشکلات کتابخانه هایشان پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود را در  زمینه ی ارتقای مبحث کتابخوانی مطرح نمودند.

لازم به ذکر است در این جلسه اجرای برنامه های معرفی و نشست کتابخوان، برگزاری نشست های قصه گویی در کتابخانه ها، برگزاری جشنواره رضوی، تهیه وارسال تجهیزات بخش کودک و  تعمیر صندلی های مطالعه در دستور کار کتابخانه ها و اداره شهرستان قرار گرفت.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

تقدیر رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز از تعدادی از معلمان شهرستان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹ ب.ظ

به مناسبت هفته بزگداشت مقام معلم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز صبح  روز شنبه  15 اردیبهشت ماه، با حضور در تعدادی از مدارس  شهرستان از تلاش معلمان این مدارس تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در راستای گرامیداشت مقام معلم، در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری از دبستان دخترانه حاجی حسن زارع، دبستان دخترانه شکرالله زارعین و دبستان پسرانه شاهد دانش و دوره اول و دوم متوسطه دخترانه فاطمیه شهرستان مهریز بازدید نمود.

سعید قریشی، ضمن گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، شغل معلمی را تأثیرگذارترین شغل در تعالی و رشد مردم هرجامعه‌ای دانست. وی همچنین اظهار داشت: نهادهای دولتی و غیردولتی و به خصوص نهادهای فرهنگی، باید توجه ویژه‌ای به جایگاه این قشرخدوم داشته باشند.

گفتنی است وی طی این بازدید با اهدای گل از زحمات مدیران و معلمان تقدیرو تشکر نمود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سالجاری با حضور معاون فرماندار، اعضای انجمن و جمعی از مسئولین شهرستان ، روز سه شنبه ،4 اردیبهشت ماه در محل کتابخانه عمومی بقیه الله مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این جلسه که با هدف برنامه ریزی برنامه کتابخوانی به مناسبت هفته معلم و تمدید حق انتفاع دو کتابخانه عمومی شهرستان برگزار شد، محمد زارع، معاون فرماندار با تبریک اعیا شعبانیه و  تشکر از حضور اعضای انجمن، بیان داشت: تلاش جهت رشد برنامه های کتابخوانی و توسعه کتابخانه ها، بایستی هدف تمامی دستگاه های فرهنگی باشد و شخصیت های  فرهنگی و مسئولین دستگاه های فرهنگی در این زمینه همگام با کتابخانه ها در پیشبرد و رشد برنامه های کتابخوانی تلاش نمایند و به مناست های مختلف ، برنامه های کتابخوانی و معرفی کتاب در حوزه های مختلف و با حضور اقشار مختلف  انجام شود.

وی در ادامه به مشکل حق انتفاع کتابخانه های عمومی مسجد امام حسین (ع) و روضه الشهدا اشاره کرد و گفت: ناحیه مقاومت بسیج و اداره فرهنگ و ارشاد با همکاری کتابخانه ها، جلسه ای را با حضور هیات امنای مسجد و مجتمع فرهنگی روضه الشهدا را در اسرع  وقت برگزار نموده و نسبت به تمدید واگذاری 30 ساله کتابخانه اقدام نمایند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز نیز در این نشست، از تلاش و همکاری  مسئولین شهرستان و اعضای انجمن  در خصوص اجرای بهتر برنامه های کتابخوانی تشکر کرد و  گزارشی از روند اجرات مصوبات جلسه قبل ارائه داد.

قریشی همچنین به  برنامه های شاخص کتابخانه های عمومی به مناسبت هفته معلم پرداخت و در ادامه  به برخی مشکلات کتابخانه های عمومی اشاره کرد.

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سالجاری، با معرفی دو کتاب توسط دو دانش آموز کتابخوان برتر شهرستان  و اهدای هدیه و لوح تقدیر به اعضای انجمن پایان یافت.

گفتنی است :تجلیل  از معلمینی که بیشترین همکاری را با کتابخانه های عمومی در زمینه فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی داشته اند، ارائه و تدوین تقویم متمرکز شهرستانی برای برنامه های کتابخوانی و به ویژه مسابقات کتابخوانی و نشست کتابخوانی در هر مناسبت با مسئولیت یک دستگاه فرهنگی شهرستان ، برگزاری نشست کتابخوان با معرفی کتاب های مهدویت در محل کتابخانه عمومی بقیه الله ، معرفی دانش آموزان کتابخوان و حضور آنان در برنامه های کتابخوانی و معرفی کتاب ، همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد  جهت تمدید حق انتفاع کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع)و روضه الشهدا ، برپایی  غرفه کتابخوانی و معرفی کتاب در حوزه دفاع مقدس به مناسبت یادواره شهدای شهرستان در اوایل تیرماه  از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

 


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز