اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۹ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

قصه گویی به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س)

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، کتابداران کتابخانه های عمومی شهدای خورمیز و سمسار عصمت آباد، با حضور در مهد آسمان، داستان های مربوط به حضرت رقیه(س) را قصه گویی کردند.

دهقان، مسئول کتابخانه سمسار، هدف از برگزاری این نشست را: شناخت بیشتر کودکان از حضرت رقیه(س)، آشنایی با فرزندان امام حسین(ع)، واقعه عاشورا و همچنین معرفی نمودن کتابهای مرتبط با سنین کودکان در رابطه با این موضوع بیان کرد.

لازم به ذکر است این برنامه با حضور 40 نفر از کودکان مهد و با حضور مربیان آن ها برگزار شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

دومین نشست فلسفه برای کودکان و سومین نشست قصه گویی مهرماه کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۴۵ ب.ظ

به همت مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، نشست قصه گویی و فلسفه برای کودکان در بخش کودک کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­های عمومی شهرستان مهریز، به همت مهدی معتمدی، داستان «عطار و امانت» از کتاب «روزی بود و روزی نبود» برای کودکان عضو کتابخانه قصه گویی شد.

ایمان مطهری نیا، کتابدار کتابخانه با تشکیل حلقه فبک (فلسفه برای کودکان)، یک داستان از کتاب «قصه گویی» نوشته «زهره پریرخ» را بلند خوانی کرد و در ادامه کودکان به پرسش گری و بحث در مورد داستان پرداختند.

گفتنی است کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری مهریز، سه شنبه هر هفته از ساعت 16 الی 17 کارگاه های «فلسفه برای کودک» را با هدف ارتقای مهارت‌های تفکر از قبیل تفکر انتقادی، تفکر خلاقانه، تفکر مراقبتی،‌ پرسشگری، مهارت خوب شنیدن، مهارت گفتگوی منطقی، مهارت‌های اخلاقی و تصمیم‌گیری برگزار می کند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

رونمایی کتاب ماه به زمین آمده در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | جمعه, ۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۳۶ ب.ظ

مراسم رونمایی از کتاب «ماه به زمین آمده» تالیف علی اصغر زارع بیدکی با حضور فرماندار و دیگر مسئولان در روز چهارشنبه 25 مهرماه در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری ضمن اعلام این خبر گفت: در این مراسم که با حضور فرماندار، ریاست اداره کتابخانه های مهریز و دیگر مسئولان برگزار شد علی اصغر زارع بیدکی، نویسنده کتاب، به توضیحاتی در خصوص محتوای کتاب و به تبیین بخشهای مختلف کتاب پرداخت.

سید محمد رستگاری، فرماندار مهریز، ضمن تقدیر از علی اصغر زارع بیدکی، نویسنده کتاب «ماه به زمین آمده» بیان داشت: ورود به عرصه نویسندگی کاری دشوار است. وی تاکید کرد: نویسندگان جوان باید جسارت و جرأت داشته باشند تا به نویسندگی روی آورند و تالیف کتاب ماه به زمین آمده که نگارشی متفاوت از زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) است نشان از توان بالای این نویسنده جوان در این حوزه می باشد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های مهریز در خصوص رونمایی کتاب «ماه به زمین آمده» گفت: قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، همچنان پس از گذشت سال‌ها، نویسندگان و پژوهشگران را بر آن می‌دارد تا از زوایای مختلف و ابعاد گوناگون به این رویداد بپردازند. علی اصغر زارع بیدکی نیز با انتشار کتاب در موضوع زندگینامه حضرت ابوالفضل(ع)، نگاه ویژه و متفاوتی را از ساقی لب تشنگان کربلا ارائه کرده است.

در ادامه این جلسه، علی اصغر زارع بیدکی مولف کتاب که از اعضای کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری می باشد گفت: نوشتن کتاب در موضوع محرم و عاشورا کاری دشوار است، اما به برکت امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا، این کتاب را که نگاهی متفاوت به شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) دارد را به چاپ رساندم.

گفتنی است، کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز طی یک ساله گذشته، میزبان 2 رونمایی کتاب از نویسندگان مهریزی بوده است.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با حضور فرماندار برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۲۴ ق.ظ

سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، با حضور فرماندار، اعضای انجمن و جمعی از مسئولان، روز چهارشنبه، 25 مهرماه در محل کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، محمد رستگاری، فرماندار و ریاست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در این جلسه، ضمن خیر مقدم به حاضران و تقدیر از علی اصغر زارع بیدکی، نویسنده کتاب «ماه به زمین آمده» بیان داشت: حضور نویسندگان در جلسه انجمن و معرفی کتاب­­های آن­ها، کار ارزشمندی است.

رستگاری، ورود به عرصه نویسندگی را دشوار خواند و گفت: نویسندگان جوان باید جسارت و جرأت داشته باشند تا به نویسندگی روی آورند و تالیف کتاب ماه به زمین آمده که نگارشی متفاوت از زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) است نشان از توان بالای این نویسنده جوان در این حوزه می باشد.

وی، در خصوص نگاه ویژه به نابینایان و معلولان اشاره کرد و گفت: بیش از 200 نفر نابینا، در شهرستان مهریز وجود دارد که حائز اهمیت است اداره کتابخانه های عمومی مهریز، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی توجه ویژه­ ای به معلولان و نابینایان داشته باشند و از استعدادها و ظرفیت­های این افراد استفاده شود.

فرماندار، در ادامه اظهار داشت: در هفته کتاب، به روش­های گوناگون فرهنگ مطالعه و کتاب­خوانی تبلیغ و شهر، رنگ و بوی کتاب و کتاب­خوانی بگیرد. رستگاری، مناسبت­های مختلف را، فرصت مناسبی برای برگزاری نشست­های کتاب­خوان دانست و خواستار شد تا نشست­های کتاب­خوان در سطح شهرستان به مانند گذشته برگزار شود.

رستگاری، در خصوص تاسیس مرکز تخصصی کتاب­های هنر که دستور جلسه انجمن نیز بود گفت: کار ارزشمندی در این خصوص انجام خواهد گرفت و از حسن ابویی که این طرح را ارائه و پیگیری نموده است تشکر و قدردانی می­شود.

فرماندار مهریز، در بخش دیگر از سخنان خود گفت: دهه فجر امسال باید پررنگ­تر نسبت به سال­های گذشته برگزار شود. ادارات، و بویژه نهادها و سازمان­های فرهنگی نیز، در خصوص برگزاری هرچه باشکوه­تر دهه فجر تلاش کنند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، در ابتدا، ضمن خیرمقدم به مسئولان و اعضای انجمن، به ارائه گزارشی در خصوص روند اجرایی مصوبات جلسه قبل پرداخت.

قریشی، برنامه ­ریزی­های صورت گرفته در خصوص افزایش امانت کتاب که شاخص پایین ­تری نسبت به دیگر شاخص­های کتابخانه­ ای را داراست ارائه و اقدام ارزشمندی را که در خصوص برگزاری مسابقه کتاب­خوانی «هفت شهر عشق» که به مناسبت اربعین حسینی(ع)، به صورت مکتوب و حضوری در 30 مهرماه در محل کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار خواهد شد را در جهت آشنایی مراجعان با محیط کتابخانه و بر همین مبنا اعلام کرد.

محمد حسن ابویی، معلم مهریزی که طرح مرکز تخصصی کتب هنر را پیشنهاد کرده بود نیز به توضیحاتی در خصوص این طرح پرداخت و گفت: جهت برطرف کردن نیازهای هنرمندان و به دلیل کمبود کتاب­های هنر در کتابخانه های عمومی، این ایده را مطرح کردم و با تقدیم کتاب­های شخصی خود در زمینه هنر پیشگام در این طرح می­ شوم.

وی، در ادامه گفت: دعوت از اساتید هنر و معماری و برگزاری کارگاه­های تخصصی هنر از دیگر اقداماتی است که در مرکز تخصصی هنر در کتابخانه عمومی شهید مطهری صورت می­ گیرد.

در ادامه، سایر اعضای حاضر، به بیان پیشنهادات و برنامه­ های خود پرداختند.

دعوت از نابینایان و عضویت رایگان آن­ها در کتابخانه­ های عمومی مهریز، تهیه کتاب­های نابینایان از طریق امانت بین کتابخانه ­ای، تشکیل جلسات گروهی با نویسندگان مهریزی و استفاده از ایده­ ها و پیشنهادات آن­ها، برگزاری نشست­ های کتاب­خوان به مناسبت­های مختلف در سطح شهرستان، تشکیل کارگاه­های آموزشی نویسندگی برای دانش­ آموزان علاقه­ مند، همکاری کتابخانه­ های مهریز با مدارس استثنایی و توجه ویژه به این دانش­ آموزان، حضور کتابداران در صبحگاه مدارس و معرفی کتاب، برگزاری مسابقه کتاب­خوانی به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان، تهیه بیانات مقام معظم رهبری و نصب این سخنان در سطح شهر جهت آشنایی جوانان با مباحث فرهنگی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری، برگزاری جلسات کتاب­خوانی در سطح ادارات شهرستان با عنوان طعم کتاب از مهم­ترین مصوبات این جلسه بود.

در پایان جلسه انجمن، «رونمایی از کتاب ماه به زمین آمده» تالیف علی­ اصغر زارع بیدکی صورت گرفت.

علی­ اصغر زارع بیدکی، مولف کتاب، با بیان این که، نوشتن کتاب در موضوع محرم و عاشورا کاری دشوار است، اما به برکت امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا این کتاب را که نگاهی متفاوت به شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) دارد را به چاپ رساندم.

 وی، در ادامه به صورت مختصر به معرفی و تبیین بخش­های مختلف کتاب پرداخت.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای با مشارکت دبیرستان دخترانه فاطمیه

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۱۹ ب.ظ

به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز، نشست کتاب خوان مدرسه ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، نشست کتاب خوان مدرسه ای کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری در روز دوشنبه مورخ 22 مهرماه با حضور جمعی از دانش آموزان دوره دوم دبیرستان دخترانه فاطمیه برگزار شد.

در این نشست، 6 نفر از دانش آموزان به معرفی و ارائه کتاب های خود پرداختند. کتاب های «روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه» نوشته محمد اسماعیل رضوانی، «سفرنامه پیترو دلاواله» نوشته دلاواله، «سفرنامه سهام الدوله بجنوردی» نوشته یارمحمدخان سهام الدوله، «تاریخ جهانگشای نادری» نوشته استرآبادی، «برهه انقلاب در ایران» نوشته علیرضا شجاعی زند و «روزنامه خاطرات عین السلطنه» نوشته مسعود سالور از سوی دانش آموزان معرفی شد.

گفتنی است سلسله نشست‌های کتابخوان با هدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و تمامی اقشار جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها و مدارس برگزار می‌شود. در این نشست ها، کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود می‌پردازند.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید امام جمعه مهریز از کتابخانه عمومی روضه الشهداء میرک آباد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۰ ق.ظ

حجت الاسلام والمسلمین محی الدینی، امام جمعه شهرستان مهریز از کتابخانه عمومی روضه الشهداء میرک­ آباد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، راضیه دهقان، مسئول کتابخانه روضه الشهداء میرک آباد از بازدید امام جمعه از کلاس قرآن و بخش های مختلف کتابخانه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین، عبدالرضا محی­ الدینی، امام جمعه شهرستان مهریز، ضمن بازدید از کتابخانه روضه الشهداء، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ مکتوب و ارزش والای کتاب در اسلام باید زمینه انس و الفت مردم به ویژه جوانان با کتاب فراهم آید.

محی­ الدینی، در خصوص برگزاری کلاس­های قرآنی در کتابخانه گفت: فرهنگ قرآنی در زندگی افراد لازمه هر کاری است و نقش موثری در بهبود وضعیت زندگی دارد.

وی در ادامه، خاطر نشان کرد: باید از فضای فرهنگی کتابخانه، برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده کرد؛ چراکه ‌بدون شک توسعه و ترویج فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است که تمام جامعه را در برابر آفات ناشی از تهاجم فرهنگی مصون می‌دارد.

راضیه دهقان، مسئول کتابخانه روضه الشهداء، ضمن دعوت از علاقه‌مندان جهت شرکت در این کلاس‌ها، ایجاد شور و نشاط و تعالی مفاهیم با ارزش دینی و بالا بردن روحیه معنوی و تزکیه نفس را از دیگر اهداف این کلاس‌ها عنوان کرد.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت مسئول و کتابدار کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری نشست قصه گویی برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۲۵ ب.ظ

همزمان با هفته نیروی انتظامی و با حضور جمعی از فرزندان کارکنان نیروی انتظامی، نشست قصه گویی در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، به همت ایمان مطهری نیا، کتابدار کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری، کتاب «روزی بود و روزی نبود» نوشته محمد میرکیانی، برای جمعی از فرزندان کارکنان نیروی انتظامی قصه گویی شد.

در این نشست، ابتدا،‌ ایمان مطهری نیا، به قصه گویی از داستان «سه بردار»  پراخت و سپس کودکان سوالات و نظرات خود را درباره داستان بیان کردند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

برگزاری نشست کتابخوان و جمع خوانی ویژه کودکان در کتابخانه امام هادی(ع)

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۲ ب.ظ

به مناسبت هفته ملی کودک، نشست کتاب خوان، ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، نشست کتاب خوان و جمع خوانی کتاب «موریس و کتاب های پرنده» با حضور جمعی از کودکان کتابخانه برگزار شد.

طیبه زارع زاده، مسئول کتابخانه امام هادی(ع)، در خصوص برگزاری این نشست گفت: با حضور اعضاء فعال کتابخانه، تعدادی از کتاب های رده سنی کودک و نوجوان معرفی و ارائه شد.

گفتنی است، سلسله نشست‌های کتاب‌خوان کودک و نوجوان با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان و ترغیب آنان به کتابخوانی، کتاب و کتابخانه به صورت ماهانه، برگزار می‌شود.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با هدف افزایش مهارت های ارتباطی کودکان نشست قصه گویی در کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۲ ق.ظ

نشست قصه گویی کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی، در روز سه شنبه 17 مهرماه با حضور کودکان مشتاق این روستا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، علیرضا محسنی، مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی، از برگزاری نشست قصه گویی خبر داد و گفت: بخش کودک این کتابخانه، ظرفیت خوبی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت کودکان محسوب می شود.

وی افزود: نزدیک به 50 نفر از اعضاء کودک در این نشست حضور داشتند، که این حضور، نشان از رضایت و اقبال کودکان و نوجوانان از اجرای برنامه های فرهنگی در روستاها است.

محسنی، تصریح کرد: این نشست، با حضور حمیده حائری، کتابدار و  قصه گوی مهریزی صورت گرفت که با استقبال خوبی از سوی کودکان مواجه شد.


 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

بازدید دبستان دخترانه شهید رجایی از بخش کودک کتابخانه عمومی مهر بهادران

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۲ ب.ظ

به مناسبت روز جهانی کودک دانش آموزان پایه اول دبستان دخترانه شهید رجایی از بخش کودک کتابخانه مهر بهادران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، مریم منگلی با اعلام این خبر گفت: تعداد 25 نفر از دانش آموزان پایه اول دبستان دخترانه شهید رجایی از کتابخانه بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه سال های ابتدایی بهترین فرصت برای عادت به مطالعه است، کتابخانه عمومی مهر بهادران در طول سال، میزبان بازدیدهای مختلف از مقاطع مختلف تحصیلی دانش ‌آموزان است.

منگلی تصریح کرد: در این بازدید، امام جمعه بهادران نیز حضور داشت و نکاتی را در جشن قرآنی این دانش آموزان بیان کرد. گفتنی است، در ادامه، دانش آموزان از بخش کودک کتابخانه بازدید کردند و کتاب لالالا عروسک جان برای آن ها قصه گویی و معرفی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز