اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

با محوریت هفته کتاب و کتابخوانی چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز برگزار شد.

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۲۲ ق.ظ

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با محوریت برنامه های هفته کتاب و کتاب­خوانی، روز سه شنبه، 15 آبان ماه سالجاری در کتابخانه عمومی  مجتمع فرهنگی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در آستانه فرا رسیدن بیست و ششمین دوره بزرگداشت کتاب، کتابخانه و کتابدار با حضور معاون فرماندار، اعضای انجمن و دیگر مسئولان شهرستان در کتابخانه عمومی مجتمع برگزار شد.

در این جلسه محمد زارع، معاون فرماندار، به اهمیت مبحث نوشتن و خواندن اشاره کرد و اظهار داشت: برای دستیابی به موفقیت در امر کتاب­خوانی و پیشرفت در زمینه خواندن، باید به دو مقوله نوشتن و خواندن به موازات هم پرداخت. لذا، کتابخانه ­های عمومی و آموزش و پرورش شهرستان باید بر نهادینه سازی فرهنگ نوشتن و در راستای آن فرهنگ خواندن تلاش نمایند.

وی افزود: با توجه به کم رنگ شدن مقوله مطالعه و کتاب­خوانی، نهادهای فرهنگی به ویژه کتابخانه های عمومی از ظرفیت فضاهای مجازی در امر اطلاع رسانی کتاب های مفید و مناسب استفاده نمایند.

در ادامه معاون فرماندار، با اشاره به برنامه های پیشنهادی کتابخانه های عمومی شهرستان در هفته کتاب و کتاب­خوانی بیان داشت: هفته کتاب فرصت مناسبی جهت معرفی اهمیت و جایگاه کتاب­خوانی است و خواستار همکاری و مساعدت ادارات و نهادهای فرهنگی در فضاسازی و تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی بزرگداشت هفته کتاب در این ایام شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، در ابتدای این جلسه به بیان گزارشی از وضعیت مصوبات جلسه قبلی انجمن پرداخت.

قریشی، با اشاره به فرا رسیدن بیست و ششمین دوره بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با شعار «حال خوش خواندن»  از 19 آبان لغایت 1 آذر سالجاری به ارائه مهم ترین برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان جهت بزرگداشت این ایام پرداخت.

وی، به برگزاری همایش سخنرانی، نشست های کتابخوان، تجلیل از کتاب­خوانان و کتابداران، حضور کتابداران در مدارس و اطلاع رسانی برنانه های هفته کتاب، بازدید مدارس از کتابخانه ها، عضویت رایگان و مسابقه دوچرخه سواری با شعار حال خوش خواندن و کارگاه قصه گویی مادر و کودک اشاره کرد.

در ادامه، حاضران در این جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برنانه های هفته کتاب پرداختند و در نهایت مصوباتی جهت اجرا به تصویب رسید.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی