اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

بازدید روسای ادارات ارشاد و بهزیستی از کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | يكشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰ ق.ظ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره بهزیستی شهرستان با حضور در کتابخانه عمومی مجتمع، از بخش کودک و نابینایان کتابخانه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان مهریز، سعید قریشی، رئیس کتابخانه های عمومی مهریز، توضیحاتی را در خصوص فعالیت های بخش کودک و گزارشی از منابع بخش بریل و کتاب های صوتی ارائه کرد.

وی در ادامه گفت: دسترسی به اطلاعات، یکی از اصلی‌ترین نیازهای افراد در جوامع است. نابینایان نیز از این اصل، مستثنا نیستند و پاسخ مناسب به این نیاز، دنیای این مخاطبان خاص را روشن‌تر می‌کند. قریشی، تاکید کرد که کتابخانه مجتمع آماده اطلاع رسانی به نابینایان است و از رئیس اداره بهزیستی خواست تا با سوق دادن روشندلان به کتابخانه، فرصتی مناسب برای رشد و پیشرفت این دسته از مخاطبان فراهم شود.

علی علیزاده، رئیس اداره بهزیستی مهریز، ضمن بازدید از بخش های کودک و بریل کتابخانه مجتمع گفت: شهرستان مهریز 200 نفر نابینا دارد که لزوم توجه به این قشر از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی، خاطرنشان کرد، ارتباط و همکاری مستمر روشندلان با کتابخانه و دعوت از این افراد برای مشارکت در فعالیت‌های کتابخانه می تواند در جهت رشد و پیشرفت این افراد کمک کند.

حسن زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، با اشاره به ضرورت گسترش امکانات در بخش نابینایان و کم بینایان، به توجه به این بخش و اختصاص امکانات ویژه به واسطه شرایط خاص اعضای آن تاکید کرد.

وی افزود: به‌روز شدن منابع صوتی با توجه به کتاب‌های جدید ارسالی به کتابخانه‌ها و دسترسی به همه منابع صوتی تولیدشده در کشور، همچنین گسترش منابع بریل می‌تواند زمینه استفاده تعداد بیشتری از نابینایان و کم‌بینایان از کتابخانه عمومی مجتمع را فراهم کند.

گفتنی است، بخش نابینایان کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری دارای 250 نسخه کتاب بریل است. همچنین آماده سازی فایل های صوتی و امانت بین کتابخانه ای از دیگر فعالیت های کتابخانه مجتمع برای روشندلان است.


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی