اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۲۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

برگزاری دومین نشست کتابخوان مدرسه ای کتابخانه مجتمع فرهنگی شهرستان مهریز در سالجاری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۳۲ ق.ظ


دومین نشست کتابخوان مدرسه ای کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری با حضور دانش آموزان مدرسه فاطمیه در کتابخانه مجتمع، سه شنبه 26 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست خانم ها مطهره زارع بیدکی،فاطمه زارع بیدکی، فاطمه زاده مهریزی، فاطمه اکبری, نازیلا رخشانی به ترتیب کتاب های شهر خدا رمضان و رازهای روزه داری: نوشته علی رضا پناهیان ، صد و یک پرسش و پاسخ در باره پزشکان و داروسازان بزرگ: نوشته حسن سالاری، علم در ایران باستان: نوشته حسن سالاری، اعتماد به نفس در ده روز: نوشته سید مصطفی حورایی، و فرزندان ما جواهرند ولی ما آهنگریم: نوشته مسلم تسابحجی را معرفی نمودند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری چهار نشست کتابخوان با همکاری کتابخانه عمومی بقیه الله شهرستان مهریزی در دبستان اخوان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۱۹ ق.ظ

چهارمین نشست کتابخوان مدرسه ای کتابخانه بقیه الله با همکاری دبستان اسلامی اخوان طباطبایی در صبح چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در ابتدای نشست, فاطمه زارع بیدکی کتابدار کتابخانه ضمن تشکر از کادر آموزشی دبستان اخوان طباطبایی در همکاری با برگزاری چهار نشست کتابخوان ،با معرفی کتاب "10 قصه از امام رضا (علیه‌السلام) برای بچه‌ها" دانش آموزان را برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی تشویق کرد.

در ادامه دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم به معرفی کتابهای خود پرداختند. کتابهای "فرهنگ تصویری دایناسورها ", "داستانهای بهشتی ", "مردی که خواهدآمد: حضرت امام مهدی علیه السلام " , "قصه های خوب برای بچه های خوب(سندباد نامه و قابوسنامه) ","قصه های خوب برای بچه های خوب(مرزبان نامه)" و " می دانی چرا شترها کوهان دارند" به ترتیب توسط مریم موسی زاده, ماهک ذکوه روشن دل, نازنین زهرا ابویی, معصومه ابویی, فرزانه پورحسنی و نازنین دهقان معرفی کردند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

در راستای گرامیداشت فرهنگ کتاب و کتابخوانی نشست کتابخوان ویژه سربازان وظیفه شهرستان مهریز برگزار شد.

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۴۴ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشت 5 نفر از سربازان وظیفه حاضر در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان به ارائه کتاب در زمینه موضوعی  دفاع مقدس پرداختند.

در این جلسه، ابتدا امیر حسینی، سرهنگ و جانشین ناحیه مقاومت بسیج ضمن بیان ارزش های کتابخوانی به ویژه مطالعه کتاب های دفاع مقدس، به این مهم اشاره کرد که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کتابخوانی باید در بین اقشار مختلف جامعه فراگیر شود و هدف از برگزاری نشست های معرفی کتاب در تجمع سربازان نیز در راستای فرمایش رهبر و رونق کتابخوانی می باشد .

وی سپس  کتاب  " آتش در باران" را معرفی کرد و در ادامه کتاب های" سلام بر ابراهیم"،"آن بیست و سه نفر"،"نامیرا "و "خاک های نرم کوشک" به ترتیب توسط حمید علیان،مرتضی زارع خورمیزی، بهروز زارع و محمد حسن آمده معرفی و صفحات برگزیده و جذاب کتاب بازخوانی شد.

گفتنی است باتوجه به استقبال زیاد سربازان، نشست های معرفی کتاب، هر هفته دوشنبه صبح در محل ناحیه مقاومت بسیج برگزار می شود.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

حضور پرشور کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه عمومی شهدای خورمیز شهرستان مهریز در نشست کتابخوان

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲ ق.ظ

21 اردیبهشت ماه، با حضور تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه، نشست کتابخوان با معرفی 7 عنوان کتاب  در کتابخانه برگزارشد.

در ابتدای این نشست:  کتاب "لالو " داستان یک کودک معلول روستایی توسط فرزانه بیگ، مسئول کتابخانه برای شرکت کنندگان معرفی شد.

در ادامه 7 نفر از اعضای حاضر به معرفی کتاب های "مدرسه سقوط می کند"،"قصه های من و بابام"،"سفرهای علمی:دراکولای قصر ترسناک"،"شب سرد و فرشته"،"سفرهای علمی:پرواز درون حبابها"،"پنهان در درون" در جمع دوستان خود پرداختند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

جمع خوانی کتاب لالو در کتابخانه عمومی بقیه الله شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۳۸ ق.ظ

23 اردیبهشت ماه، کتاب "لالو" توسط جمعی از اعضای فعال کتابخانه عمومی بقیه الله شهرستان مهریز جمع خوانی و معرفی شد.

گفتنی است این کتاب درباره زندگی «مراد» یا «لالو» پسر کوچکی است که توان تکلّم ندارد، مادرش را در بدو تولد و پدر را بر اثر حادثه‌ای در روستا از دست می‌دهد و با مادر بزرگ خود «عجب دایزا» زندگی می‌کند و توانسته است با سعی و تلاش خود قدمی بزرگ برای روستایی که درآن زندگی می کند بردارد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برنامه های اردیبهشت ماه کتابخانه مهر روستای بهادران شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۲۰ ق.ظ

گزارش تصویری

معرفی کتاب " تخم مرغ خال خالی" از کتاب های کتابخوان ماه اردیبهشت ماه نهاد کتابخانه های عمومی کشور

برگزاری مسابقه کتابخوانی  از کتاب " خاک های نرم کوشک"  با همکاری کتابخانه مهر بهادران و پایگاه بسیج ام سلمه بهادران

معرفی کتاب جاذبه و دافعه امام علی(ع) اثر مرتضی مطهری

تقدیر از فرهنگیان و همچنین تقدیر از مسئول کتابخانه مهر بهادران در هفته معلم توسط فرماندار

برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نشست کتابخوان به همراه جمع خوانی کتاب از برنامه های اردیبهشت ماه کتابخانه عمومی شهید محمد رضا شیرزاده مدوار شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰ ق.ظ

اولین نشست کتابخوان کتابخانه ای در سال جدید و دهمین نشست ازشروع نشست های کتابخانه ای، بعداز ظهر روز چهارشنبه در کتابخانه شهیدمحمدرضا شیرزاده مدوار برگزار گردید.  در این نشست کتاب هایی با این عناوین"قصه های خوب برای بچه های خوب" "امام مهدی(ع)"، "امام علی(ع)"، "امام زین العابدین(ع)"،"امام حسین(ع)"و"حضرت محمد(ص)" که به ترتیب توسط فاطمه فلاح مسئول کتابخانه، مهدیه چپدان ، زهرا فلاح، زهرا شیرزاده، زهرا فلاح  و فاطمه زارع معرفی گردید.

جمع خوانی کتاب " تخم مرغ خال خالی" با حضور کودکان از دیگر برنامه های کتابخانه عمومی شهید محمد رضا شیرزاده مدوار می باشد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز چهارشنبه، 20 اردیبهشت ماه با حضور معاون فرماندار و اعضای انجمن در محل مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، محمد زارع ، معاون فرماندار در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با توجه بر رشد کمی و کیفی کتابخانه های عمومی شهرستان در سال قبل، بر افزایش عضو و انجام فعالیت های متنوع فرهنگی در جذب افراد علاقمند به کتابخوانی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های خوب صورت گرفته در کتابخانه های عمومی در زمینه تعمیر و تجهیز و انجام برنامه های کتابخوانی اظهار داشت : در سال جدید این امکان فراهم است که با الگو برداری از برنامه های کلان فرهنگی در کشور همچون جشنواره کتابخوانی رضوی، در سطح شهرستان به اجرای نشست های ویژه معرفی کتاب و جشنواره و مسابقات کتابخوانی پرداخت.

معاون فرماندار همچنین از اعضا و نهادهای فرهنگی حاضر در جلسه خواست در زمینه تبلیغ جشنواره کتابخوانی رضوی و مشارکت جهت شرکت در مسابقه و جذب حمایت های مالی با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همکاری نمایند.

در این نشست، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز ضمن گزارشی از فعالیت های فرهنگی و عمرانی کتابخانه های عمومی شهرستان در سال 95، از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش کتابخوانی ، جشنواره کتابخوانی رضوی را در سطح کشور و با معرفی 6 عنوان کتاب و مسابقه به صورت آنلاین و مکتوب تا پایان خرداد ماه اجرا می نماید.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در این زمینه توضیح داد که با جدب حمایت های مالی،امکان سهیمه بندی انتخاب برگزیدگان در سطح شهرستان و نهادهای فرهنگی و مجموعه تحت پوشش وجود دارد.

در پایان هریک از اعضای حاضر، جهت بهتر اجرایی شدن و شرکت هرچه بیشتر مردم در این مسابقه ، نظرات و پیشنهاداتی را بیان کردند.

همکاری ادارات و نهادهای شهرستان برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی،تصویب 10 میلیون ریال ازطرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج، دهیاری بهادران و مدرسه دخترانه فاطمیه  دوره اول و دوم جهت تهیه جوایز برای شرکت کنندگان در مسابقه ، برگزاری نشست کتابخوان ویژه سربازان و نیز پرداخت نیم درصد سه ماهه چهارم سال 95 به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان از مصوبات این جلسه بود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نهمین نشست کتاب خوان اردیبهشت ماه کتابخانه بقیه الله شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ق.ظ

نهمین نشست کتابخوان کتابخانه بقیه الله با همکاری نوجوانان فعال عضو کتابخانه در عصر4 شنبه 21 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا کتابدار کتابخانه فاطمه زارع بیدکی به معرفی کتاب "پادشاه کوران" که از سری کتاب های بازآفرینی شاهنامه فردوسی می باشد پرداخت.

 سپس کتابهای  "شکوفه های لبخند" ،"رستم و سهراب" ، "داستانهای بامزه"،"دنیای هنر آشپزی غذاهای دیابتی" ،"اسب های رام نشدنی" و "هفت خوان رستم " به ترتیب توسط فاطمه ابویی, زهرا زینل پور، فرزانه قانع مخلصون ، فاطمه انتظاری ، مهدیه السادات رضازاده و یگانه عسکری معرفی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

گزارش تصویری،نشست کتابخوان در دبستان انقلاب اسلامی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹ ق.ظ

گزارش تصویری

به همت زهرا دهقانی زاده، مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین (ع) شهرستان مهریز، نشست کتابخوان با معرفی شش کتاتب توسط دانش آموزان در دبستان انقلاب اسلامی روستای گردکوه شهرستان برگزار شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز