اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز میزبان نشست کتابخوان ویژه اساتید حوزه و دانشگاه شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ق.ظ

همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه، نشست کتابخوان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه و کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، پیش از ظهر سه شنبه،27 آذرماه در محل کتابخانه عمومی مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این نشست که به همت کتابخانه عمومی مجتمع و به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و با حضور معاون فرماندار، رئیس حوزه علمیه شهرستان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان صورت گرفت، 5 عنوان کتاب توسط اساتید حوزه و دانشگاه مهریز ارائه و معرفی شد.

در ابتدای مراسم، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، 27 آذرماه را، یادآور عروج مجاهد خستگی ناپذیر و عالم ربانی، آیت الله مفتح، از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: به پاس فعالیت های این شهید والامقام در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر ضروری است.

وی، با اشاره به این که کتابخانه ها می تواند پیشگام وحدت حوزه و دانشگاه باشد، برگزاری نشست های کتابخوان را بین این دو قشر در جهت استفاده از ظرفیت های علمی آنان مهم خواند و اظهار داشت: حضور اساتید در کتابخانه و معرفی کتاب توسط آن ها سبب سوق دادن جامعه به سوی کتاب و کتابخوانی و همچنین در پیشبرد جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی می شود.

مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری نیز برگزاری این نشست را در جهت وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه اعلام کرد و گفت: کتابخانه عمومی مجتمع با برگزاری نشست های کتابخوان به مناسبت های مختلف در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف تلاش می کند.

در این نشست، کتاب های "شرح چهل حدیث" نوشته حضرت امام خمینی (قدس سره )  توسط حجه الاسلام والمسلمین علی سالک نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه  ، "شهید مفتح: تکبیر وحدت" نوشته غلامرضا گلی زواره  توسط مهدی معتمدی مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مهریز ، "من ادواردو نیستم" توسط حجه الاسلام والمسلمین علی محمد فخری استاد حوزه  "انسان 250 ساله" نوشته مقام معظم رهبری مدظله العالی  توسط حجه الاسلام والمسلمین حسین زارع بیدکی رئیس حوزه علمیه شهرستان و "درمان کمردرد برای همیشه" نوشته جان سارنو توسط خانم فاطمه زارع بیدکی دانشجوی مقطع دکترای آسیب شناسی ورزشی و استاد دانشگاه معرفی شدند.

در پایان از معرفی کنندگان کتاب، با لوح سپاس و اهداء کتاب، توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

لازم به ذکر است، روز 27 آذر، سالروز شهادت دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به مناسبت روز پژوهش نشست کتاب خوان در دانشگاه یزد واحد پردیس مهریز برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۱۷ ب.ظ

نشست کتابخوان ویژه روز پژوهش با حضور جمعی از دانشجویان، بعدازظهر یک شنبه، 25 آذرماه در محل سالن کنفرانس پردیس شکیب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این نشست که به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی شهید مطهری و به مناسبت روز پژوهش صورت گرفت، 6 عنوان کتاب توسط 3 نفر از دانشجویان و 3 عنوان، توسط کتابداران معرفی شد.

در ابتدای مراسم، بمانعلی دهقان، ریاست دانشگاه پردیس شکیب مهریز، ضمن تبریک روز پژوهش به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب، جامعه را به رشد و تعالی و پیشرفت می رساند و جامعه ای که کتاب نخواند رو به انحطاط می رود. وی، در ادامه بیان کرد: فرهنگ انسان و جوامع از طریق خواندن کتاب رشد می یابد. دکتر دهقان، کتاب را غذای روح انسان دانست و گفت: در انتخاب کتاب دقت نمائیم چرا که بعضی از کتابها، روح یاس و ناامیدی را در جوانان به وجود می آورد، لذا، انتخاب کتاب های مناسب اهمیت بسزایی در جهت رشد و بالندگی انسان و جوامع دارد.

رئیس دانشگاه پردیس شکیب، با اشاره به اقدام ارزشمند اداره کتابخانه های عمومی مهریز و حضور کتابداران در این دانشگاه را، در جهت برگزاری نشست کتاب خوان ارج نهاد و بیان کرد: استقبال دانشجویان از این نشست کتاب خوان، نشان از علاقه مندی آنان به کتاب و کتاب خوانی است و لذا،  خواستار برگزاری مداوم این نشست ها در دانشگاه پردیس شکیب شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ضمن تبریک روز پژوهش، به اهمیت کتاب به عنوان منبع ارزشمند و قابل استناد در پژوهش ها اشاره کرد و گفت: پژوهشگر نیاز دارد تا به جستجو در منابع علمی و معتبر بپردازد و با بررسی دقیق به تصویری روشن تر از میزان دانش موجود دست یابد و لذا، کتاب، یکی از منابع معتبری است که به کار پژوهشگر اعتبار می بخشد.

وی، در ادامه خاطر نشان کرد: کتابخانه ها، به عنوان مرکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی ابزار لازم را برای پژوهشگران و توسعه پژوهش فراهم می کند. قریشی، حضور دانشجویان در کتابخانه های عمومی را خواستار شد و کتابداران را متخصصان علم اطلاعات در خصوص رفع نیازها و دسترس پذیری منابع اطلاعاتی آن ها ذکر کرد.

گفتنی است در این جلسه، کتاب های "سمفونی مردگان" توسط حسین ابوالقاسمی، "مادام کاملیا" توسط فاطمه نوذرپور، "استاد عشق" توسط علیرضا سامعی، "در زندگی سخت نگیرید" توسط مهدی معتمدی مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، "قلمروهای نو در بازیابی اطلاعات" توسط حمیده حائری و "شاداب سازی محیط کتابخانه های عمومی" توسط ایمان مطهری نیا معرفی شدند.

در پایان از معرفی کنندگان کتاب، با لوح سپاس و اهداء کتاب، توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به میزبانی کتابخانه عمومی سمسار یزدی نشست آموزشی فبک (تفکر و فلسفه برای کودکان) برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۵۹ ب.ظ

با حضور جمعی از کودکان کتابخانه عمومی سمسار یزدی نشست آموزشی «فلسفه برای کودک» در این کتابخانه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، اکرم دهقان، مسئول کتابخانه عمومی سمسار یزدی از برگزاری حلقه فبک در کتابخانه خبر داد و گفت: این برنامه با هدف ارتقای تفکر انتقادی و توانایی حل مساله در کودکان و با تسهیلگری راضیه دهقان، مسئول کتابخانه عمومی روضه الشهداء میرک آباد برگزار شد.

گفتنی است این نشست‌ها، در جهت آموزش و تمرین توانایی خوب دیدن، درست گوش دادن و احترام به نظرات و انتقادات دیگران در کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز برگزار می‌شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری کلاس های آموزشی مهارتهای زندگی برای کودکان در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ق.ظ

 با حضور کارشناس مذهبی در بخش کودک کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری، مهارتهای زندگی به کودکان در روزهای سه شنبه از ساعت 16 الی 17 آموزش داده می شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، در خصوص برگزاری   کلاس های آموزشی مهارتهای زندگی گفت: این نشست­ها با حضور کارشناس مذهبی در بخش کودک کتابخانه برگزار می شود. معتمدی خاطرنشان کرد: خانواده هایی که علاقه مند هستند فرزندانشان در این کلاس ها حضور داشته باشند، می توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی مجتمع، به صورت رایگان، کودکان خود را ثبت نام کنند.

 وی در ادامه بیان کرد: محسن سعید، کارشناس مذهبی این کلاس، قصه ای از کرامات امام رضا (ع) را بیان نمود و سپس با ذکر صفات خوب و آوردن مثال و حدیث های مربوط کودکان را با کارهای خوب و بدی که در طول روز  می تواند اتقاف بیفتد آشنا کرد. سپس کلیپی در مورد مهارت های زندگی برای کودکان پخش شد و نکات و درس های مربوط به این کلیپ مورد بررسی قرار گرفت.

 گفتنی است، رنگ آمیزی از طرحی آماده مربوط به مباحث کلاس و همچنین نقاشی، حسن ختام این نشست آموزشی بود.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

کتابخانه عمومی شهید مطهری میزبان نشست های قصه گویی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷ ق.ظ

به همت حمیده حایری، نشست های قصه گویی شنبه هر هفته از ساعت 15 الی 16 در بخش کودک کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ایمان مطهری نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری، از برگزاری نشست های قصه گویی به صورت هفتگی خبر داد و گفت: به منظور  ایجاد نشاط و شور و شوق خواندن در کودکان, بخش کودک کتابخانه، میزبان نشست های قصه گویی می باشد.

وی, خاطرنشان کرد، کودکان نیز، در این نشست ها، با بلندخوانی و نقاشی از داستان های کتاب مهارتهای فن بیان، قدرت کلام، مهارت حضور موثر در اجتماع را تمرین می کنند.

گفتنی است، قصه گویی روز شنبه مورخ 17 آذرماه با اجرای حمیده حائری از داستان «افسانه باسات» نوشته پریسا برازنده و در ادامه بلندخوانی و نقاشی از محتوای داستان توسط کودکان شرکت کننده در این نشست صورت گرفت.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

قصه گویی کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردکوه مورد اقبال کودکان قرار گرفت

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷ ق.ظ

با حضور کتابدار و قصه گوی مهریزی در کتابخانه عمومی روستایی گردکوه نشست قصه گویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، علیرضا محسنی، مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی، از برگزاری کلاس قصه گویی در بخش کودک کتابخانه خبر داد و گفت: بخش کودک کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی میزبان نشست های قصه گویی با هدف ترغیب و تشویق کودکان به کتابخوانی است. وی، خاطرنشان کرد: حمیده حائری کتابدار و قصه گوی مهریزی با حضور در بخش کودک این کتابخانه به ارائه قصه گویی و اجرای نمایش خلاق برای اعضای  کودک پرداخت که با اقبال آن ها مواجه شد.

گفتنی است در این نشست، بیش از 70 نفر عضو کودک حضور داشتند.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نشست کتابخوان آذرماه کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری در دبستان دانش برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، پیش از ظهر دوشنبه ۱۲ آذرماه، نشست کتابخوان ویژه کودکان و نوجوانان در دبستان دانش برگزار شد.

در این نشست کتابهای «قصه های خوب برای بچه های خوب» نوشته مهدی آذریزدی توسط امیرمحمد نظیری پور، «قصه های شیرین کلیله و دمنه» نوشته داوود لطف اله توسط امیرمحمد زارع، «قصه های شیرین تذکره الاولیا» نوشته افشین علاء توسط سید امیر مهدی مدرسی، «قصه های شیرین منطق الطیر عطار» نوشته محمد کاظم مزینانی توسط پرهام ابویی، «پیامبر و قصه هایش» نوشته غلامرضا ابهری توسط محمد سلیمی و کتاب «قهرمان دو میدان» (زندگی نامه امام حسن مجتبی) نوشته رضا شیرازی توسط محمد عرفان اعلائی به حاضرین معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

در پایان این نشست، به ارائه کنندگان، کتاب اهدا شد.

گفتنی است سلسله نشست‌های کتابخوان با هدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و تمامی اقشار جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها و مدارس برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود می‌پردازند.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری مسابقه روزنامه دیواری با موضوع کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۵ ب.ظ

اولین دوره مسابقه روزنامه دیواری، به همت مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی، در روستای گردکوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، علیرضا محسنی، مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه با اعلام این خبر گفت: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتابخوانی انتظار داشت.

محسنی، هدف از برگزاری این مسابقه را، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان دانست.

وی با تشریح شرایط و نحوه برگزاری مسابقه روزنامه دیواری با موضوع کتابخوانی گفت: این مسابقه در مقطع گروه سنی کودکان 10 تا 12 سال دختر و پسر برگزار شد که مورد استقبال بسیار خوب کودکان این روستا قرار گرفت. محسنی در ادامه تصریح کرد، در این مسابقه، تعداد 15 گروه 5 نفره شرکت داشتند که طی آن هر گروه یک عدد روزنامه دیواری طراحی و آماده نمود. در پایان، ضمن اهدای جوایز به گروه های برتر، تمام روزنامه دیواری ها در محل کتابخانه نصب و مورد بازدید عموم قرار گرفت.

گفتنی است، این کتابخانه هم اکنون، بیش از 245 عضو و قریب به 4 هزار جلد کتاب دارد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نشست قصه گویی و فلسفه برای کودکان به همت کتابخانه عمومی مجتمع برگزار شد.

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در ششمین روز از ماه آذر، نشست قصه گویی و فبک(فلسفه و تفکر برای کودکان) برگزار شد.

به همت مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، پنجمین نشست «قصه گویی» و «فلسفه برای کودک» با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز، برگزار شد.

در این نشست، کتاب «فیل دریایی و قهرمان بیس بال» ترجمه اسدالله امرایی توسط مهدی معتمدی قصه گویی شد. در ادامه، دو داستان از کتاب «قصه های خیلی قشنگ» نوشته محمود پوروهاب به صورت حلقه فبک و به تسهیلگری ایمان مطهری نیا ارائه شد.

این نشست ها، که به صورت هفتگی برگزار می شود، مهارتهای زندگی، مفاهیم اخلاقی، فن بیان و سخنوری را در قالب داستان و تبادل بحث و نظر به کودکان آموزش می دهد.

گفتنی است، نشست های قصه گویی و فلسفه برای کودکان، روزهای سه شنبه، از ساعت ۱۶ الی ۱۷ در بخش کودک کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار می شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

قصه گویی برای سالمندان به همت کتابداران کتابخانه های روستایی مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۱ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، همزمان با سالروز تولد پیامبر مهربانی ها حضرت محمد(ص)، کتابداران کتابخانه های روستایی در خانه سالمندان میرزا علی بیک حضور یافتند و به قصه گویی برای سالمندان پرداختند.

اکرم دهقان، مسئول کتابخانه عمومی سمسار یزدی عصمت آباد، گفت: این برنامه با هدف ارزش گذاری به مقام والای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و عیادت از بیماران و سالمندان که از سنت های حسنه نیز هست صورت گرفت.

گفتنی است در این نشست، داستانی از کتاب «گل به صنوبر چه کرد» نوشته ابوالقاسم انجوی شیرازی برای سالمندان قصه گویی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز