اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با حضور فرماندار برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۲۴ ق.ظ

سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، با حضور فرماندار، اعضای انجمن و جمعی از مسئولان، روز چهارشنبه، 25 مهرماه در محل کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، محمد رستگاری، فرماندار و ریاست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در این جلسه، ضمن خیر مقدم به حاضران و تقدیر از علی اصغر زارع بیدکی، نویسنده کتاب «ماه به زمین آمده» بیان داشت: حضور نویسندگان در جلسه انجمن و معرفی کتاب­­های آن­ها، کار ارزشمندی است.

رستگاری، ورود به عرصه نویسندگی را دشوار خواند و گفت: نویسندگان جوان باید جسارت و جرأت داشته باشند تا به نویسندگی روی آورند و تالیف کتاب ماه به زمین آمده که نگارشی متفاوت از زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) است نشان از توان بالای این نویسنده جوان در این حوزه می باشد.

وی، در خصوص نگاه ویژه به نابینایان و معلولان اشاره کرد و گفت: بیش از 200 نفر نابینا، در شهرستان مهریز وجود دارد که حائز اهمیت است اداره کتابخانه های عمومی مهریز، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی توجه ویژه­ ای به معلولان و نابینایان داشته باشند و از استعدادها و ظرفیت­های این افراد استفاده شود.

فرماندار، در ادامه اظهار داشت: در هفته کتاب، به روش­های گوناگون فرهنگ مطالعه و کتاب­خوانی تبلیغ و شهر، رنگ و بوی کتاب و کتاب­خوانی بگیرد. رستگاری، مناسبت­های مختلف را، فرصت مناسبی برای برگزاری نشست­های کتاب­خوان دانست و خواستار شد تا نشست­های کتاب­خوان در سطح شهرستان به مانند گذشته برگزار شود.

رستگاری، در خصوص تاسیس مرکز تخصصی کتاب­های هنر که دستور جلسه انجمن نیز بود گفت: کار ارزشمندی در این خصوص انجام خواهد گرفت و از حسن ابویی که این طرح را ارائه و پیگیری نموده است تشکر و قدردانی می­شود.

فرماندار مهریز، در بخش دیگر از سخنان خود گفت: دهه فجر امسال باید پررنگ­تر نسبت به سال­های گذشته برگزار شود. ادارات، و بویژه نهادها و سازمان­های فرهنگی نیز، در خصوص برگزاری هرچه باشکوه­تر دهه فجر تلاش کنند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، در ابتدا، ضمن خیرمقدم به مسئولان و اعضای انجمن، به ارائه گزارشی در خصوص روند اجرایی مصوبات جلسه قبل پرداخت.

قریشی، برنامه ­ریزی­های صورت گرفته در خصوص افزایش امانت کتاب که شاخص پایین ­تری نسبت به دیگر شاخص­های کتابخانه­ ای را داراست ارائه و اقدام ارزشمندی را که در خصوص برگزاری مسابقه کتاب­خوانی «هفت شهر عشق» که به مناسبت اربعین حسینی(ع)، به صورت مکتوب و حضوری در 30 مهرماه در محل کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار خواهد شد را در جهت آشنایی مراجعان با محیط کتابخانه و بر همین مبنا اعلام کرد.

محمد حسن ابویی، معلم مهریزی که طرح مرکز تخصصی کتب هنر را پیشنهاد کرده بود نیز به توضیحاتی در خصوص این طرح پرداخت و گفت: جهت برطرف کردن نیازهای هنرمندان و به دلیل کمبود کتاب­های هنر در کتابخانه های عمومی، این ایده را مطرح کردم و با تقدیم کتاب­های شخصی خود در زمینه هنر پیشگام در این طرح می­ شوم.

وی، در ادامه گفت: دعوت از اساتید هنر و معماری و برگزاری کارگاه­های تخصصی هنر از دیگر اقداماتی است که در مرکز تخصصی هنر در کتابخانه عمومی شهید مطهری صورت می­ گیرد.

در ادامه، سایر اعضای حاضر، به بیان پیشنهادات و برنامه­ های خود پرداختند.

دعوت از نابینایان و عضویت رایگان آن­ها در کتابخانه­ های عمومی مهریز، تهیه کتاب­های نابینایان از طریق امانت بین کتابخانه ­ای، تشکیل جلسات گروهی با نویسندگان مهریزی و استفاده از ایده­ ها و پیشنهادات آن­ها، برگزاری نشست­ های کتاب­خوان به مناسبت­های مختلف در سطح شهرستان، تشکیل کارگاه­های آموزشی نویسندگی برای دانش­ آموزان علاقه­ مند، همکاری کتابخانه­ های مهریز با مدارس استثنایی و توجه ویژه به این دانش­ آموزان، حضور کتابداران در صبحگاه مدارس و معرفی کتاب، برگزاری مسابقه کتاب­خوانی به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان، تهیه بیانات مقام معظم رهبری و نصب این سخنان در سطح شهر جهت آشنایی جوانان با مباحث فرهنگی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری، برگزاری جلسات کتاب­خوانی در سطح ادارات شهرستان با عنوان طعم کتاب از مهم­ترین مصوبات این جلسه بود.

در پایان جلسه انجمن، «رونمایی از کتاب ماه به زمین آمده» تالیف علی­ اصغر زارع بیدکی صورت گرفت.

علی­ اصغر زارع بیدکی، مولف کتاب، با بیان این که، نوشتن کتاب در موضوع محرم و عاشورا کاری دشوار است، اما به برکت امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا این کتاب را که نگاهی متفاوت به شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) دارد را به چاپ رساندم.

 وی، در ادامه به صورت مختصر به معرفی و تبیین بخش­های مختلف کتاب پرداخت.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی