اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

۱۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

نشست خاطره گویی و روایتگری دفاع مقدس در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۴۰ ب.ظ

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست خاطره گویی و روایتگری هشت سال جنگ تحمیلی در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز, نشست خاطره گویی و روایتگری دفاع مقدس با حضور سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز, حسن زارعیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از اعضاء و کتابداران کتابخانه های عمومی مهریز برگزار شد.

احمد علی زارع زاده، رزمنده جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس ضمن قدردانی از مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی در برگزاری نشست روایتگری دفاع مقدس گفت: خاطره و روایتگری هشت سال دفاع مقدس نسل امروز جامعه را با واقعیت‌های سالهای جنگ آشنا می کند و نشان می دهد که امنیت امروز حاصل خون شهیدان و رشادت‌های ملت ما در دفاع مقدس است.

زارع زاده, ضمن روایت چند خاطره از حضور خود و همرزمان شهیدش در عملیات و همچنین با اشاره به برخی از رشادتهای شهیدان و رزمندگان شهرستان تصریح کرد: عظمت و بزرگی رشادت‌ها و جانفشانی‌های سرداران و رزمندگان تاکنون در کتاب‌های مختلفی به رشته تحریر در آمده است و روایتگری جنگ از زبان رزمندگان تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته است.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

سلسله کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی ویژه نوجوانان در کتابخانه سمسار برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱ ب.ظ

سلسله کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه نوجوانان به مدت 4 روز در کتابخانه عمومی سمسار عصمت آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سلسله کارگاه های آموزش مهارت های زندگی ویژه گروه های سنی نوجوان با تدریس کارشناسان شبکه بهداشت به مدت 4 روز در کتابخانه عمومی روستای عصمت آباد برگزار شد.

این کارگاه ها با توجه به نیازهای مخاطبان و با هدف ارتقای سطح زندگی کاربران، آموزش شیوه های تحکیم خانواده، آموزش مهارت برقراری ارتباط مؤثر، کنترل استرس و هیجان، تفکر خلاق، پیشگیری از اعتیاد و بیماری و ... از جمله موضوع های این نشست ها بود.

کارشناس شبکه بهداشت در خصوص اهداف برگزاری این کلاس ها گفت: «مهارت های زندگی» توانایی هایی هستند که به ما کمک می کنند با موقعیت های زندگی به خصوص موقعیت های پر خطر به طور صحیح برخورد کنیم .

وی، در ادامه گفت: وقتی این مهارت ها را کسب کردیم می توانیم در ایجاد ارتباط با دیگران سازگارانه عمل کنیم و بدون توسل به اعمالی که به خودمان یا دیگران صدمه می زند مشکلات را حل کنیم .

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

موفقیت عضو کتابخانه عمومی مهر بهادران در مسابقات کشوری چرتکه

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۰۶ ق.ظ

فاضل فخاری عضو کتابخانه عمومی مهر بهادران در چهارمین دوره مسابقات کشوری چرتکه رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، مریم منگلی مسئول کتابخانه عمومی مهر بهادران گفت: کلاس های آموزشی چرتکه به صورت هفتگی در کتابخانه برگزار می شود و فاضل فخاری نیز در این کلاس ها آموزش دیده است.

منگلی در ادامه گفت: در این کلاس ها 3 نفر به عنوان استعداد محاسبات ذهنی شناسایی شده و به مسابقات کشوری اعزام شدند که فاضل فخاری با کسب رتبه اول در این مسابقات و راهیابی به تیم ملی چرتکه موسسه ذهن نو خوش درخشید.

مسئول کتابخانه عمومی مهر بهادران هدف از برگزاری این کلاس ها را در کتابخانه تقویت حافظه و افزایش سرعت عمل در محاسبات دانست و گفت: کتابخانه های عمومی نیز می توانند با برگزاری کلاس های آموزشی و شناسایی استعداد کودکان و نوجوانان به پرورش استعدادهای کشف نشده بپردازند.

گفتنی است، کلاسهای چرتکه روزهای یکشنبه و پنج شنبه برای گروههای سنی مختلف در کتابخانه عمومی مهر بهادران برگزار می شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت کتابدار کتابخانه عمومی امام هادی(ع) نشست نمایش نامه خوانی ویژه ماه محرم برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۵۰ ب.ظ

با خوانش نمایش نامه «شبیه» از کتاب هدهد سفید، نشست نمایش نامه خوانی کتابخانه امام هادی(ع) در روز یکشنبه 24 شهریور ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، طیبه زارع زاده مسئول کتابخانه عمومی امام هادی(ع) با اعلام این خبر گفت: در راستای ترویج مطالعه و شناخت علایق مخاطبان و با رویکرد جدید کتابخوانی و همچنین بیان جدید از واقعه عاشورا  نشست نمایش نامه خوانی با موضوع محرم در محل کتابخانه عمومی امام هادی(ع) برگزار شد.

زارع زاده بیان کرد: نمایش نامه «شبیه» در قالب واقعه عاشورا به صورت تک پرده ای از ابراهیم قربان پور در چهارمین جلد از کتاب هدهد سفید منتشر شده است که با تلاش و پیگیری الهام زارع زاده کتابدار کتابخانه و توسط 5 عضو فعال نوجوان اجرا شد.

گفتنی است، سلسله نشست های نمایشنامه خوانی از فعالیت های ترویجی کتابخانه های عمومی است که با هدف خوانش بهترین نمایشنامه های ایران و جهان، معرفی سبک ادبی نمایشنامه و نمایشنامه نویسان برتر به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

کارگاه قصه گویی «مادر و کودک» در کتابخانه عمومی شهدای خورمیز برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۵۸ ب.ظ

به همت مسئول کتابخانه شهدای خورمیز و با حضور مادران و کودکان روستای خورمیز چهارمین کارگاه قصه گویی مادر و کودک در روز چهارشنبه 13 شهریور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، فرزانه بیک، مسئول کتابخانه عمومی شهدای خورمیز گفت: این کارگاه با حضور حمیده حایری کتابدار و قصه گوی مهریزی و با ارائه قصه «کلاغ سیاه به سفر می رود» برگزار شد.

وی، در ادامه گفت: در این کارگاه مسائلی همچون ارتباط با کودک، تشویق و تنبیه کودکان پیرامون قصه گویی و روش های قصه گویی و تاثیر آن در زندگی کودک آموزش داده شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهدای خورمیز در پایان گفت: این برنامه با هدف مطالعه و بررسی کتاب های کودکان و تقویت ارتباط روحی و عاطفی میان مادر و کودک به صورت ماهیانه در بخش کودک کتابخانه برگزار می شود.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

با حضور کودکان عضو کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری مهریز؛ نشست کتابخوان ویژه «ماه محرم» برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۰۲ ب.ظ

به مناسبت ماه محرم، نشست کتابخوان ویژه ماه محرم روز چهارشنبه 14شهریور ماه با حضور کودکان عضو کتابخانه مجتمع در بخش کودک کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز گفت: نشست های کتابخوان فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده مخاطبان است.

معتمدی، مطالعه و معرفی کتاب های واقعه عاشورا توسط کودکان را با اهمیت دانست و گفت: زندگی و شخصیت امام حسین(علیه‌السلام) و فلسفه قیام و پیام عاشورا و شهادت ایشان و نتایج آن در کتاب ها بررسی شده است و لذا، مطالعه این کتاب ها توسط کودکان درک روشنی از نهضت و قیام عاشورا به آن ها می دهد.

گفتنی است در این نشست کتاب های «چهارده قصه از چهارده معصوم»، «اسیر کوچک»، «پیکیری شبیه نخل»، «سفیر نور» توسط خانم ها مبینا زارع بیدکی، مهدیه زارع بیدکی، زکیه زارع بیدکی و فاطمه زارع بیدکی معرفی شدند.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

ویژه برنامه های ماه محرم در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶ ب.ظ

به همت کتابداران کتابخانه عمومی امام هادی(ع) ویژه برنامه های ماه محرم با اجرای فعالیت های فرهنگی متنوع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، نشست سوگواره ها و اشعار عاشورایی، نشست کتابخوان محرم، نمایشنامه خوانی، طراحی و کاردستی از جمله برنامه های برگزار شده به مناسبت این ماه در کتابخانه عمومی امام هادی(ع) است.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

به همت کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه کارگاه آموزشی تربیت فرزند برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۳۶ ق.ظ

به مناسبت هفته خانواده، کارگاه آموزشی تربیت فرزند ویژه بانوان خانه دار روستای گردکوه به همت کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی و با همکاری کانون خادمیاری شهید عزت الله کیخواه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، علیرضا محسنی، مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه با اعلام این خبرگفت: به مناسبت هفته خانواده و با همکاری کانون خادمیاری شهید عزت الله کیخواه کارگاه آموزشی تربیت فرزند طی 3 جلسه با حضور 60 نفر از بانوان روستا برگزار شد.

محسنی در ادامه بیان کرد: در این کارگاه بانوان روستا با مفاهیم تربیت دینی فرزندان آشنا شدند و مطالبی با موضوع رسانه، کنترل خشم، فضائل اخلاقی و پرورش خلاقیت در فرزندان ارائه شد.

گفتنی است، کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردکوه، هم اکنون بیش از 350 عضو و قریب به 2500 نسخه کتاب دارد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

رقابت اعضاء کودک و نوجوان کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز در مسابقه قصه گویی ویژه محرم

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴ ب.ظ

پس از مشارکت و رقابت 8 تن از اعضاء کودک و نوجوان کتابخانه عمومی شهید مطهری در مسابقه قصه گویی ویژه محرم نفرات برگزیده معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، ایمان مطهری نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری مهریز با اعلام این خبرگفت: به مناسبت ماه محرم 8 عضو کودک و نوجوان کتابخانه با ارائه قصه هایی از واقعه عاشورا به رقابت با یکدیگر پرداختند.

حمیده حایری، کتابدار و داور این مسابقات بیان کرد: توسعه و ترویج قصه گویی و همچنین ضرورت آموزش و تقویت مهارت های قصه گویی و نیز تقویت فن بیان و اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان از اهداف برگزاری مسابقه قصه گویی محرم بود.

حایری در ادامه گفت: زهرا زارع زاده، نادیا دهقانی زاده و زهراالسادات رضایی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و به جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان معرفی شدند.

گفتنی است این مسابقات در روزهای شنبه و یکشنبه نهم و دهم شهریورماه به مدت 2 روز و با داوری حمیده حایری در بخش کودک کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

تابستان پرشور در کتابخانه عمومی روضه الشهداء میرک آباد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹ ق.ظ

گزارش تصویری؛

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، راضیه دهقان مسئول کتابخانه عمومی روضه الشهداء میرک آباد با اعلام خبر برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستان گفت: در ایام تابستان، کلاس های آموزش روخوانی قرآن، قصه گویی، ساخت سفال، نقاشی و بلندخوانی کتاب برگزار شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز