اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

استان یزد- شهرستان مهریز- خیابان مطهری جنوبی - جنب زینبیه - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز - تلفن تماس:03532520101

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

این سایت جهت گزارشات خبری فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب

در ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز مطرح شد :شیوه نامه طرح ملی کتابخانه گردی

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز | دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ب.ظ

ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز دوشنبه، 14 اسفند ماه با حضور معاون فرماندار، جمعی از مسئولین و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی  در محل مجتمع فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، محمد زارع، معاون فرماندار ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه گزارش  فعالیت های عمرانی و تجهیزاتی کتابخانه های عمومی در سالجاری و به ویژه انجام خدمات مطلوب در کتابخانه های روستایی تقدیر کرد.

معاون فرماندار همچنین در ادامه سخنان خود، ایجاد انگیزه و زمینه سازی برای تشویق مردم به کتابخوانی را از برنامه های مهم کتابخانه ها برشمرد و در این خصوص بیان داشت: اجرای طرح ملی کتابخانه گردی و آشنایی نزدیک مردم و مسئولین از فعالیت ها و برنامه های کتابخانه و اجرای برنامه های متنوع در آن روز، یکی از عوامل ایجاد اشتیاق به مطالعه و دوستی با کتاب و کتابخانه هاست.

وی ایام نوروز را فرصت مناسبی دانست که کتابخانه ها با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش و نیز مساعدت شهرداری در برگزاری نمایشگاه کتاب در ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی و توزیع بروشورهای معرفی کتاب و خدمات کتابخانه و تبلیغ کتاب در اماکن پرتردد  فعالیت داشته باشند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در این جلسه به اجرای طرح ملی کتابخانه گردی  همزمان با روز 17 اسفند، سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی  کشور با میزبانی کتابخانه عمومی شهید مطهری خبر داد.

وی بیان داشت: در راستای  جلسه آبان ماه سالجاری شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص نحوه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در ترویج کتابخوانی در جامعه و شناسایی کتابخانه" به عنوان مهم‌ترین رکن ساختاری نهاد به مدیران و متولیان فرهنگی کشور و عموم مردم ، نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف آشنایی مردم، مسئولان و فرهیختگان جامعه با کتابخانه‌ های عمومی و برنامه های متنوع  آن ها، طرح  ملی کتابخانه گردی را با میزبانی یکی از کتابخانه های عمومی هرشهرستان در روز پنج شنبه 17 اسفند اجرا می نماید که شهرستان مهریز نیز همزمان با سایر شهرستان ها در روز پنج شنبه، از ساعت 8 صبح الی 18 در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان میزبان اهل کتاب و دانایی است.

وی از برنامه های طرح ملی کتابخانه گردی به بازدید از کتابخانه و اطلاع از کلیه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی- ترویجی کتابخانه و عضویت رایگان کلیه بازدید کنندگان اشاره کرد.

همچنین  رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، به ارائه گزارشی از عملکرد  اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی به ارزش 775 میلیون ریال از مجموع مساعدت های مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نیم درصد انجمن، خیری و مساعدت شورا و دهیاری و بخشداری پرداخت.

در ادامه آخرین نشست  انجمن کتابخانه عمومی شهرستان در سالجاری، هریک از اعضای حاضر در جلسه ،نظرات و پیشنهادات خود را در  زمینه ی ارتقای مبحث کتابخوانی در سطح شهر و به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی و نیز  در حوزه طرح کتابخانه گردی مطرح نمودند.

گفتنی است :ایجاد نمایشگاه کتاب از نویسندگان مهریزی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد در ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی،طرح توزیع کتاب های یک صفحه ای در پارک ها و اتوبوس های خط واحد توسط شهرداری،دیوار نویسی با موضوع کتاب توسط شهرداری، معرفی کتاب توسط دو نفر از دانش آموزان در جلسه آتی انجمن ،تجلیل از دانش آموزان مسئول کتابخانه های مدارس با همکاری آموزش و پرورش ، تهیه و نصب دوربین مداربسته جهت مجموعه مجتمع فرهنگی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد،معرفی مفاخر و مشاهیر شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی ، زمان بندی برنامه بازدید مسئولین و اعضای انجمن از کتابخانه شهید مطهری ، کتابخانه میزبان طرح ملی کتابخانه گردی شهرستان از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

 


  • روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی