اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

به همت مسئول کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردکوه دومین کارگاه آموزشی قصه گویی و نخستین نشست فبک برگزار شد

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۰۹ ب.ظ

با حضور جمعی از مادران و کودکان روستای گردکوه، کارگاه «قصه گویی مادر و کودک» و نخستین نشست « فلسفه برای کودکان» در روز سه شنبه 25 دی ماه در محل کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان مهریز، علیرضا محسنی، مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه، از برگزاری کارگاه «قصه­ گویی مادر و کودک» با هدف آموزش شیوه های قصه گویی به مادران عضو کتابخانه و برگزاری «نشست فلسفه برای کودکان» با هدف ارتقای تفکر و اندیشه کودکان خبر داد.

محسنی، در خصوص کارگاه قصه گویی مادر و کودک با اشاره به این که، قصه گویی سبب ایجاد رابطه صمیمانه بین والدین و فرزند می شود و در ایجاد پیوند بین کودک و کتابخوانی نقش موثری ایفا می کند، لذا، در طی 4 جلسه، موضاعاتی همچون معرفی شیوه های قصه گویی برای کودکان، کتاب درمانی با کودکان، برقراری ارتباط موثر مادر با کودک از طریق کتاب و پرورش خلاقیت و اعتماد به نفس کودکان از طریق کتاب آموزش داده خواهد شد. 

حمیده حائری، کتابدار و قصه گوی مهریزی در این کارگاه با اشاره به فواید و اهمیت قصه خوانی برای کودکان پراخت و گفت: نخستین هدف از قصه‌ خوانی یا قصه‌گویی برای کودک، ایجاد سرگرمی و حس فرح‌بخشی در او است. ما برای کودک کتاب می‌خوانیم تا در دنیای قصه، لحظات شاد و لذت‌بخشی را تجربه کنند؛ اما با این عمل اهداف دیگری از قبیل آموزش مهارتهای زندگی، پرورش قوه تخیل و آموزش مهارتهای فردی و اجتماعی نیز محقق می‌شود.

حائری در ادامه این کارگاه، به اجرای قصه گویی در جهت آشنایی مادران با شیوه های قصه گویی و انتخاب قصه پرداخت.

مسئول کتابخانه عمومی گردکوه، در خصوص برگزاری نشست «فلسفه برای کودکان» بیان کرد: این نشست آموزشی که با تسهیلگری ایمان مطهری نیا، کتابدار و مربی کلاس های (فبک) صورت گرفت، داستان «امان از حرف مردم» از «قصه های شیرین کلیله و دمنه» به مخاطبان 10 تا 11 ساله ارائه شد.

محسنی، در ادامه گفت: این نشست ها قرار است به صورت ماهانه در کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی روستای گردکوه، در جهت آموزش مهارت های پرسش گری، مهارتهای گفتگوی منطقی و تفکر انتقادی برگزار شود.

گفتنی است، کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردکوه، هم اکنون بیش از 350 عضو و قریب به 2500 نسخه کتاب دارد.

  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی