اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

داستان طلوع جمعه، از پایان داوری آثار رسیده  جشنواره ادبی کودکان و نوجوانان اعضای کتابخانه های روستایی از شهرستان مهریز به دبیرخانه ی جشنواره ادبی کودکان و نوجوانان خبر داد

داوری آثار رسیده جشنواره ادبی کودکان و نوجوانان کتابخانه های عمومی روستایی شهرستان مهریز که به مناسبت سی امین دوره بزرگداشت کتاب و کتابخوانی برگزار شد، با انتخاب آثار دوازده نفر به کار خود پایان داد.

به  گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان  با بیان این خبر افزود: این جشنواره که با هدف گردآوری داستان های کوتاه کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه های روستایی شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در آبان ماه ۱۴۰۱برگزار شد.  225 اثر از روستاهای مختلف شهرستان مهریز به دبیرخانه ی جشنواره رسید. هیئت داوران طی ده روز به داوری آثار پرداخته و برخی آثار را شایسته ی تقدیر دانستند.

گفتنی است مرتضی شاهترابی و معصومه السادات میر ابوطالبی به همراه زهرا عبدی، نویسنده کشوری کودکان و نوجوانان

 از موسسه داستان طلوع جمعه  داوری آثار رسیده را به عهده داشتند که از بین این آثار، 12 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

زهراعبدی نویسنده کودک و نوجوان در خصوص داوری این آثار بیان کرد: خیلی خوشحالم که مدیران کتابخانه ها،از موسسه ما موسسه داستان طلوع جمعه  خواستن تا دربرگزاری جشنواره داستان کودک نوجوان با ایشان همکاری کنیم. وقتی با نـویسندگان بزرگ دنیا صحبت کنید، اکثر ایشان خواهند گفت: که درکودکی، حضورشان در یک کتابخانه، دیدار و گفت و گو با یک نویسنده

خواندن یک کتاب، یا شرکت در کارگاه های ادبی ویابرگزیده شدن در جشنواره انگیزه ورودشان به نویسندگی شده. این موارد  دریچه ای برای ورود به عالم بی کران ادبیات هستند. بذریست که در دل نوجوان کاشته میشود

گفتنی است از منتخبین جشنواره ادبی کودکان و نوجوانان شهرستان مهریز که از اعضای خلاق کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی ا روستای گرده کوه، کتابخانه عمومی روضه الشهدا روستای میرک آباد، کتابخانه شهید محمد رضا شیرزاده روستای مدوار، کتابخانه سمسار روستای عصمت آباد و کتابخانه مهر روستای بهادران  بودند در جشن کتاب که در شنبه شب، 28 آبان ماه  با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان مهریز برگزار شد ، تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

در پنجمین روز از هفته کتاب و کتابخوانی؛

شب شعر  «کتاب و شاعرانه ها» توسط محفل ادبی اردیبهشت کتابخانه  عمومی  امام هادی علیه السلام شهرستان  مهریز در کتابخانه عمومی امام هادی علیه السلام  برگزار شد.

شب شعر کتاب و شاعرانه ، عصر روز چهارشنبه ، 25 ابان ماه در کتابخانه عمومی امام هادی (ع) شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره  کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز ، شب شعر "کتاب و شاعرانه " با حضور مصطفی زارع زاده، معاون فرماندار؛ مسعود خلیلی، بخشدار؛ سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی، محمدرضا دهقان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ ایمان مطهری نیا، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد، رضوان مهرعلی، مسول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزار شد.

مصطفی زارع زاده ، ضمن خیر مقدم و تبریک هفته کتاب، با بیان اینکه شهرستان مهریز شاعران خوش ذوق و مستعد دارد، برگزاری محافل ادبی را رونق بخش فرهنگ و ادب شهرستان دانست.

سعید قریشی در این نشست، با گرامیداشت سی امین دوره بزرگداشت کتاب و کتابخوانی افزود: دو محفل ادبی اردیبهشت و ارغوان در سال‌جاری در کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز  دارای فعالیت هستند و در اجرای برنامه های ادبی و شب شعر با کتابخانه های عمومی شهرستان همکاری دارند و فرصت ارزشمندی برای گردهمایی مفاخر، شاعران و ادیبان  توانمند شهر  را فراهم کرده است.

عالیه مهرابی، شاعر برجسته کشوری و  دبیر محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز سخنران دیگر این مراسم بود.

در نشست ادبی«کتاب و شاعرانه ها» که با حضور شاعران پیشکسوت استان و شهرستان  و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی برگزار شد، غلامرضا محمدی، عالیه مهرابی، سید محمود الهام‌بخش ، محمد علی بستان، محمد صادقی، کاظم شاهبختی، حسین ابویی، گیتی زارع، سیده خدیجه طباطبایی، سیده ذریه طباطبایی، میرزا غلامحسین زارع، مرضیه ابویی، داوود محمودی، و تعدادی دیگر از شاعران، آثار خود در را برای حاضران قرائت کردند.

ابتدای مراسم با نقالی مریم زارعین و شعرخوانی جمعی از کودکان شروع و در پایان این مراسم نیز از شاعران حاضر تقدیر شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

آیین تجلیل از کتابداران روستایی شهرستان مهریز

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹ ق.ظ

آیین تجلیل از کتابداران روستایی با حضور امام جمعه دهستان بهادران،معاون سیاسی،امنیتی فرماندار،بخشدار مرکزی مهریز و رییس اداره کتابخانه های عمومی ، روز دوشنبه ،23 آبان در روستای بهادران برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این نشست که به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد از از کتابداران روستاهای گردکوه،عصمت آباد،بهادران،مدوار و میرک آباد تجلیل شد .

در ابتدای  این مراسم، حسینی زاده، امام جمعه بهادران، مطالعه کتاب را امری سرنوشت ساز دانست که گاهی می تواند حتی در اخلاق و رفتار روزانه فرد نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی  اظهار داشت :امروزه کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم فرهنگی کشور ما محسوب میشود،جایگاه و نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقا سطح فرهنگی جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این امر وظیفه و رسالت متولیان امر را در ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه افزون می کند.

مصطفی زارع‌زاده معاون سیاسی،امنیتی فرماندار مهریز هم در این جلسه در زمینه اهمیت اجتماعی کتاب و کتابخوانی گفت: بی هیچ تردیدی یکی از معیارهای پیشرفت جامعه سروکار داشتن مردم آن جامعه با کتاب است. و باید  در ابتدا کتاب و کتابخوانی را از خود و خانواده خود شروع کرد.

مسعود خلیلی بخشدار مرکزی مهریز نیز در این مراسم بیان داشت:کتابداران،کتابخوانان و خیران ،چراغ کتابخوانی را روشن نگاه داشته اند

وی در ادامه گفت:جا دارد در این فرصت از تلاش‌ها و دلسوزی‌های تمامی کتابداران، کتابخوانان، خیران و مسئولان همراه و همدل با کتابخانه‌های روستایی تشکر کنم .چرا‌که همه این  عزیزان چراغ کتابخوانی را در بخش مرکزی  و کشور روشن نگاه داشته‌اند.

سعید قریشی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در این جلسه اظهار داشت: کتابداران روستایی با ارائه طرح های بدیع و ارزشمند در رابطه با کتابخوانی در ارتقای فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه روستائیان تلاش نمایند.

در پایان همچنین از رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و رابط فرهنگی شهرستان هم تجلیل شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

در آستانه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز برگزار شد.

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۴۸ ق.ظ

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، صبح روز چهارشنبه، 11 آبان ماه، با حضور معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری ، اعضای حقیقی و حقوقی انجمن و جمعی از مسئولین شهرستان مهریز در محل سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این جلسه، مصطفی زارع زاده، معاون  فرماندار با اشاره به نزدیک شدن به هفته کتاب و تاکید  بر این نکته که هرشخص و گروهی ، ذائقه های متفاوتی در امر کتابخوانی دارند از گسترش خدمات فرهنگی و به ویژه ارتقای کتابخوانی با بهره گیری از ظرفیت نهاد ها و گروه های مختلف مردمی همچون بسیج، دانش آموزان، روحانیون، دانشجویان ،مدیران مدارس، روابط عمومی ادارات  و سایر گروه ها را خواستار شد.

زارع زاده، همچنین در این نشست بیان داشت: در هفته کتاب ، از خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی، دانش آموزان کتابخوان  و نویسندگان شهرستان تقدیر و تجلیل شود و براین نکته تاکید نمود که مدیران ادارات در مراسمات تجلیل و تقدیر از اهدای کتاب، غافل نشوند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان  ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه ها و ادارات شهرستان، به تشریج وضعیت اجرای مصوبات جلسه قبل و ارائه گزارش مالی شش ماهه اول سالجاری انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت .

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به شعار امسال هفته کتاب( ما همانیم که می خوانیم) اظهار کرد :به همین مناسبت امسال  مسابقه کتابخوانی، جشنواره ادبی کودک و نوجوان و مسابقه کتاب کوچولوی من و نشست با شاعران و نویسندگان و ده ها برنامه و فعالیت کتابخوانی در  کتابخانه های عمومی برگزار خواهد شد.

 جشنواره و مسابقه  " کتاب کوچولوی من" ویژه دانش آموزان ابتدایی، جشنواره ی ادبی اعضا کتابخانه های روستایی مهریز، جلسه با مدیران مدارس با ارائه راهکارهای کتابخوانی،ایجاد ایستگاه کتاب در سه نقطه پر رفت و آمد شهر، اهدای کتاب معدن سرب و روی مهدی آباد به کتابخانه های عمومی،بازدید مسئولین، دانش آموزان و معلمین  و اعضای انجمن از کتابخانه های عمومی،رونمایی کتاب « فلسفه اسلامی و حکمت متعالیه» اثر محمد زارع بیدکی،مسابقه کتابخوانی از کتاب « من و کتاب» مقام معظم رهبری،حضور در صبحگاه  مدارس صحبت پیرامون کتاب, کتابخوانی و هفته کتاب و آشنایی با فعالیت های کتابخانه ؛ نشست کتابخوان روستایی و تقدیر از کتابداران  روستایی توسط بخشداری ،نشستی با شاعران و فعالان فرهنگی در کتابخانه عمومی امام هادی(ع)،ایجاد ایستگاه اهدای کتاب و  برپایی  میز خدمت  در محل نماز جمعه شهرستان از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

جلسه با معرفی کتاب " من و کتاب" اثر مقام معظم رهبری و ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای انجمن در خصوص برنامه های هفته کتاب و راهکارهای موثر در ترویج کتابخوانی پایان یافت .

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز