اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

دیدار کتابداران شهرستان مهریز با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲ ب.ظ

جمعی از کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز پنج شنبه،15 تیرماه با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در محل کتابخانه بقیه الله دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد رضا صباغیان، نماینده مردم مهریز درمجلس شورای اسلامی گفت :نهادکتابخانه های عمومی یک نهاد فرهنگی هستند که باید با  اهداف مدون و روشنی در راستای  پویایی و جذب مردم به کتابخانه و کتابخوانی فعالیت داشته باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی خود برای هرگونه همکاری با اداره کتابخانه های عمومی گفت:کتابداران ، طرح ها و ایده های فرهنگی و جذاب  خود را در راستای مطالعه و کتابخوانی و بهینه سازی فرهنگ خواندن به صورت مکتوب به دفتر نماینده ارائه دهند تا پیگیرهای لازم انجام شود و طرح های منسجم و قوی دراین زمینه در سطح شهرستان و حتی استان اجرا شود.

در ادامه جلسه سعید قریشی،رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ،ضمن خوش آمدگویی به کلیه حاضرین و تشکر از حضور صباغیان، به ارائه گزارشی از فعالیت مهم  عمرانی و فرهنگی کتابخانه های عمومی و اداره شهرستان پرداخت.

وی همچنین افزود:بودجه جاری کتابخانه های عمومی که از محل نیم درصد درآمد شهرداری ها تأمین می شود و با توجه به اینکه شهرداری شهرستان در پرداخت نیم درصد همکاری خوبی با کتابخانه ها دارد، ولی این مبلغ کفاف هرینه های کتابخانه ها را نمی دهد و کتابخانه در بخش عمرانی مشکلات عدیده ای دارند. وی همچنین از نماینده خواست: در مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به بودجه نهاد داشته باشند که در صورت ارتقای بودجه نهاد، فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی نیز رشد خواهد کرد.

قریشی، نوسازی کتابخانه امام هادی(ع)، مسئله ورودی کتابخانه بقیه الله ، جابجایی کتابخانه شهدای خورمیز را از مسائل اساسی کتابخانه های عمومی شهرستان دانست.

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، به کمبود کتاب و منابع روز آمد و مورد احتیاج دانشجویان و دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: شهرستان مهریز از داشتن کتابخانه‌ مرکزی استاندارد محروم است که درصورت احداث چنین فضایی، دسترسی مردم به منابع بهبود خواهد یافت .

در پایان این نشست ،کتابداران ، مشکلات کتابخانه‌ها و مسائل فرهنگی شهرستان در زمینه کتابخوانی را با نماینده مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند و خواستار پیگیری برای رفع این مشکلات شدند.

 

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی