اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

در دومین روز هفته کتاب نشست کتابخوان و جلسه قصه گویی با حضور فرماندار در کتابخانه امام هادی(ع) برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۱۰ ب.ظ

همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، نشست کتابخوان و برنامه قصه گویی عصر یکشنبه 20 آبان در کتابخانه عمومی امام هادی (ع) با حضور فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار و رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، سید محمد رستگاری، فرماندار مهریز، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: والدین به عنوان نخستین افرادی که کودک با آنان سر و کار دارد، نقش برجسته و مهمی در آگاهی بخشی و آموزش به فرزندان دارند. از این رو، کودک از بدو تولد با تقلید از رفتار پدر و مادر، آنان را به اصلی ترین الگوهای خود تبدیل می سازد.

رستگاری افزود: کودکان در هنگام تولد به مانند لوح پاکی می مانند که هر چه در نخستین سال های زندگی بر این لوح نگاشته شود، بر روح و رفتار آنان حک شده و تا آخرین لحظه زندگی همراهشان خواهد بود بنابراین، داشتن پدر و مادری آگاه و دارای ویژگی های اخلاقی و فرهنگ متعالی، در تربیت کودک و هدایت آن ها به سمت مطالعه موثر است.

فرماندار مهریز در ادامه گفت: اگر چه مساله کم توجهی و بی توجهی خانواده ها به کتاب، کلیشه ای به نظر می رسد، اما، واقعیت این است که سرانه پایین کتابخوانی به دلیل مشکلات فرهنگی و زیربنایی در این حوزه است.

رستگاری تصریح کرد: سعی شود در نشست های کتابخوان ابتکاری جدید صورت گیرد تا به یک جمع تکراری بسنده نشود.

وی، به حضور پرشور بانوان در این مراسم اشاره نمود و خواستار برگزاری مداوم این برنامه و فعالیت های فرهنگی در کتابخانه ها شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ضمن عرض خیرمقدم به مسئولان و حاضران در این جلسه گفت: اداره کتابخانه های مهریز برای جذب و جلب مخاطبان به کتابخانه های عمومی شهرستان، نشست های کتابخوان، مسابقه خلاصه نویسی کتاب، مسابقه کتابخوانی، نشست جمع خوانی، مثنوی خوانی، قصه گویی، نقاشی خلاق و کلاس های فبک(فلسفه برای کودکان) را به صورت مداوم و در طول سال برگزار می­ کند.

قریشی در ادامه افزود: بی گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است. کتاب همدمی است که اندوه را می زداید و انسان را از جهل و بی خبری می ­رهاند.

وی در پایان سخنان خود، از تلاش کتابداران شهرستان، در جهت برگزاری فعالیت های فرهنگی در کتابخانه ها قدردانی کرد.

در ادامه این برنامه،؛ کتاب های "پیامبر" جبران خلیل جبران، "رویای نیمه شب"، "هفت شهر عشق"، "مثنوی معنوی مولانا" ، "ملت عشق" و تصنیف زندگی توسط سیده سمیه طباطبایی، زهرا زارع زاده، نجمه دهقانی زاده، اشرف السادات محسن الحسینی، وحیده میروکیلی و مرضیه زارعین معرفی گردید.

گفتنی است، مسئولان با حضور در جمع کودکان در برنامه قصه گویی کتابخانه که توسط حمیده حایری اجرا گردید، شرکت کردند.

در پایان مراسم نیز، با اهدای کتاب و  لوح سپاس از مرضیه زارعین فعال فرهنگی کتابخانه قدردانی شد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی