اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

به مناسبت روز پژوهش نشست کتاب خوان در دانشگاه یزد واحد پردیس مهریز برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۱۷ ب.ظ

نشست کتابخوان ویژه روز پژوهش با حضور جمعی از دانشجویان، بعدازظهر یک شنبه، 25 آذرماه در محل سالن کنفرانس پردیس شکیب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، این نشست که به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی شهید مطهری و به مناسبت روز پژوهش صورت گرفت، 6 عنوان کتاب توسط 3 نفر از دانشجویان و 3 عنوان، توسط کتابداران معرفی شد.

در ابتدای مراسم، بمانعلی دهقان، ریاست دانشگاه پردیس شکیب مهریز، ضمن تبریک روز پژوهش به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب، جامعه را به رشد و تعالی و پیشرفت می رساند و جامعه ای که کتاب نخواند رو به انحطاط می رود. وی، در ادامه بیان کرد: فرهنگ انسان و جوامع از طریق خواندن کتاب رشد می یابد. دکتر دهقان، کتاب را غذای روح انسان دانست و گفت: در انتخاب کتاب دقت نمائیم چرا که بعضی از کتابها، روح یاس و ناامیدی را در جوانان به وجود می آورد، لذا، انتخاب کتاب های مناسب اهمیت بسزایی در جهت رشد و بالندگی انسان و جوامع دارد.

رئیس دانشگاه پردیس شکیب، با اشاره به اقدام ارزشمند اداره کتابخانه های عمومی مهریز و حضور کتابداران در این دانشگاه را، در جهت برگزاری نشست کتاب خوان ارج نهاد و بیان کرد: استقبال دانشجویان از این نشست کتاب خوان، نشان از علاقه مندی آنان به کتاب و کتاب خوانی است و لذا،  خواستار برگزاری مداوم این نشست ها در دانشگاه پردیس شکیب شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ضمن تبریک روز پژوهش، به اهمیت کتاب به عنوان منبع ارزشمند و قابل استناد در پژوهش ها اشاره کرد و گفت: پژوهشگر نیاز دارد تا به جستجو در منابع علمی و معتبر بپردازد و با بررسی دقیق به تصویری روشن تر از میزان دانش موجود دست یابد و لذا، کتاب، یکی از منابع معتبری است که به کار پژوهشگر اعتبار می بخشد.

وی، در ادامه خاطر نشان کرد: کتابخانه ها، به عنوان مرکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی ابزار لازم را برای پژوهشگران و توسعه پژوهش فراهم می کند. قریشی، حضور دانشجویان در کتابخانه های عمومی را خواستار شد و کتابداران را متخصصان علم اطلاعات در خصوص رفع نیازها و دسترس پذیری منابع اطلاعاتی آن ها ذکر کرد.

گفتنی است در این جلسه، کتاب های "سمفونی مردگان" توسط حسین ابوالقاسمی، "مادام کاملیا" توسط فاطمه نوذرپور، "استاد عشق" توسط علیرضا سامعی، "در زندگی سخت نگیرید" توسط مهدی معتمدی مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، "قلمروهای نو در بازیابی اطلاعات" توسط حمیده حائری و "شاداب سازی محیط کتابخانه های عمومی" توسط ایمان مطهری نیا معرفی شدند.

در پایان از معرفی کنندگان کتاب، با لوح سپاس و اهداء کتاب، توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی